Marketing Finland ry

Effie-tuomaristo on nyt valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointikampanjat.

Jaa

Vuoden 2021 tuomaristossa on yhteensä 41 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Suvi Lähde SEK:iltä. Tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallekin kierrokselle on oma tuomaristonsa. Ensimmäisen kierroksen tuomaristo valitsee finalistit ja toisen kierroksen tuomaristo valitsee voittajat. Tänä vuonna tuomarointi pyritään järjestämään livetilaisuutena.

”Effien tämän vuoden tuomaristo muodostuu kokeneista ja monialaisista markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisista. Shortilla tullaan varmasti näkemään Suomen parhaimmisto.” - Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finlandin toimitusjohtaja kommentoi.


Effie Finland tuomaristo 2021

Effien ohjausryhmä vahvistaa finalistit ja voittajat tuomariston ehdotuksen perusteella. Ohjausryhmä koostuu tuomariston lailla markkinoinnin huippuammattilaisista ja sitä johtaa Bob the Robotin toimitusjohtaja Miska Rajasuo. Kunkin kategorian vuoden tuloksekkain ja luovin kampanja sekä Grand Effien saaja palkitaan 10.2.2022 Effie Awards Finland -gaalassa, joka tullaan näillä näkymin järjestämään livetilaisuutena. Effie Awards Finlandin pääyhteistyökumppanina jatkaa Sanoma Media Finland.

Tuomariston jäseniksi kutsutaan markkinoinnin huippuammattilaisia jäsenyrityksistä ja toimistoista, jotka ovat osoittaneet aiemmissa Effie- tai muissa kansainvälisissä kilpailuissa hallitsevansa markkinoinnin tulosten tekemisen. Tuomaristoon kutsutaan edustajat myös korkeakouluista ja mediasta.

Tuomariston 1. kierros kokoontuu 25.11.2021

  • Päätuomari: Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK
  • Anna Salmi, SVP brand, communications and sustainability, Posti Group Oyj
  • Ilkka Ruotsalainen, Creative Strategist, IVALO Creative Agency
  • Jani Engberg, CSO, Partner, Republic
  • Joanna Viileinen, Markkinointi-ja viestintäpäällikkö, Rototec
  • Johanna Jäkälä, CCO, Kaupallinen johtaja, VR
  • Johanna Varis, Marketing Manager, Abloy Oy
  • Lasse Nikkari, Päällikkö, formaatit & brändiviihde, Sanoma Media Finland
  • Leena Koskinen, Markkinointiarkkitehti, Head of People & Culture, ToinenPHD
  • Minna Utriainen, Business Development Director, Avidly Oyj
  • Mirva Kaitila, Producer, Head of client services, Bond creative agency
  • Netta Alaranta, Head of accounts, Drama Queen
  • Olessia Kozlova, Marketing Manager, Matkahuolto
  • Ossi Honkanen, Creative Director, hasan & partners
  • Paula Hernetkoski, Director, Strategic Sales Development, B2B, Sanoma Media Finland
  • Pekka Tola, SVP, Global Brand and Marketing, Valio Oy
  • Reetta Wallen, Senior Creative, Bob the Robot
  • Tapu Haro, Creative director, Sherpa
  • Tarja Autio, Markkinoinnin lehtori, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Tarja Malinen, Head of marketing and communication, Luhta sportswear company
  • Niina Uotila, Client Director at Vapa Media

