ENNAKKOTIEDOTE: Suomen Kiinteistönvälittäjien asuntomarkkinaennuste julkaistaan ti 7.1.2020 klo 6:30

Suomen Kiinteistönvälittäjien lähes 1600 välittäjän tietoon perustuva alkuvuoden asuntomarkkinaennuste julkaistaan tiistaina 7.1.2020 klo 6.30.

Ennuste sisältää myös toimitusjohtaja Jussi Mannerbergin kommentteja koko vuoden ennusteesta ja markkinoiden tilanteesta.

Lisätiedot ja embargopyynnöt pe 3.1.2020 klo 09:00 alkaen:

SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerberg, p. 050 339 6214, jussi.mannerberg@skvl.fi

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry on kiinteistönvälitysalan yrittäjien palvelu- ja edunvalvontajärjestö. SKVL:n jäsenyys takaa välittäjille ajantasaisen tiedon ja työvälineet sekä asiakkaille ammattitaitoisen ja turvallisen palvelun. Liitto toimii yhdyssiteenä verkostossa, joka koostuu yli 470 paikallisesta kiinteistönvälitystoimistosta ympäri Suomen.

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL) on toiminut kiinteistönvälitysalan yrittäjien palvelu- ja edunvalvontajärjestönä jo vuodesta 1946.

SKVL:n jäsenyys takaa kiinteistönvälittäjille ajantasaisen tiedon ja työvälineet sekä asiakkaille ammattitaitoisen ja turvallisen palvelun. SKVL toimii yhdyssiteenä verkostossa, joka koostuu lähes 470 paikallisesta kiinteistönvälitystoimistosta ympäri Suomen.

Suomen Kiinteistönvälittäjien SKVL:n asuntomarkkinakatsaus – kesäkuu ja ennuste seuraavalla vuosineljännekselle1.7.2020 06:00:00 EESTTiedote

Kesäkuun 2020 kyselyyn vastasi yli puolet SKVL:n yli 400 yrityksestä. Toimipisteitä on yli 480 ja välittäjiä yli 1600 lähes kaikilla paikkakunnilla ympäri Suomen. Koronan vaikutuksia näki kesäkuussa omalla alueellaan keskimäärin enää hiukan yli 20 % välittäjistä. Noin 60 % ei näe enää mitään vaikutuksia asuntokauppaan. Markkinoiden ennustetaan jatkavan kasvuaan seuraavalla vuosineljänneksellä kasvun painottuen enemmän omakotitalo- ja rivitalokauppaan sekä loma-asuntoihin.

Asuntokauppa nousee kohisten – käänne tapahtui toukokuun aikana2.6.2020 06:00:00 EESTTiedote

Suomen Kiinteistönvälittäjien (SKVL) viides poikkeusolojen aikainen kysely kertoo ratkaisevasta käänteestä asuntokaupassa toukokuussa. Toukokuun lopussa tehtyyn kyselyyn vastasi yli 70 % SKVL:n yrityksistä, joita Suomessa on yli 400, ja välittäjiä yli 1600 yli 475 toimipisteessä. SKVL:n jäsenten välityksellä tehdään Suomessa yli 40 % vanhojen asuntojen välittäjien kautta tehdyistä kaupoista.

Suomen Kiinteistönvälittäjien SKVL toinen tiedote asuntomarkkinoiden kehityksestä korona tilanteen aikana30.3.2020 08:40:00 EESTTiedote

Suomen Kiinteistönvälittäjät SKVL teki korona tilanteen ajan toisen jäsenkyselyn viime viikon lopulla 26.3 Kyselyyn vastasi lähes 80% jäsenyrityksestä Suomessa. SKVL jäsenyritysten toimipisteitä on lähes 500 ja välittäjiä lähes 1600 ympäri Suomea. Markkinakyselyt tehdään nyt poikkeuksellisesti lyhyin aikavälein, jotta saamme mahdollisimman ajantasaista tietoa.