eCraft on nyt Fellowmind – uuden nimen ja brändin myötä myös palvelut laajenevat

Kuudessa Euroopan maassa toimiva teknologia- ja asiantuntijayritys Fellowmind vauhdittaa kasvuaan uudistamalla brändinsä. Samalla kaikkien paikallisten yhtiöiden nimet muuttuvat yhtenäisiksi, ja myös Suomessa eCraftista tulee Fellowmind. Asiakkaille muutos tarkoittaa laajempia palveluita Euroopassa sekä palvelutason paranemista myös Suomessa.

Ville Hemmilä, maajohtaja, Fellowmind

Suomalaiset yritykset saavat nyt selkeämmin yhden uuden vaihtoehdon kumppanikseen kansainvälisen liiketoiminnan digitalisoimiseen, kun suomalainen eCraft vaihtaa nimensä Fellowmindiksi ja laajentaa tarjoomaansa kattamaan kaikki Fellowmind-konsernin palvelut Euroopassa. Fellowmind on modernien liiketoimintajärjestelmien, pilvi- ja tietoturvaratkaisujen, datan ja tekoälyn sekä modernin työskentelyn asiantuntijayritys. Se on Euroopan johtavia Microsoft-kumppaneita ja toimii Suomen lisäksi Saksassa, Hollannissa, Puolassa, Tanskassa ja Ruotsissa 35 eri toimipisteessä.

Suomessa jo yli 20 vuotta toiminut eCraft, nyt siis Fellowmind Finland, on kasvanut nopeasti viime vuosina, ensin itsenäisesti ja myöhemmin osana Fellowmind-konsernia. Kasvu on ollut sekä orgaanista että yritysostojen kautta johdettua: yhtiön liikevaihto nousi 26 miljoonasta eurosta (2018) 45 miljoonaan euroon (2020) kahdessa vuodessa, ja vuonna 2021 kasvu on jatkunut edelleen voimakkaana.

Tammikuussa 2019 eCraft osti EVRY Finlandin Microsoft Dynamics -liiketoiminnan. Marraskuussa samana vuonna eCraft, ruotsalainen Orango sekä Hollannissa, Ruotsissa ja Saksassa toimiva Fellowmind yhdistyivät ja loivat Euroopan johtavan Microsoft-liiketoimintaratkaisuihin ja digitaalisiin palveluihin keskittyvän yhtiön. Seuraavaksi joulukuussa 2020 eCraft osana Fellowmind Groupia osti Softaidean ja kesäkuussa 2021 Project-IT:n.

Suomessa asiakkaina valmistavan teollisuuden ja projektituotannon sekä energian, kaupan ja palvelualojen yrityksiä

Suomessa Fellowmindin asiakkaita ovat erityisesti valmistavan teollisuuden ja projektituotannon sekä energian ja kaupan alan sekä palvelu- ja huoltoliiketoiminnan yritykset. Yhtiöllä on lukuisia pitkiä asiakkuuksia ja vankka jalansija muun muassa toiminnanohjaus- ja asiakkuudenhallintajärjestelmien toimittajana sekä datalla johdetun liiketoiminnan kehittäjänä.

Esimerkiksi suomalainen perheyhtiö Peikko Group uudistaa globaalin toiminnanohjausjärjestelmänsä vuosien 2020-2022 aikana yhdessä Fellowmindin kanssa. Peikon ERP-projekti on yhtiön lähivuosien suurin yksittäinen investointihanke. Reima, maailman johtava toiminnallisten lastenvaatteiden valmistaja, on puolestaan rakentanut yhtenäisen, globaalin tieto- ja raportointialustan yhdessä eCraftin kanssa, ja kehittää nyt raportoinnin ja analysoinnin prosessejaan sekä tehostaa datan hyödyntämistä läpi koko globaalin organisaation Fellowmindin kanssa. Muita Fellowmindin asiakkaita Suomessa ovat esimerkiksi sähköyhtiö Vantaan Energia sekä kaivosteollisuuden teknologia- ja palveluyhtiö Normet.