Tuomariston 2. kierros kokoontuu 14.12.2021

  • Päätuomari: Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK
  • Anna-Riikka Hovi-Taunila, Asiakaskokemusjohtaja, Terveystalo
  • Anu Rintala, Brändijohtaja, Finnair
  • Jami Pankakari, Head of Digital Strategy, Mediabrands Finland
  • Jani Leppänen, Strategist & Managing partner, 358, Future Affairs
  • Jotti Taival, Creative Director, Kauas Creative
  • Jukka Veteläinen, Head of Strategy & Insight, dentsu
  • Kati Saarela, Marketing Director, Schibsted Suomi
  • Karri Ahonen, Johtaja, Sanoma Media Finland
  • Kimi Issakainen, Creative Director, SEK
  • Perttu Partanen, Chief marketing officer, Puuilo
  • Laura Paikkari, Creative Director, TBWA\Helsinki
  • Mats Nyström, Markkinointijohtaja, Food Folk Suomi Oy / McDonald's Finland
  • Mika Hyötyläinen, Vice president, marketing communications, Neste
  • Pasi Lindqvist, Copywriter, N2 Creative
  • Pia Dahlman, Chief Executive Officer, Folk Finland Oy
  • Reija Laaksonen, Vice president, head of global marketing, Nokian Tyres Plc
  • Riikka Järvinen, Chief marketing strategist, Nordea
  • Salla Erkkilä, Strategist, Client Lead, Dagmar
  • Samuli Cantell, Global Creative Director & Founder, Adventure Club
  • Ville Ohtonen, Vastaava luova johtaja, Bob the Robot

 

Tärkeät päivämäärät 

13.9.2021 Ilmoittautuminen alkaa   

7.10.2021 Early Bird päättyy 

21.10.2021 Late fee (lisämaksullinen jatkoaika)   

28.10.2021 Extended deadline (lisämaksullinen jatkoaika)  

10.2.2022 Effie Awards Finland -gaala ja palkintojenjako 

Effie-kilpailusta

Effie on maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki. Effie-kilpailun säännöt ja ohjeet laaditaan Effie Wordwide -organisaatiossa. Se valvoo, että kilpailu viedään läpi kaikissa maissa samoja sääntöjä noudattaen. Kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa 20. kertaa järjestettävän maakohtaisen kilpailun lisenssin omistaa Marketing Finland ry.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Marketing Finland ry
Hitsaajankatu 24
00810 Helsinki

010 248 1060https://www.marketingfinland.fi/

Marketing Finland on markkinoinnin liike, johon voivat liittyä jäseniksi markkinointia ja viestintää tekevät yritykset sekä alan palvelutarjoajat. Vuonna 2020 Marketing Finland sekä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL päättivät toimintojensa yhdistämisestä. Tämän jälkeen Marketing Finlandin alle on järjestäytynyt myös muita markkinoinnin asiantuntijaorganisaatioita. Marketing Finlandin jäsenet ovat mukana ostamassa ja tuottamassa suurinta osaa Suomessa tehtävää markkinointia ja viestintää.

Marketing Finland kuuluu maailman johtaviin markkinoinnin verkostoihin: WFA, 90 % maailman markkinointiostoista, EACA, 2500 markkinoinnin ja viestinnän organisaatiota ja 120 000 ammattilaista 30 Euroopan maasta ja ICCO, 3000 viestintätoimistoa globaalisti 66 maasta.

Marketing Finlandin tehtäviin kuuluvat muun muassa edunvalvonta, alan koulutukset, konsultointi, sekä verkostojen rakentaminen. Marketing Finland järjestää Suomessa markkinoinnin ja viestinnän johtavia kilpailuja kuten Cannes Lions, Effie Awards Finland, Finnish Comms Awards, Young Lions Finland ja Vuoden brändinrakentaja.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry

Tarve naurulle ei koskaan katoa – nuoret viestintäammattilaiset suunnittelivat Sairaalaklovneille kampanjan PR World Cupissa28.9.2021 06:30:00 EEST | Tiedote

Next Generation PR World Cup on viestintä- ja PR-toimistoja edustavan ICCO:n uusi kilpailu, jossa markkinointiviestintäalan nuoret ammattilaiset pääsivät näyttämään viestintäosaamistaan. Marketing Finland järjesti Suomen osakilpailun, jossa varainhankintaan keskittyvä kilpailutyö toteutettiin Sairaalaklovnit ry:lle. Suomen osakilpailun voittajatiimi pääsee edustamaan maatamme kansainväliseen kilpailuun 13.-20.10.2021.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme