Emilie Gardberg aloittaa Suomen Lontoon-instituutin johtajana syyskuussa

Suomen Lontoon-instituutin tulevaksi johtajaksi on valittu Emilie Gardberg. Hän aloittaa nelivuotisen pestinsä elo–syyskuun vaihteessa, jolloin nykyisen johtajan Pauliina Ståhlbergin kausi päättyy.

Emilie Gardberg

Emilie Gardberg (s. 1976), MA, toimii Wiurilan kartanon kehitysjohtajana. Aiemmin hän on työskennellyt Turun musiikkijuhlien toiminnanjohtajana ja Turun filharmonisen orkesterin intendenttinä. Syksyn 2017 hän vietti stipendiaattina yhdessä maailman johtavista ajatushautomoista, Wilson Centerissä Washington DC:ssä.

Gardberg valmistui taiteiden maisteriksi Columbian yliopistosta New Yorkista 2008 ja tätä ennen musiikkipedagogiksi Turun AMK:n Taideakatemiasta. Hän opettaa taidehallintoa ja johtajuutta vierailevana luennoitsijana useissa korkeakouluissa.

Suomen Lontoon-instituutti on suomalaisen kulttuurin ja yhteiskunnan asiantuntija Britanniassa ja Irlannissa. Instituutti tunnistaa muutostekijöitä taiteen, kulttuurin ja yhteiskuntatieteiden kentillä ja rohkaisee uusia näkökulmia nykypäivän ongelmiin.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

emiliegardberg@outlook.com