DNA myy antenniverkon maksu-tv-liiketoimintansa Digitalle

DNA on sopinut myyvänsä antennitelevisioverkon maksu-tv-liiketoimintansa Digita Oy:lle. DNA jatkaa edelleen toimintaansa johtavana maksu-tv-toimijana kaapeli- ja laajakaistaverkoissa.

Antennitelevisioverkon maksu-tv-liiketoiminta, ja sen mukana DNA:n antenniverkon maksutelevisioasiakkaat, siirtyvät sopimuksen mukaisesti Digitalle 1.1.2020.

- Nyt myytävä antenniverkon maksu-tv-liiketoiminta on ollut pieni osa DNA:n televisiopalvelujen kokonaisuutta. Jatkamme edelleen Suomen johtavana tv-toimijana kaapeliverkossa ja tarjoamme valtakunnallisesti palveluja sekä kaapeli- että laajakaistaverkoissa yli 600 000 asiakkaallemme. Lisäksi meillä on noin 250 000 DNA TV -asiakasta, DNA:n kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen kommentoi.

- Näkemyksemme mukaan Digitalla on vahvana antenniverkon osaajana parhaat edellytykset tämän liiketoiminnan ja palveluiden kehittämiseen. Osana nyt solmittua sopimusta olemme sopineet jatkavamme näiden palveluiden myyntiä laajan myyntiverkostomme avulla. Palvelemme siten kyseisiä asiakkaita jatkossakin omissa palvelukanavissamme Digitan yhteistyökumppanina, Pekka Väisänen jatkaa.

Kauppa vaatii vielä kilpailuviranomaisten hyväksynnän, jota odotetaan syksyllä 2019. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

Lisätietoja:

kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen, DNA Oyj, puh. 044 040 0168, pekka.vaisanen@dna.fi

DNA:n viestintä, 044 044 8000, viestinta@dna.fi

DNA on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Tehtävämme on tarjota tuotteita ja palveluita, jotka tekevät yksityis- ja yritysasiakkaidemme arjesta mutkatonta. DNA:lla on merkittävä yhteiskunnallinen rooli tärkeiden viestintäyhteyksien tarjoajana ja digitaalisen kehityksen mahdollistajana. DNA valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja liiketuloksemme 139 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA selvitti: Lähes kaikki lasten puhelimet ovat älypuhelimia ja niiden käytöstä on sovittu pelisäännöt7.8.2019 08:00:00 EESTTiedote

Koulutiellä on jälleen joukoittain uusia ekaluokkalaisia, joiden mielessä pyörii – kaiken muun uuden muistettavan ja opittavan lisäksi – se repussa tai taskussa huomiota vaativa uusi puhelin. Tyypillisimmin lapselle hankitaan ensimmäinen oma puhelin juuri kouluunmenon kynnyksellä, mutta Lähes puolet lapsista on käyttänyt älypuhelinta jo sitä aiemmin ja lähes kaikilla ala-asteikäisillä on sovittuna kännykkään liittyviä pelisääntöjä. Muun muassa tällaista käy ilmi DNA:n teettämästä koululaistutkimuksesta.

Takaisin arkirytmiin – DNA ja SOS-Lapsikylä modernisoivat kahdeksan klassikkosatua yhteisiin perhehetkiin5.8.2019 10:00:00 EESTTiedote

DNA:n ja SOS-Lapsikylän Satuillaan-kampanjassa tunnetut klassikkosadut tuodaan nykypäivään modernisoituina versioina. Tavoitteena on mahdollistaa lapsille ja vanhemmille yhteisiä hetkiä satujen parissa ja muistuttaa satujen tärkeydestä osana lapsen kehitystä. Kampanjan aikana julkaistaan kahdeksan modernisoitua klassikkosatua äänikirjoina ja teksteinä.

DNA to launch a 5G network in Pori11.7.2019 09:00:00 EESTPress release

DNA has built a smart home complete with 5G technology for this year’s SuomiAreena public debate forum in Pori. The company has been experimenting with 5G in Pori for a while, but the latest endeavour involves building a real-life 5G network in the centre of the city. A wider range of 5G services will become available for consumers once reasonably priced and more technologically advanced 5G devices hit the market, which is expected to happen at the beginning of next year.