eCraft on nyt Fellowmind – uuden nimen ja brändin myötä myös palvelut laajenevat

Kuudessa Euroopan maassa toimiva teknologia- ja asiantuntijayritys Fellowmind vauhdittaa kasvuaan uudistamalla brändinsä. Samalla kaikkien paikallisten yhtiöiden nimet muuttuvat yhtenäisiksi, ja myös Suomessa eCraftista tulee Fellowmind. Asiakkaille muutos tarkoittaa laajempia palveluita Euroopassa sekä palvelutason paranemista myös Suomessa.
Ville Hemmilä, maajohtaja, Fellowmind

Suomalaiset yritykset saavat nyt selkeämmin yhden uuden vaihtoehdon kumppanikseen kansainvälisen liiketoiminnan digitalisoimiseen, kun suomalainen eCraft vaihtaa nimensä Fellowmindiksi ja laajentaa tarjoomaansa kattamaan kaikki Fellowmind-konsernin palvelut Euroopassa. Fellowmind on modernien liiketoimintajärjestelmien, pilvi- ja tietoturvaratkaisujen, datan ja tekoälyn sekä modernin työskentelyn asiantuntijayritys. Se on Euroopan johtavia Microsoft-kumppaneita ja toimii Suomen lisäksi Saksassa, Hollannissa, Puolassa, Tanskassa ja Ruotsissa 35 eri toimipisteessä.

Suomessa jo yli 20 vuotta toiminut eCraft, nyt siis Fellowmind Finland, on kasvanut nopeasti viime vuosina, ensin itsenäisesti ja myöhemmin osana Fellowmind-konsernia. Kasvu on ollut sekä orgaanista että yritysostojen kautta johdettua: yhtiön liikevaihto nousi 26 miljoonasta eurosta (2018) 45 miljoonaan euroon (2020) kahdessa vuodessa, ja vuonna 2021 kasvu on jatkunut edelleen voimakkaana.

Tammikuussa 2019 eCraft osti EVRY Finlandin Microsoft Dynamics -liiketoiminnan. Marraskuussa samana vuonna eCraft, ruotsalainen Orango sekä Hollannissa, Ruotsissa ja Saksassa toimiva Fellowmind yhdistyivät ja loivat Euroopan johtavan Microsoft-liiketoimintaratkaisuihin ja digitaalisiin palveluihin keskittyvän yhtiön. Seuraavaksi joulukuussa 2020 eCraft osana Fellowmind Groupia osti Softaidean ja kesäkuussa 2021 Project-IT:n.

Suomessa asiakkaina valmistavan teollisuuden ja projektituotannon sekä energian, kaupan ja palvelualojen yrityksiä

Suomessa Fellowmindin asiakkaita ovat erityisesti valmistavan teollisuuden ja projektituotannon sekä energian ja kaupan alan sekä palvelu- ja huoltoliiketoiminnan yritykset. Yhtiöllä on lukuisia pitkiä asiakkuuksia ja vankka jalansija muun muassa toiminnanohjaus- ja asiakkuudenhallintajärjestelmien toimittajana sekä datalla johdetun liiketoiminnan kehittäjänä.

Esimerkiksi suomalainen perheyhtiö Peikko Group uudistaa globaalin toiminnanohjausjärjestelmänsä vuosien 2020-2022 aikana yhdessä Fellowmindin kanssa. Peikon ERP-projekti on yhtiön lähivuosien suurin yksittäinen investointihanke. Reima, maailman johtava toiminnallisten lastenvaatteiden valmistaja, on puolestaan rakentanut yhtenäisen, globaalin tieto- ja raportointialustan yhdessä eCraftin kanssa, ja kehittää nyt raportoinnin ja analysoinnin prosessejaan sekä tehostaa datan hyödyntämistä läpi koko globaalin organisaation Fellowmindin kanssa. Muita Fellowmindin asiakkaita Suomessa ovat esimerkiksi sähköyhtiö Vantaan Energia sekä kaivosteollisuuden teknologia- ja palveluyhtiö Normet.

