DNA:n myydyimmät puhelimet elokuussa 2017

DNA:n myydyimpien puhelimien listalle kipusi elokuussa peräti neljä Nokia-puhelinta – vain yhtä mallia vaille koko uusi Nokia-mallisto. Samsungilla on listalla yksittäisiä malleja määrällisesti eniten, mutta listasijoituksissa Huawei pitää hallussaan kolmoisjohtoa.

Nokia 6

Viidestä uudesta Nokia-puhelimista neljä otti elokuussa paikan DNA:n myydyimpien puhelimien Top 15 -listalla. Myös viides malli, Nokia 8, on vauhdikkaasta ennakkomyynnin aloituksesta päätellen matkalla myydyimpien joukkoon, mutta uuden lippulaivapuhelimen tarkemmat sijoitukset selviävät vasta kun varsinainen myynti alkaa. Laitteen ennakkomyynti käynnistyi verkossa 28. elokuuta.

”Nokia-puhelimien myynti on saatu mukavasti liikkeelle elokuun aikana, tosin saatavuudessa oli vieläkin vaikeuksia. Myynti on ollut vilkasta, vaikka kuluttajat eivät vielä ole laajemmin edes tienneet, että puhelimia jo on ostettavissa. Vauhdikkaasti käynnistynyt kysyntä lupaa hyvää Nokia-puhelimien tulevaisuudelle”, uskoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

DNA:n elokuun kärkikolmikko tulee kokonaan Huaweilta. Ykkössijalle hienon nousun teki Huawei P8 Lite, kakkossijan piti Honor 8 ja kolmoseksi nousi Honor 8 Lite.

Apple iPhone 6 nousi elokuun listan neljännelle sijalle. Samsung Galaxy S8 palasi Top 15 -listalle kuukauden tauon jälkeen.

DNA:n elokuun Top 15 -listalla on Samsungilta kaikkiaan viisi puhelinmallia, neljä Nokia-puhelinta, neljä mallia Huaweilta ja kaksi Applen puhelinta.

DNA:n myydyimmät puhelimet elokuussa 2017

1. (7.) Huawei P8 Lite *)
2. (2.) Honor 8 *)
3. (6.) Honor 8 Lite *)
4. (13.) Apple iPhone 6 *)
5. (5.) Nokia 3310
6. (10.) Nokia 6 *)
7. (4.) Apple iPhone 7 *)
8. (12.) Samsung Galaxy A3 (2017) *)
9. (8.) Samsung Galaxy S7 *)
10. (9.) Samsung Galaxy J5 (2017) *)
11. (-) Nokia 5 *)
12. (11.) Honor 9 *)
13. (14.) Samsung Galaxy A5 (2017) *)
14. (-) Nokia 3 *)
15. (-) Samsung Galaxy S8 *)

*) 4G-puhelin

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot: https://corporate.dna.fi/dnan-viestinta#myyntitilastot

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liikevoitto 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

Nokia 6
Huawei P8 Lite
Honor 8
Samsung Galaxy S8

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.