DNA avasi 5G-verkon Lahdessa

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Lahteen. DNA:n 5G-palvelut ovat nyt saatavilla Lahden ydinkeskustassa. Tulevien kuukausien myötä 5G-verkkoa laajennetaan myös muun muassa Lehtisenmäen, Suppalan ja Kurenniityn alueille.

DNA avasi 5G-verkon Lahdessa

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Lahteen. Tällä hetkellä DNA:n 5G-palvelut ovat saatavilla Lahden ydinkeskustassa. Lähikuukausina Lahden 5G-verkkoa laajennetaan myös uusille alueille Lehtisenmäkeen, Suppalaan, Villähteeseen, Kureniittyyn, Kyynärään, Taavilaan ja Tiiranmäkeen.

– 5G-verkon rakentaminen Lahdessa on sujunut suunnitelmien mukaan ja lisää jo ennestään kattavia matkaviestinpalveluitamme Lahden seudulla. Samalla vahvistamme 4G-verkkoamme ja valmistelemme sitä tulevaisuuden tarpeisiin. Vaikka poikkeustilanne kasvatti matkaviestinverkkojemme liikennettä, on verkkomme palvelunlaatu pysynyt hyvällä tasolla. Tulevaisuudessa jatkuva 5G-päivitys parantaa tilannetta edelleen, DNA:n radioverkkojohtaja Jarkko Laari kertoo.

DNA varmistaa yhteyksien toimivuuden ja kapasiteetin riittävyyden jatkuvalla 5G- ja 4G-verkkojen ylläpidolla ja kehityksellä. Verkkoa rakennetaan edelleen päivittäin eri puolilla Suomea ja verkonhallinta on hajautettu eri sijainteihin toimintavarmuuden takaamiseksi.

Lähiaikoina DNA:n 5G-verkko laajenee Pirkkalaan, Heinolaan, Hämeenlinnaan, Vaasaan, Seinäjoelle ja Lempäälään.

DNA:n 5G-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Lahden lisäksi Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Sipoossa, Hyvinkäällä, Turussa, Ruskolla, Raisiossa, Liedossa, Tampereella, Nokialla, Ylöjärvellä, Raumalla, Porissa, Oulussa, Raahessa, Jyväskylässä ja Kuopiossa.

radioverkkojohtaja Jarkko Laari, DNA Oyj, puh. 044 044 4949, jarkko.laari@dna.fi

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

www.dna.fi/5G

DNA avasi 5G-verkon Lahdessa

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.