DNA avasi 5G-verkon Seinäjoella

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Seinäjoella. DNA:n 5G-palvelut ovat saatavilla Seinäjoen keskustassa sekä Upan, Joupin, Jouppilan ja Marttilan alueilla.

Tulevien viikkojen myötä 5G-verkkoa laajennetaan vielä keskustan ja Pohjan alueilla. DNA:n suunnitelmissa on kasvattaa Seinäjoen 5G-palvelualuetta edelleen vielä tämän ja ensi vuoden aikana.

– DNA:n 5G-verkon rakentaminen on aloitettu myös Seinäjoella, ja se jatkuu tästä. Olemme samalla vahvistaneet myös 4G-verkkoamme ja valmistelemme sitä tulevaisuuden tarpeisiin, DNA:n runko ja IP-verkkojen johtaja Ville Virtanen kertoo.

DNA:n verkkoja laajennetaan ja kehitetään päivittäin eri puolilla Suomea. Myös DNA:n 5G-verkon peittoalue laajenee jatkuvasti.

DNA:n 5G-palvelut ovat tällä hetkellä Seinäjoen lisäksi tarjolla Espoossa, Heinolassa, Helsingissä, Hyvinkäällä, Hämeenlinnassa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Liedossa, Nokialla, Oulussa, Pirkkalassa, Porissa, Raahessa, Raisiossa, Raumalla, Ruskolla, Sipoossa, Tampereella, Turussa, Vantaalla ja Ylöjärvellä.

Ville Virtanen, johtaja, runko ja IP-verkot, puh. 044 220 3272, ville.virtanen@dna.fi

www.dna.fi/5G

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

DNA:n koko vuoden ja joulukuun 2020 myydyimmät puhelimet ja älykellot sekä tietokoneet – vuosi oli poikkeuksellinen myös laitteiden myynnin osalta4.1.2021 08:00:00 EETTiedote

Poikkeuksellinen vuosi näkyi myös laitteiden myynnissä. Laadukkaiden laitteiden sekä yhteyksien merkitys kasvoi vuoden aikana entisestään. DNA:lla 5G-puhelimien myynti kehittyi merkittävästi – joulukuussa niiden osuus oli jo lähes 50 % puhelimien myynnistä. Älykellojen myynti kaksinkertaistui ja kannettavien tietokoneiden lisäksi myös pöytätietokoneiden myynti kasvoi vuoteen 2019 verrattuna.