DNA avasi 5G-verkon Seinäjoella

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Seinäjoella. DNA:n 5G-palvelut ovat saatavilla Seinäjoen keskustassa sekä Upan, Joupin, Jouppilan ja Marttilan alueilla.

Tulevien viikkojen myötä 5G-verkkoa laajennetaan vielä keskustan ja Pohjan alueilla. DNA:n suunnitelmissa on kasvattaa Seinäjoen 5G-palvelualuetta edelleen vielä tämän ja ensi vuoden aikana.

– DNA:n 5G-verkon rakentaminen on aloitettu myös Seinäjoella, ja se jatkuu tästä. Olemme samalla vahvistaneet myös 4G-verkkoamme ja valmistelemme sitä tulevaisuuden tarpeisiin, DNA:n runko ja IP-verkkojen johtaja Ville Virtanen kertoo.

DNA:n verkkoja laajennetaan ja kehitetään päivittäin eri puolilla Suomea. Myös DNA:n 5G-verkon peittoalue laajenee jatkuvasti.

DNA:n 5G-palvelut ovat tällä hetkellä Seinäjoen lisäksi tarjolla Espoossa, Heinolassa, Helsingissä, Hyvinkäällä, Hämeenlinnassa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Liedossa, Nokialla, Oulussa, Pirkkalassa, Porissa, Raahessa, Raisiossa, Raumalla, Ruskolla, Sipoossa, Tampereella, Turussa, Vantaalla ja Ylöjärvellä.

Ville Virtanen, johtaja, runko ja IP-verkot, puh. 044 220 3272, ville.virtanen@dna.fi

www.dna.fi/5G

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

DNA selvitti, milloin ja miksi lapselle hankitaan puhelin ja mihin lapsi sitä käyttää4.8.2020 11:15:30 EESTTiedote

Melkein joka toisella ekaluokkalaisella on oma puhelin. Alakouluikäisten lasten mielestä puhelimella parasta on pelaaminen. Yläasteikäisistä käytännössä jokaisella on puhelin ja heidän mielestänsä uuden puhelimen hankkimisessa tärkeintä on, että malli on riittävän uusi. Muun muassa tällaisia asioita käy ilmi DNA:n koululaistutkimuksesta, jossa tänä vuonna vastaajina ovat myös lapset itse.

Päivitystöitä DNA:n kaapeliverkossa Huittisissa elokuun alusta28.7.2020 10:14:45 EESTTiedote

DNA käynnistää kaapeliverkon päivitystyöt Huittisissa maanantaina 3. elokuuta. Asennustyöt toteuttaa huittislainen Sähköliike E. J. Lehto. Päivityksellä kehitetään alueen kaapeliverkkoa, lisätään sen kapasiteettia ja varaudutaan tulevaisuuden palveluihin. Ensimmäisinä kohteina ovat Mommolan ja Torkin alueet. DNA toimittaa ennakkotiedon töiden aloituksesta kullakin alueella muun muassa tekstiviestillä suoraan asiakkaille.