Yli kolmannes suomalaisyrityksistä aikoo koronapandemian jälkeen investoida liiketoimintansa ydinjärjestelmien uudistamiseen

Fellowmind teetti syksyllä 2021 eri toimintamaissaan tutkimuksen, jossa se selvitti muun muassa yrityksien koronapandemian jälkeistä halukkuutta teknologiainvestointeihin. Suomalaisvastaajista yli kolmannes (36 %) kertoi heidän organisaatioidensa investoivan ERP-ratkaisuun tulevien 3-5 vuoden aikana ja 39 % kertoi investointien kohdistuvan CRM-ratkaisuihin. Data-analytiikan mainitsi investointikohteena 31 % vastaajista. Tutkimukseen vastasi kuudessa eri maassa 3058 liiketoiminta- ja IT-päättäjää, joista Suomessa oli 511 vastaajaa. Julkaisemme tutkimustulokset 16.11.2021 uusilla verkkosivuillamme osoitteessa www.fellowmind.fi

Uusia työntekijöitä houkutellaan erilaisilla rekrytointiohjelmilla

Fellowmindin liikevaihto vuonna 2020 oli yli 224 miljoonan euroa ja sillä on yhteensä 1750 työntekijää. Suomessa työntekijöitä on noin 430 ja lisää palkataan jatkuvasti. Yhtiö kirittää kasvuaan muun muassa erilaisilla alanvaihto- ja koulutusohjelmilla, joilla se houkuttelee työvoimapulasta kärsivälle alalle uutta työvoimaa. Esimerkiksi Suomessa kehitetty ja erinomaisesti onnistunut alanvaihtajille suunnattu NewCrafters-ohjelma toteutettiin tänä syksynä ensimmäistä kertaa myös Puolassa.

Lisätietoja:

Ville Hemmilä, maajohtaja, puh. 040 069 5345, ville.hemmila@fellowmind.fi

Pia Dahlqvist, PR- ja viestintäpäällikkö, puh. 040 526 7813, pia.dahlqvist@fellowmind.fi

Pasi Lepisto, Recruiting Lead, eCraft part of Fellowmind
050 490 3670, pasi.lepisto@ecraft.com

Pia Dahlqvist, PR- ja viestintäpäällikkö, eCraft part of Fellowmind
040 526 7813, pia.dahlqvist@ecraft.com

Ville Hemmilä, maajohtaja, Fellowmind

Takkatie 1

020 759 8600http://www.fellowmind.fi

Fellowmind on modernien liiketoimintajärjestelmien, pilvi- ja tietoturvaratkaisujen, datan ja tekoälyn sekä modernin työskentelyn asiantuntijayritys. Se on Euroopan johtavia Microsoft-kumppaneita ja toimii Suomessa, Saksassa, Hollannissa, Puolassa, Tanskassa ja Ruotsissa 35 eri toimipisteessä. Suomessa Fellowmind toimi aiemmin nimellä eCraft ja sen asiakkaita Suomessa ovat erityisesti valmistavan teollisuuden ja projektituotannon sekä energian, kaupan ja palvelualojen yritykset. Fellowmindin liikevaihto vuonna 2020 oli yli 224 miljoonan euroa ja sillä on 1750 työntekijää. Fellowmindin pääomistaja on Pohjois-Euroopan johtava pääomasijoittaja FSN Capital.

Lue lisää: www.fellowmind.fi ja www.fellowmindcompany.com

Lue lisää julkaisijalta Fellowmind

Fellowmind panostaa IT-järjestelmien laadunvarmistukseen aloittamalla yhteistyön tekoälyä ja visuaalisuutta hyödyntävän Leapworkin kanssa1.8.2023 07:55:00 EEST | Tiedote

Fellowmind aloittaa yhteistyön Leapworkin kanssa parantaakseen asiakkaidensa IT-järjestelmien laadunvarmistusta. Leapwork on Microsoftin suosittelema testiautomaatioratkaisu Dynamics 365:lle ja Power Platformille. Leapworkin visuaalista kieltä hyödyntävä alusta tekee testauksesta aiempaa sujuvampaa ja nopeuttaa asiakkaiden liiketoimintajärjestelmien käyttöönottoa.

Ernst-Jan Stigter on Fellowmindin uusi toimitusjohtaja – Nopeasti kasvavalla IT-yhtiöllä eniten työntekijöitä Suomessa20.10.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Ernst-Jan Stigter on Fellowmindin uusi toimitusjohtaja tammikuusta 2023 lähtien. Ennen Fellowmindia hän toimi muun muassa Microsoftin Alankomaiden toimintojen toimitusjohtajana. Fellowmindin nykyinen toimitusjohtaja Emiel Putman jatkaa yhtiössä hallituksen jäsenenä. Fellowmind on kasvanut nopeasti viime vuosina Suomessa ja Euroopassa sekä orgaanisesti että yritysostojen kautta. Suomi on yhtiön suurin maa työntekijämäärän mukaan mitattuna ja sillä on toimintaa kahdeksassa eri kaupungissa Suomessa.