Emerson Tenin patentoitu pahvitoteemi nousi Euroopan kakkoseksi

Suomalaistaustaisen Emerson Tenin patentoitu pahvitoteemi on noussut Euroopan toiseksi myydyimmäksi tuotesarjassaan. Myymälämarkkinoinnin tuotantotalo on pärjännyt kilpailulla alalla investoimalla omaan suunnitteluun ja digipainokoneisiin, joilla painetaan yhtälailla paperille kuin pahville.

Emerson Tenin myymälämarkkinointiin suunnittelemaa pahvitoteemia valmistetaan parhaimmillaan 20 000 kappaleen kuukausitahtia. Luvulla päästään Euroopan markkinoiden vastaavien tuotteiden kakkoseksi.

Eazzy Totem PopUpiksi nimetyn toteemin rakenne on patentoitu. Toteemin patentti löytyy sen sisällä kuminauharakenteesta. Sen ansiosta toteemi taittuu pieneen tilaan kuljetusta varten, ja sen koonti tarkoittaa käytännössä vain taitosten avaamista.

Emerson Ten kävi toteemista patenttikiistan alan suurinta toimijaa vastaan ja voitti sen vuonna 2008.

Pahvin digipaino vielä harvinaista

Emerson Ten on myymälämainos- ja kampanjamateriaaleja valmistava tuotantotalo, joka on onnistunut kasvattamaan liikevaihtoaan kilpaillulla alalla.

Onnistumisen taustalla on digitaaliseen painamiseen investoiminen: kaikkiin materiaaleihin, niin paperiin kuin pahviin painetaan digitaalisesti. Tämä on vielä harvinaista Pohjois-Euroopan mittakaavassa.

”Digipainaminen pahville tekee massaräätälöinnin ja pienet sarjat järkevän hintaisiksi”, sanoo Emerson Tenin Finland Oy:n toimitusjohtaja Tapio Turklin.

Yrityksen tuotteet painetaan omissa digipainoissa Virossa ja Isossa-Britanniassa.

Emerson Tenin ovat perustaneet suomalaiset myymälämarkkinoinnin konkarit, Ronny Ahlers ja Tapio Turklin. Yrityksellä on myyntiedustajat 12 maassa, Suomessa toimitaan Helsingistä ja Kouvolasta käsin.

Eazzy Totem PopUpin lyhyt esittely:  https://www.youtube.com/watch?v=TBkJmeDFzeA

Lisätietoja:

Tapio Turklin