Erik Gutwasser Mastercardin Pohjoismaiden- ja Baltian-maajohtajaksi

Mastercard on nimittänyt Erik Gutwasserin Pohjoismaiden- ja Baltian-maajohtajaksi. Erikin toimipaikka on Tukholmassa. Hän raportoi Mark Barnetille, joka vastaa Mastercardissa Ison-Britannian, Irlannin, Pohjoismaiden ja Baltian markkinoista. Uudessa tehtävässään Erik vahvistaa Mastercardin paikallista läsnäoloa ja vahvaa tarjoomaa, johon kuuluvat digitaaliset ratkaisut.

”Olen iloinen, että Erik nousee johtamaan Pohjoismaiden ja Baltian toimintojamme. Hänellä on vahva osaaminen maksutoimialalla ja hän tuntee hyvin asiakkaamme paikallisilla markkinoilla, minkä hän on osoittanut työskennellessään yhdessä asiakkaidemme kanssa heidän tarpeita vastaavien ratkaisujen löytämiseksi. Hänen johdollaan Mastercard jatkaa uraauurtavaa toimintaansa yksillä maailman edistyneimmillä digitaalisen maksamisen markkinoilla sekä vahvistaa asemaansa maksutoimialan haluttuna kumppanina”, sanoo Mark Barnett, President Mastercard, Iso-Britannia, Irlanti, Pohjoismaat ja Baltia.

Erik vastasi aiemmin Mastercardilla Suomen ja Ruotsin markkinoista, joilla hän kasvatti liiketoimintaa sekä paikallista läsnäoloa Suomen markkinoilla. Ennen tätä hän vastasi Pohjoismaiden ja Baltian myynnistä sekä toimi alueen neuvonantajien johtajana (Head of Advisors). Ennen Mastercardille siirtymistään Erik työskenteli liikkeenjohdonkonsulttina Booz & Cossa. Erik on teollisen suunnittelun ja johtamisen maisteri Linköpingin yliopistosta. Hän on opiskellut myös Sydneyn teknillisessä yliopistossa.

”Digitalisaatio on edennyt pitkälle Pohjoismaiden markkinoilla, mikä sopii hyvin Mastercardin tavoitteeseen tarjota turvallisia, yksinkertaisia ja älykkäitä maksutapahtumia kuluttajille ja kauppiaille vastaamaan heidän nykyisiin ja tuleviin tarpeisiinsa. Olen todella innostunut voidessani jatkaa läheistä työskentelyä kumppaneidemme ja vahvan ja sitoutuneen paikallisen tiimimme kanssa”, sanoo Erik Gutwasser, Pohjoismaiden- ja Baltian-maajohtaja.

Anna-Mari Tiilikainen, puh.050 558 0888, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Mastercard ja Microsoft käynnistävät digitaalisen identiteetin yhteistyöhankkeen4.12.2018 11:22:19 EETTiedote

Mastercard ja Microsoft julkistavat käynnistävänsä strategisen yhteistyöhankkeen ihmisten digitaalisen identiteetin hallintaan ja käyttämiseen. Digitaalisen identiteetin vahvistaminen vaatii usein myös fyysisen tunnistautumisen henkilöllisyystodistuksella tällä hetkellä. Ongelmana on myös digitaalisen identiteetin hallinnan vaikeus, kun ihmisillä on valtava määrä asiointitilejä eri palveluihin ja eri salasanat kuhunkin palveluun. Mastercardin ja Microsoftin tavoitteena on tuoda turvallinen ja nopea tunnistautumistapa ajasta ja paikasta riippumatta. Ratkaisu tulee markkinoille lähikuukausina. Mastercard tavoittelee yhteistyöllä maailmanlaajuisesti toimivaa digitaalista identiteetinhallintapalvelua. Mastercard tuo hankkeeseen asiantuntemuksensa digitaalisten transaktioiden hallinnasta moninaisten sidosryhmien ympäristössä ja Microsoft asiantuntemuksensa tunnistautumisteknologiassa. Alkuperäinen tiedote: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/mastercard-microsoft-join-forces-to-ad