Erik Gutwasser Mastercardin Pohjoismaiden- ja Baltian-maajohtajaksi

Mastercard on nimittänyt Erik Gutwasserin Pohjoismaiden- ja Baltian-maajohtajaksi. Erikin toimipaikka on Tukholmassa. Hän raportoi Mark Barnetille, joka vastaa Mastercardissa Ison-Britannian, Irlannin, Pohjoismaiden ja Baltian markkinoista. Uudessa tehtävässään Erik vahvistaa Mastercardin paikallista läsnäoloa ja vahvaa tarjoomaa, johon kuuluvat digitaaliset ratkaisut.

”Olen iloinen, että Erik nousee johtamaan Pohjoismaiden ja Baltian toimintojamme. Hänellä on vahva osaaminen maksutoimialalla ja hän tuntee hyvin asiakkaamme paikallisilla markkinoilla, minkä hän on osoittanut työskennellessään yhdessä asiakkaidemme kanssa heidän tarpeita vastaavien ratkaisujen löytämiseksi. Hänen johdollaan Mastercard jatkaa uraauurtavaa toimintaansa yksillä maailman edistyneimmillä digitaalisen maksamisen markkinoilla sekä vahvistaa asemaansa maksutoimialan haluttuna kumppanina”, sanoo Mark Barnett, President Mastercard, Iso-Britannia, Irlanti, Pohjoismaat ja Baltia.

Erik vastasi aiemmin Mastercardilla Suomen ja Ruotsin markkinoista, joilla hän kasvatti liiketoimintaa sekä paikallista läsnäoloa Suomen markkinoilla. Ennen tätä hän vastasi Pohjoismaiden ja Baltian myynnistä sekä toimi alueen neuvonantajien johtajana (Head of Advisors). Ennen Mastercardille siirtymistään Erik työskenteli liikkeenjohdonkonsulttina Booz & Cossa. Erik on teollisen suunnittelun ja johtamisen maisteri Linköpingin yliopistosta. Hän on opiskellut myös Sydneyn teknillisessä yliopistossa.

”Digitalisaatio on edennyt pitkälle Pohjoismaiden markkinoilla, mikä sopii hyvin Mastercardin tavoitteeseen tarjota turvallisia, yksinkertaisia ja älykkäitä maksutapahtumia kuluttajille ja kauppiaille vastaamaan heidän nykyisiin ja tuleviin tarpeisiinsa. Olen todella innostunut voidessani jatkaa läheistä työskentelyä kumppaneidemme ja vahvan ja sitoutuneen paikallisen tiimimme kanssa”, sanoo Erik Gutwasser, Pohjoismaiden- ja Baltian-maajohtaja.

Anna-Mari Tiilikainen, puh.050 558 0888, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Mastercardin tutkimuksen mukaan yhteistyö ja sääntely on tärkeää seuraavan sukupolven fintech-yrityksien rakentamiselle Pohjoismaissa ja Baltiassa7.6.2018 14:06Tiedote

Mastercardin tuoreen Nordic Fintech Disruptors Report 2018 - tutkimuksen mukaan sääntelyviranomaisten, pankkien ja innovoijien välisen yhteistyön lisääminen on tärkeää alueen asemalle johtavana fintech-alueena. Tutkimukseen haastateltiin pohjoismaisia ja baltialaisia fintech-alan startup-yrityksiä ja alan ekosysteemin yrityksiä.

Mastercardilta uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen5.6.2018 10:27Tiedote

Mastercard julkistaa uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen. Uusilla palveluilla pyritään helpottamaan pankkien ja palveluntarjoajien yhteistoimintaa. Taustalla on uusi maksupalveludirektiivi PSD2, joka pakottaa pankit avaamaan oman infrastruktuurinsa kolmansille osapuolille. Mastercard tarjoaa pankeille Euroopan laajuisen luettelon luotettavista palveluntarjoajista. Niihin kuuluu myös petosten monitorointipalvelu, menetelmä riitojen ratkaisemiseen sekä yhteyspiste palveluntarjoajien ja pankkien väliseen viestintään. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/eu/press-releases/mastercard-unveils-solutions-to-underpin-open-banking-transformation/ Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverkostomme on maailman nopein. Yhdistämme kuluttajia

Mastercard tutki: Keskustelevan kaupankäynnin aika lähenee4.6.2018 14:42Tiedote

Keskusteleva kaupankäynti, eli ostosten tekeminen chatbottien ja asiakaspalvelijoiden kanssa keskustellen on kasvamassa lähivuosina. Asiakkaat arvostavat keskustelun helppoutta, mutta heitä huolettaa kaupankäynnin turvallisuus. Yhdysvalloissa keskustelukaupan ennakoidaan nousevan kuuteen prosenttiin ja Britanniassa kolmeen prosenttiin koko verkkokaupan vuotuisesta myynnistä vuonna 2022. Mastercard teetti tutkimuksen Future Agenda -tutkimusyhtiöllä. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/conversational-commerce-primed-to-be-the-next-digital-frontier-says-mastercard-study/ Linkki tutkimukseen: https://newsroom.mastercard.com/wp-content/uploads/2018/06/Money-20202-Conversational-Commerce-White-Paper_FINAL.pdf Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverk