DNA:lta uusi palvelu yrityksille: Nordic Connect yhdistää Pohjoismaiden toimipisteet

DNA:n yritysasiakkaat voivat nyt yhdistää Pohjoismaissa sijaitsevat toimipisteensä omaan suljettuun yritysverkkoon. Uusi Nordic Connect -palvelu tuotetaan asiakkaille yhden luukun palveluna, eli suomalainen asiakas voi tilata koko palvelun DNA:lta. DNA vastaa asiakkailleen kokonaisuudesta myös muiden maiden osalta.

Nordic Connect on Pohjoismaiden tasolla toteutettu yritysten toimipisteiden lähiverkkojen yhdistämispalvelu (IP VPN). Sen ydin on yritykselle toimitettava oma verkko, joka kattaa sen toimipisteet Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa.

Telenor-yhteistyö tulee hyödyttämään DNA:n asiakkaita paljon, ja Nordic Connect -palvelu on näistä hyödyistä ensimmäinen. Telenor-yhteistyön kautta DNA:sta tulee entistä kilpailukykyisempi kumppani yhä useammalle Pohjoismaissa toimivalle yritykselle.

"Asiakkaamme ovat tiedustelleet Pohjoismaiden tasoista helppoa ja turvallista verkottamispalvelua, ja nyt voimme tarjota sen heille. Nordic Connect on vain yrityksen omassa käytössä oleva, ulkopuolisilta suljettu verkkokokonaisuus. Se kattaa sekä mobiilit että kiinteät yritysliittymät, ja asiakkaalle se on helppo yhden luukun palvelu", toteaa DNA:n yritystuotteista ja -palveluista vastaava johtaja Tuukka Toivonen.

Telenor-yhteistyössä toteutettu Suomen Nordic Connect -tuotteistus parantaa DNA:n palvelukyvykkyyttä välittömästi ja rakentaa valmiuksia tarjooman edelleen kehittämiseen ja yhä uusiin palvelunparannuksiin.

Norjalaisesta tietoliikenneyhtiöstä Telenorista tuli 21. elokuuta DNA:n pääomistaja 54 prosentin omistusosuudella, ja nyt Telenor omistaa DNA:sta noin 98 prosenttia. DNA:n ostaminen on vahvistanut Telenorin asemaa entisestään Pohjoismaissa: se on ollut jo ennestään vahva toimija Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa. Telenor on kehittämässä eri maayhtiöiden yhteistyötä, ja se muodosti hiljattain uuden pohjoismaisen toiminnon, Nordic clusterin, joka keskittyy synergioiden hyödyntämiseen sekä kasvun luomiseen ja asiakaskokemuksen kehittämiseen.

Tuukka Toivonen, liiketoiminnan kehitysjohtaja, DNA Oyj, puh. 044 044 3333, tuukka.toivonen@dna.fi

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n matkaviestinverkon asiakkaat käyttävät eniten mobiilidataa maailmassa liittymää kohden. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA has long been open-minded about renewing working life in different ways. Now, the company is recruiting all of its summer employees for 2023 without asking them to provide CVs or traditional application letters. In total, DNA needs approximately one hundred summer workers for various expert and sales positions, so this is a major decision. DNA is a responsible employer, which is why it wants to reduce the large workload of those looking for summer jobs. This also improves the applicant experience and makes the job search more equal. These claims are supported by feedback and results received by Duunitori.

DNA rekrytoi kesätyöntekijänsä ilman CV:tä ja hakemuskirjettä – aiemmista kokeiluista saatu hakijapalaute puhuu nykyaikaisen hakutavan puolesta19.1.2023 15:50:00 EET | Tiedote

DNA on jo pitkään suhtautunut ennakkoluulottomasti työelämän monipuoliseen uudistamiseen. Nyt yritys rekrytoi kaikki vuoden 2023 kesätyöntekijänsä pyytämättä heiltä CV:tä tai perinteistä hakemuskirjettä. Yhteensä kesätyöntekijöitä tarvitaan eri asiantuntija- ja myyntitehtäviin noin sata, joten kyse on laajasta päätöksestä. DNA on vastuullinen työnantaja ja haluaa siksi vähentää kesätyönhakijoiden jo valmiiksi suurta työtaakkaa. Samalla hakijakokemus paranee ja työnhaku tasa-arvoistuu. Näitä väitteitä puoltavat myös Duunitorin saama palaute ja tulokset.