Yli kolmannes suomalaisyrityksistä aikoo koronapandemian jälkeen investoida liiketoimintansa ydinjärjestelmien uudistamiseen

Fellowmind teetti syksyllä 2021 eri toimintamaissaan tutkimuksen, jossa se selvitti muun muassa yrityksien koronapandemian jälkeistä halukkuutta teknologiainvestointeihin. Suomalaisvastaajista yli kolmannes (36 %) kertoi heidän organisaatioidensa investoivan ERP-ratkaisuun tulevien 3-5 vuoden aikana ja 39 % kertoi investointien kohdistuvan CRM-ratkaisuihin. Data-analytiikan mainitsi investointikohteena 31 % vastaajista. Tutkimukseen vastasi kuudessa eri maassa 3058 liiketoiminta- ja IT-päättäjää, joista Suomessa oli 511 vastaajaa. Julkaisemme tutkimustulokset 16.11.2021 uusilla verkkosivuillamme osoitteessa www.fellowmind.fi

Uusia työntekijöitä houkutellaan erilaisilla rekrytointiohjelmilla

Fellowmindin liikevaihto vuonna 2020 oli yli 224 miljoonan euroa ja sillä on yhteensä 1750 työntekijää. Suomessa työntekijöitä on noin 430 ja lisää palkataan jatkuvasti. Yhtiö kirittää kasvuaan muun muassa erilaisilla alanvaihto- ja koulutusohjelmilla, joilla se houkuttelee työvoimapulasta kärsivälle alalle uutta työvoimaa. Esimerkiksi Suomessa kehitetty ja erinomaisesti onnistunut alanvaihtajille suunnattu NewCrafters-ohjelma toteutettiin tänä syksynä ensimmäistä kertaa myös Puolassa.

Lisätietoja:

Ville Hemmilä, maajohtaja, puh. 040 069 5345, ville.hemmila@fellowmind.fi

Pia Dahlqvist, PR- ja viestintäpäällikkö, puh. 040 526 7813, pia.dahlqvist@fellowmind.fi

Pasi Lepisto, Recruiting Lead, eCraft part of Fellowmind
050 490 3670, pasi.lepisto@ecraft.com

Pia Dahlqvist, PR- ja viestintäpäällikkö, eCraft part of Fellowmind
040 526 7813, pia.dahlqvist@ecraft.com

Ville Hemmilä, maajohtaja, Fellowmind

Fellowmind on modernien liiketoimintajärjestelmien, pilvi- ja tietoturvaratkaisujen, datan ja tekoälyn sekä modernin työskentelyn asiantuntijayritys. Se on Euroopan johtavia Microsoft-kumppaneita ja toimii Suomessa, Saksassa, Hollannissa, Puolassa, Tanskassa ja Ruotsissa 35 eri toimipisteessä. Suomessa Fellowmind toimi aiemmin nimellä eCraft ja sen asiakkaita Suomessa ovat erityisesti valmistavan teollisuuden ja projektituotannon sekä energian, kaupan ja palvelualojen yritykset. Fellowmindin liikevaihto vuonna 2020 oli yli 224 miljoonan euroa ja sillä on 1750 työntekijää. Fellowmindin pääomistaja on Pohjois-Euroopan johtava pääomasijoittaja FSN Capital.

Lue lisää: www.fellowmind.fi ja www.fellowmindcompany.com

Lue lisää julkaisijalta Fellowmind

Tutkimus: Yritysten pandemiainvestoinnit vaarassa valua hukkaan – työkaluja liikaa, osaamista liian vähän16.11.2021 12:20:11 EET | Tiedote

Fellowmindin tuoreesta kyselytutkimuksesta käy ilmi, että suomalaisyritykset ovat investoineet merkittävästi tuottavuutta ja yhteistyötä tukeviin ratkaisuihin pandemian aikana. Silti suomalaiset suosivat asiakasyhteydenpidossa yrityksen tarjoamien työkalujen ulkopuolelle jääviä pikaviestimiä. Peräti 35 % vastaajista kertoo käyttävänsä WhatsAppia tai vastaavia pikaviestintäsovelluksia asiakkaiden kanssa viestimiseen. Samalla 37 % vastaajista kokee yrityksen tuottavuus- ja viestintätyökalujen käytön liian vaikeaksi ja vastaavasti 37 % kokee, että työkaluja on jo liian monta käytössä.

