DNA:n myydyimmät puhelimet heinäkuussa 2019

Samsungin uusi A-mallisto siivitti merkille huippumyynnit heinäkuussa ja Samsung ottikin peräti neljä kärkisijaa DNA:n heinäkuun Top 15 -listalla. Huawein myynti on piristynyt.

Sekä Samsung että Apple ovat DNA:n heinäkuun Top 15 -listalla molemmat viidellä eri mallilla, Honor ja Nokia kumpikin kahdella mallilla, ja Huawei-puhelimia listalla on yksi.

”Kesä on kokonaisuutena ollut laite- ja tarvikemyynnissä jälleen vilkas, ja jopa aiempiakin kesiä vilkkaampi sesonki. Oli helle tai ei, kesällä puhelimia ostetaan todella paljon”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Samsung Galaxy A40 piti listaykkösen paikan, ja toiselle sijalle nousi Samsung Galaxy A10. Samsung on tällä hetkellä varsin vahva ja hallitsee uusien mallien myötä markkinaa. Samsungin uusi mallisto kiinnostaa asiakkaita, mutta toki myös Huaweita kohdanneiden haasteiden tuoma alkukesän markkinamuutos vaikuttaa tilanteeseen osin.

Honor palasi DNA:n Top 15 -listalle heinäkuussa kahdella puhelinmallilla – 8X ja 10 – ja Huawei Nova 3 teki kovan nousun viidennelle sijalle, heti Samsungin neljän putken jälkeen.

”Huawein myynti on piristynyt. Kalleimmat laitteet tosin yhä puuttuvat myydyimpien listalta, sillä kuluttajat näyttävät niiden kohdalla vielä arvioivan tilanteen mahdollisia vaikutuksia päivityksiin. Huoli on kuitenkin nyt turha, sillä Huawein vahvistuksen mukaan nykymalleissa ei ole päivityksien osalta mitään riskiä”, Aavikko toteaa.

Myös koulujen alku tuo edullisimpien puhelimen ostajia kaupoille, kun ekaluokkalaisille hankitaan lapsen ensimmäinen puhelin tai koululaisen puhelin vaihtuu uuteen. DNA:n selvityksen mukaan 6–12-vuotiaalle lapselle hankittu puhelin on tyypillisimmin 100–200 euron hintaluokassa. Puhelimen käyttö aloitetaan ja ensimmäinen oma puhelin hankitaan useimmiten juuri kouluunmenon kynnyksellä.

Ylivoimaisesti myydyin tarvike on edelleen näytönsuojalasi. Suurin osa uusista puhelimista varustetaan sillä heti laitteen käyttöönoton yhteydessä, ja tätä DNA suosittaa myös kaikkiin uusiin koululaisten puhelimiin.

DNA:n myydyimmät puhelimet heinäkuussa 2019

1. (1.) Samsung Galaxy A40
2. (3.) Samsung Galaxy A10
3. (10.) Samsung Galaxy A70
4. (2.) Samsung Galaxy A50
5. (11.) Huawei Nova 3
6. (7.) Apple iPhone XR
7. (4.) Apple iPhone 7
8. (-) Honor 8X
9. (9.) Samsung Galaxy A20e
10. (6.) Apple iPhone 8
11. (12.) Apple iPhone XS
12. (-) Honor 10
13. (-) Apple iPhone 6s
14. (-) Nokia 8.1
15. (13.) Nokia 5.1 Plus

(Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.)

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät osoitteesta https://corporate.dna.fi/dnan-viestinta#myyntitilastot

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2018 oli 912 miljoonaa euroa ja liiketulos 139 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija. Tehtävämme on tarjota tuotteita ja palveluita, jotka tekevät yksityis- ja yritysasiakkaidemme arjesta mutkatonta. DNA:lla on merkittävä yhteiskunnallinen rooli tärkeiden viestintäyhteyksien tarjoajana ja digitaalisen kehityksen mahdollistajana. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja liiketuloksemme 139 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA selvitti: Lähes kaikki lasten puhelimet ovat älypuhelimia ja niiden käytöstä on sovittu pelisäännöt7.8.2019 08:00:00 EESTTiedote

Koulutiellä on jälleen joukoittain uusia ekaluokkalaisia, joiden mielessä pyörii – kaiken muun uuden muistettavan ja opittavan lisäksi – se repussa tai taskussa huomiota vaativa uusi puhelin. Tyypillisimmin lapselle hankitaan ensimmäinen oma puhelin juuri kouluunmenon kynnyksellä, mutta Lähes puolet lapsista on käyttänyt älypuhelinta jo sitä aiemmin ja lähes kaikilla ala-asteikäisillä on sovittuna kännykkään liittyviä pelisääntöjä. Muun muassa tällaista käy ilmi DNA:n teettämästä koululaistutkimuksesta.

Takaisin arkirytmiin – DNA ja SOS-Lapsikylä modernisoivat kahdeksan klassikkosatua yhteisiin perhehetkiin5.8.2019 10:00:00 EESTTiedote

DNA:n ja SOS-Lapsikylän Satuillaan-kampanjassa tunnetut klassikkosadut tuodaan nykypäivään modernisoituina versioina. Tavoitteena on mahdollistaa lapsille ja vanhemmille yhteisiä hetkiä satujen parissa ja muistuttaa satujen tärkeydestä osana lapsen kehitystä. Kampanjan aikana julkaistaan kahdeksan modernisoitua klassikkosatua äänikirjoina ja teksteinä.

DNA to launch a 5G network in Pori11.7.2019 09:00:00 EESTPress release

DNA has built a smart home complete with 5G technology for this year’s SuomiAreena public debate forum in Pori. The company has been experimenting with 5G in Pori for a while, but the latest endeavour involves building a real-life 5G network in the centre of the city. A wider range of 5G services will become available for consumers once reasonably priced and more technologically advanced 5G devices hit the market, which is expected to happen at the beginning of next year.