Smartvatten

DU Properties kehittää kiinteistöjensä ympäristötehokkuutta yhteistyössä Smartvattenin kanssa

Monikäyttökiinteistöjä kehittävä DU Properties hyödyntää VALO-kiinteistössään vesitehokkuusyhtiö Smartvattenin vedenkulutuksen etäseurantapalvelua. Vuonna 2020 alkanut yhteistyö edistää VALOn vedenkäytön vastuullisuutta ja tukee DU Propertiesin tavoitetta kaikkien kiinteistöjensä ympäristösertifoimisesta.
VALO Hotel on täysin uudenlainen, tilojen kaksoiskäyttöön erikoistunut, hotelli Helsingissä.

Suomalainen DU Properties on vastuullisten ja monikäyttöisten kiinteistöratkaisujen edelläkävijä, jonka toiminnan ytimessä on rakennusten käyttöasteen parantaminen. Tunnetuin esimerkki yrityksen työnjäljestä on Helsingin Mannerheimintielle vuonna 2020 valmistunut VALO-kiinteistö, jossa toimii asiakkaitaan ympäri vuorokauden palveleva VALO Hotel & Work -hybridihotelli.

Nähdäksesi tämän sisällön lähteestä smartvatten.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.

Jatkuvasti vastuullisempiin valintoihin tähtäävä DU Properties ja VALO valitsivat kumppanikseen vesitehokkuuden johtavan asiantuntijayrityksen, Smartvattenin, jo VALOn rakennusvaiheessa.

– VALOssa kiinteistön koko, käyttöaste ja vesipisteiden lukumäärä asettavat vedenkäytön sujuvan hallinnoinnin ja mahdollisten vuotojen havainnoinnin poikkeuksellisen tärkeään asemaan. Palvelumme automatisoidut toiminnot tekevät kaikesta veteen liittyvästä huoletonta ja helppoa, Smartvattenin Key Account Manager Marko Pitkänen sanoo.

VALOssa Smartvattenin vedenkulutuksen etäseurantapalvelu mittaa rakennuksen vedenkäyttöä reaaliajassa ja hälyttää mahdollisista vuodoista välittömästi. Kiinteistössä on 20 000 neliötä ja 422 hotellihuonetta, joissa kiinteistön vedensäästöä vahvistavat modernit hanat, suihkupäät, wc-istuimet sekä astian- ja pyykinpesukoneet.

Smartvatten on auttanut DU Propertiesia paitsi pienentämään kustannuksia ja havaitsemaan vuotoja, myös saavuttamaan kansainvälisesti vertailukelpoisen BREEAM In Use -ympäristösertifikaatin Excellent-tason. DU Propertiesin tavoitteena on saavuttaa korkean tason ympäristösertifikaatti kaikille kiinteistöilleen.

– Ulkopuolisen tahon toteuttama sertifiointi toimii vastuullisten valintojemme todentajana ja se vaikuttaa myös suoraan kiinteistön arvoon. Sertifiointi on huomioitu jo nyt markkinoilla, DU Propertiesin toimitusjohtaja Tuomo Mertaniemi sanoo.

– Yhteistyömme DU Propertiesin ja VALOn kanssa on loistava esimerkki siitä, miten Smartvattenin strategia toteutuu käytännössä. Haluamme auttaa asiakkaitamme, ei vain mittaamaan, vaan myös ymmärtämään vedenkulutusdataa ja sitä kautta havaitsemaan mahdollisia vesivuototilanteita sekä tukemaan heidän vastuullista toimintaansa, Pitkänen summaa.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Smartvatten - Vesitehokkuuden asiantuntijaSiirry videokanavalle

Tuomo Mertaniemi
DU Properties
tuomo.mertaniemi@dup.fi

Kuvat

Smartvatten
Lars Sonckin kaari 10
02600 Espoo

Smartvatten on kasvava vuonna 2013 perustettu Pohjois-Euroopan johtava vesitehokkuusteknologian toimittaja. Kehitämme, valmistamme ja myymme kiinteistöalalle ja vesilaitossektorille tuotteita ja palveluita, jotka kattavat veden koko kiertokulun. Luomme vesitehokkaan tulevaisuuden, jossa puhdasta vettä arvostetaan ja sen vastuulliseen käyttöön pyritään jatkuvasti ja kaikkialla maailmassa. Meillä on yli 110 työntekijää kahdeksassa eri maassa ja toimitilat Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Hollannissa ja Saksassa. Olemme yritys, jossa niin työntekijät kuin sidosryhmämme ovat sitoutuneita auttamaan globaalin vesikriisin ratkaisemisessa yhdessä innostuen, asiantuntevasti, yhteistyöllä ja vastuullisesti.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Smartvatten

Smartvatten ja Leakomatic yhteistyöhön – Vuotojen havaitsemisesta vuotojen pysäyttämiseen18.4.2023 05:00:00 EEST | Tiedote

Kasvava vesitehokkuusteknologian toimittaja Smartvatten etsii ja kehittää jatkuvasti uusia keinoja veden säästämiseksi ja ympäristön suojelemiseksi. Yhdessä sidosryhmiensä kanssa yritys rakentaa kulttuuria, jossa puhdasta vettä arvostetaan ja sen vastuulliseen käyttöön pyritään jatkuvasti ja kaikkialla maailmassa. Vuotojen havaitseminen putkistossa on yksi Smartvattenin kivijaloista, ja nyt yhteistyössä Leakomaticin kanssa se tuo myös havaittujen vuotojen pysäyttämisen osaksi arvoketjuaan.