Nopeasti kasvava eCraft rekrytoi 10-15 uutta IT-alan ammattilaista ja kouluttaa heidät pilvipalvelujen asiantuntijoiksi11.8.2021 07:00:00 EEST | Tiedote

Yrityksien liiketoiminnan digitalisoimiseen erikoistunut suomalainen eCraft rekrytoi 10-15 uutta IT-alan ammattilaista ja kouluttaa heidät pilvipalvelujen asiantuntijoiksi MasterClass-koulutusohjelmansa kautta. Nyt käynnissä olevan rekrytoinnin tavoitteena on löytää kokeneita IT-alan ammattilaisia, jotka haluavat päivittää osaamistaan alueella, joka kasvaa nopeasti yritysten siirtäessä toimintojaan perinteisistä konesaleista pilvipalveluiden piiriin. Koulutusohjelma toteutetaan yhdessä Microsoftin kanssa ja se keskittyy erityisesti Azuren dataratkaisujen hyödyntämiseen liiketoiminnassa.

Lahteen keväällä laajentunut eCraft rekrytoi 10-15 uutta IT-alan ammattilaista ja kouluttaa heidät pilvipalvelujen asiantuntijoiksi11.8.2021 07:00:00 EEST | Tiedote

Yrityksien liiketoiminnan digitalisoimiseen erikoistunut suomalainen eCraft rekrytoi 10-15 uutta IT-alan ammattilaista ja kouluttaa heidät pilvipalvelujen asiantuntijoiksi MasterClass-koulutusohjelmansa kautta. Nyt käynnissä olevan rekrytoinnin tavoitteena on löytää kokeneita IT-alan ammattilaisia, jotka haluavat päivittää osaamistaan alueella, joka kasvaa nopeasti yritysten siirtäessä toimintojaan perinteisistä konesaleista pilvipalveluiden piiriin. Koulutusohjelmaan voi osallistua etäyhteyksillä ja siihen valitut voivat jatkossa työskennellä joko kotoa käsin tai missä tahansa eCraftin toimipisteessä, mukaan lukien Askotalossa Lahdessa.

Jyväskylään syksyllä 2020 laajentunut eCraft rekrytoi 10-15 uutta IT-alan ammattilaista ja kouluttaa heidät pilvipalvelujen asiantuntijoiksi11.8.2021 07:00:00 EEST | Tiedote

Yrityksien liiketoiminnan digitalisoimiseen erikoistunut suomalainen eCraft rekrytoi 10-15 uutta IT-alan ammattilaista ja kouluttaa heidät pilvipalvelujen asiantuntijoiksi MasterClass-koulutusohjelmansa kautta. Nyt käynnissä olevan rekrytoinnin tavoitteena on löytää kokeneita IT-alan ammattilaisia, jotka haluavat päivittää osaamistaan alueella, joka kasvaa nopeasti yritysten siirtäessä toimintojaan perinteisistä konesaleista pilvipalveluiden piiriin. Koulutusohjelmaan voi osallistua etäyhteyksillä ja siihen valitut voivat jatkossa työskennellä joko kotoa käsin tai missä tahansa eCraftin toimipisteessä, mukaan lukien Mattilanniemen toimistossa, Jyväskylässä.

Fellowmind-konserniin kuuluva eCraft jatkaa nopeaa kasvuaan ja ostaa Project-IT:n4.6.2021 11:00:00 EEST | Tiedote

Yrityksien liiketoiminnan digitalisoimiseen erikoistunut suomalainen eCraft laajentaa palvelujaan ylimmän johdon strategisessa konsultoinnissa ostamalla ulkoistettuja projektinhallinnan palveluja tarjoavan Project-IT:n. Yritysjärjestelyn myötä noin 30 kokenutta IT-alan ammattilaista liittyy eCraftin noin 400 asiantuntijan joukkoon, ja samalla eCraftin omistajan, Fellowmind-konsernin noin 1650 asiantuntijan joukkoon. eCraft toimii Suomessa kuudessa eri kaupungissa ja Fellowmind puolestaan kuudessa Euroopan maassa. Konsernin liikevaihto on yli 224 miljoonaa euroa.

Suurille pohjoismaisille huoltamoketjuille St1, ABC ja Shell polttoainetta toimittava NEOT Group siirtyi pilveen eCraftin tukemana24.5.2021 16:38:44 EEST | Tiedote

NEOT Group luottaa Microsoft-teknologiaan ja pilvimaailmaan. Yritys on ottanut käyttöön pilvipohjaisen Microsoft Dynamics 365 Business Central -ratkaisun, millä se hallinnoi koko konserninsa taloutta ja talouden prosesseja yhtenäisesti ja läpinäkyvästi Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Yhteistyökumppanuus NEOT Groupin ja eCraftin kesken perustuu luottamukseen, aitouteen ja avoimuuteen.