DNA:lta uusi palvelu yrityksille: Nordic Connect yhdistää Pohjoismaiden toimipisteet

DNA:n yritysasiakkaat voivat nyt yhdistää Pohjoismaissa sijaitsevat toimipisteensä omaan suljettuun yritysverkkoon. Uusi Nordic Connect -palvelu tuotetaan asiakkaille yhden luukun palveluna, eli suomalainen asiakas voi tilata koko palvelun DNA:lta. DNA vastaa asiakkailleen kokonaisuudesta myös muiden maiden osalta.

Nordic Connect on Pohjoismaiden tasolla toteutettu yritysten toimipisteiden lähiverkkojen yhdistämispalvelu (IP VPN). Sen ydin on yritykselle toimitettava oma verkko, joka kattaa sen toimipisteet Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa.

Telenor-yhteistyö tulee hyödyttämään DNA:n asiakkaita paljon, ja Nordic Connect -palvelu on näistä hyödyistä ensimmäinen. Telenor-yhteistyön kautta DNA:sta tulee entistä kilpailukykyisempi kumppani yhä useammalle Pohjoismaissa toimivalle yritykselle.

"Asiakkaamme ovat tiedustelleet Pohjoismaiden tasoista helppoa ja turvallista verkottamispalvelua, ja nyt voimme tarjota sen heille. Nordic Connect on vain yrityksen omassa käytössä oleva, ulkopuolisilta suljettu verkkokokonaisuus. Se kattaa sekä mobiilit että kiinteät yritysliittymät, ja asiakkaalle se on helppo yhden luukun palvelu", toteaa DNA:n yritystuotteista ja -palveluista vastaava johtaja Tuukka Toivonen.

Telenor-yhteistyössä toteutettu Suomen Nordic Connect -tuotteistus parantaa DNA:n palvelukyvykkyyttä välittömästi ja rakentaa valmiuksia tarjooman edelleen kehittämiseen ja yhä uusiin palvelunparannuksiin.

Norjalaisesta tietoliikenneyhtiöstä Telenorista tuli 21. elokuuta DNA:n pääomistaja 54 prosentin omistusosuudella, ja nyt Telenor omistaa DNA:sta noin 98 prosenttia. DNA:n ostaminen on vahvistanut Telenorin asemaa entisestään Pohjoismaissa: se on ollut jo ennestään vahva toimija Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa. Telenor on kehittämässä eri maayhtiöiden yhteistyötä, ja se muodosti hiljattain uuden pohjoismaisen toiminnon, Nordic clusterin, joka keskittyy synergioiden hyödyntämiseen sekä kasvun luomiseen ja asiakaskokemuksen kehittämiseen.

Tuukka Toivonen, liiketoiminnan kehitysjohtaja, DNA Oyj, puh. 044 044 3333, tuukka.toivonen@dna.fi

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n matkaviestinverkon asiakkaat käyttävät eniten mobiilidataa maailmassa liittymää kohden. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA’s broadband and TV services to Pikipruukki residential houses in Vaasa19.11.2019 10:36:24 EETPress release

The telecommunication operator DNA and Kiinteistö Oy Pikipruukki have agreed on the delivery of DNA’s broadband and TV services to Pikipruukki residential houses in Vaasa. The agreement covers approximately 3,600 apartments. Planning work has been started and the network construction work required to connect Pikipruukki residential houses to DNA’s network will continue until next autumn, with all the apartments being connected to DNA’s network in early 2021.

DNA levererar bredbands- och tv-tjänster till Pikipruukkis bostadshus i Vasa19.11.2019 10:35:05 EETTiedote

Teleoperatören DNA och Fastighets Ab Pikipruukki har slutit avtal om att leverera DNA:s bredbands- och tv-tjänster till Pikipruukkis bostadshus i Vasa. Avtalet omfattar cirka 3 600 lägenheter. Planeringsarbetet pågår och utbyggnaden av nätverket för att ansluta Pikipruukkis bostadshus till DNA:s nätverk fortsätter under hösten. Alla lägenheter kommer att vara anslutna till DNA:s nätverk vid årets början 2021.