Consti Oyj

Energiatehokkuutta asuintaloihin – Consti toteuttaa Helsingin kaupungin asuntojen omistaman vuokrataloyhtiön peruskorjauksen Myllypurossa

Consti toteuttaa Helsingin kaupungin asunnot Oy:n (HEKA) omistaman vuokrataloyhtiön laajan peruskorjaushankkeen osoitteessa Myllypurontie 22. Urakka alkaa keväällä 2023 ja valmistuu kesän 2025 aikana. Urakan arvo on noin 26 miljoonaa euroa.

Vuonna 1965 valmistuneessa vuokrataloyhtiössä on kolme kahdeksan kerroksista asuintaloa. Peruskorjausurakassa asuintalot piha-alueineen uusitaan kauttaaltaan. Remontin suunnittelua on ohjannut Helsingin kaupungin asettamat tavoitteet asuintalojen energiatehokkuuden parantamisesta.

Asuintaloissa on yhtensä 192 vuokra-asuntoa sekä useita yhteisiä tiloja, jotka kunnostetaan ja niiden paloturvallisuutta parannetaan. Pihan istutusalueet, varusteet sekä pysäköintialue uusitaan, ja osalle pysäköintipaikoista lisätään sähköautonlatausmahdollisuus.

Peruskorjausurakassa julkisivut ja katto uusitaan ja lämmöneristystä parannetaan. Jokaisen rakennuksen eteläpäätyyn asennetaan aurinkopaneelit keräämään energiaa talteen. Tontille porataan 48 maalämpökaivoa, ja lämmitys-, vesi-, viemäri-, ilmanvaihto- ja sähköjärjestelmät nykyaikaistetaan.

Hanke toteutetaan niin sisä- kuin ulkotöiden osalta Constin eri palveluyksiköiden yhteisvoimin. Pääurakasta vastaa Consti Korjausrakentaminen Oy, ja talotekniikkaurakan toteuttaa Consti Talotekniikka Oy.

”Hanke soveltuu hyvin Constin tahtotilaan olla energiatehokkuutta parantavien kohteiden osaava ja haluttu toteuttajakumppani”, Constin Julkiset-toimialan johtaja Jukka Kylliö kertoo.

Hanke kirjataan Constin ensimmäisen kvartaalin tilauskantaan.

Consti Oyj
Valimotie 16

010 288 6000http://www.consti.fi

Consti on yksi Suomen johtavista korjausrakentamiseen ja taloteknisiin palveluihin keskittyneistä yhtiöistä. Consti tarjoaa kattavasti korjausrakentamisen ja talotekniikan sekä valikoidusti uudisrakentamisen palveluita taloyhtiöille, yrityksille ja sijoittajille sekä julkiselle sektorille Suomen kasvukeskuksissa.

Yhtiöllä on neljä toimialaa: Taloyhtiöt, Yritykset, Julkiset ja Talotekniikka. Vuonna 2023 Consti-konsernin liikevaihto oli 320,6 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 1000 korjausrakentamisen ja talotekniikan ammattilaista.

Consti Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla, ja sen kaupankäyntitunnus on CONSTI. www.consti.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Consti Oyj

GLO Hotel Kluuvi muuntautuu Hobo Helsingiksi10.8.2023 09:00:11 EEST | Tiedote