DNA:n 5G laajentunut Tampereella ja Tampereen seudulla

DNA:n 5G-verkko Tampereella ja Tampereen seudulla on laajentunut. 5G-palvelut ovat saatavilla muun muassa Tampereen keskustassa, Tammelassa, Lielahdessa ja Hyhkyssä. Lisäksi Ylöjärvellä ja Nokialla on avattu lukuisia 5G-tukiasemia. Alkuvuoden mittaan 5G-verkon rakennustyöt jatkuvat ja laajenevat myös muualle Tampereen seudulle. Yhteyksien toimivuus varmistetaan jatkuvalla verkkojen ylläpidolla ja kehityksellä myös tämänhetkisessä poikkeustilanteessa.

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Tampereella ja Tampereen seudulla. Tällä hetkellä 5G-palvelut ovat saatavilla Tampereen keskustan lisäksi Tampereen Hyhkyssä, Lielahdessa, Lentävänniemellä, Epilässä, Hatanpäässä, Kaakinmaalla, Kalkussa, Kyttälässä, Tammelassa ja Tampellassa. Lisäksi Ylöjärvelle ja Nokialle on avattu 5G-yhteydet.

- 5G-verkon rakentaminen on edennyt suunnitellusti, ja DNA laajentaa 5G-verkkoa ripeästi myös muille alueille Tampereen seudulla. Samalla alueen 4G-verkkoa vahvistetaan ja valmistellaan tulevaisuuden tarpeisiin. Vallitseva poikkeustilanne on kasvattanut matkaviestinverkkojemme liikennettä, ja päivisin tapahtuva datankäyttö on suurempaa kuin koskaan aiemmin. Verkkomme kestää kuitenkin hyvin päiväaikana tapahtuneen kuormituksen kasvun, koska mitoitukset on tehty illan kiiretuntien mukaan, DNA:n radioverkkojohtaja Jarkko Laari kertoo.

DNA pyrkii varmistamaan yhteyksien toimivuuden ja kapasiteetin riittävyyden myös poikkeustilanteessa jatkuvalla 5G- ja 4G-verkkojen ylläpidolla ja kehityksellä. Verkkoihin on varattu runsaasti kapasiteettia, ja verkonhallinta on hajautettu eri sijainteihin toimintavarmuuden takaamiseksi.

Alkuvuoden aikana DNA:n 5G-verkko laajenee Pirkkalan, Lempäälän ja muun Tampereen seudun lisäksi Ouluun, Jyväskylään, Lahteen, Kuopioon, Vaasaan, Hämeenlinnaan, Seinäjoelle, Raumalle, Poriin ja Heinolaan.

DNA:n 5G-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Tampereen, Nokian ja Ylöjärven lisäksi Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Sipoossa, Hyvinkäällä, Turussa, Ruskolla, Raisiossa ja Liedossa.

radioverkkojohtaja Jarkko Laari, DNA Oyj, puh. 044 044 4949, jarkko.laari@dna.fi

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

www.dna.fi/5G

DNA:n 5G laajentunut Tampereella ja Tampereen seudulla

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n matkaviestinverkon asiakkaat käyttävät eniten mobiilidataa maailmassa liittymää kohden. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä.

DNA launched a 5G network in Rauma and expanded the existing 5G network in Pori15.5.2020 10:40:00 EESTPress release

DNA has expanded its 5G network in Satakunta. DNA launched a 5G network in Rauma and expanded its 5G network in Pori. Rauma’s 5G services are now available in central Rauma, Nummi and Paroalho, among others. Pori’s 5G services are available in, for example, Hanhiluoto, Karjaranta and Kirjurinluoto. The 5G networks in Rauma and Pori will expand to even more areas during the summer.

DNA:n Digitutkimus: Lemmikit tulivat someen ja WhatsApp kasvattaa suosiotaan14.5.2020 11:07:10 EESTTiedote

Neljäsosa (26 %) suomalaisista seuraa sosiaalisessa mediassa eläinaiheisia tilejä ja liki viidesosa (18 %) kertoo julkaisevansa lemmikistään sisältöä oman sosiaalisen median tilinsä kautta. WhatsApp on Suomen käytetyin somekanava, ja sen suosio on edelleen kasvussa. Tämä selviää DNA:n tutkimuslaitos Nepalla maaliskuun lopulla teettämästä Digitaaliset elämäntavat -kyselytutkimuksesta, johon vastasi yli tuhat 16-74-vuotiasta suomalaista. *)