Erik Gutwasser Mastercardin Pohjoismaiden- ja Baltian-maajohtajaksi

Mastercard on nimittänyt Erik Gutwasserin Pohjoismaiden- ja Baltian-maajohtajaksi. Erikin toimipaikka on Tukholmassa. Hän raportoi Mark Barnetille, joka vastaa Mastercardissa Ison-Britannian, Irlannin, Pohjoismaiden ja Baltian markkinoista. Uudessa tehtävässään Erik vahvistaa Mastercardin paikallista läsnäoloa ja vahvaa tarjoomaa, johon kuuluvat digitaaliset ratkaisut.

”Olen iloinen, että Erik nousee johtamaan Pohjoismaiden ja Baltian toimintojamme. Hänellä on vahva osaaminen maksutoimialalla ja hän tuntee hyvin asiakkaamme paikallisilla markkinoilla, minkä hän on osoittanut työskennellessään yhdessä asiakkaidemme kanssa heidän tarpeita vastaavien ratkaisujen löytämiseksi. Hänen johdollaan Mastercard jatkaa uraauurtavaa toimintaansa yksillä maailman edistyneimmillä digitaalisen maksamisen markkinoilla sekä vahvistaa asemaansa maksutoimialan haluttuna kumppanina”, sanoo Mark Barnett, President Mastercard, Iso-Britannia, Irlanti, Pohjoismaat ja Baltia.

Erik vastasi aiemmin Mastercardilla Suomen ja Ruotsin markkinoista, joilla hän kasvatti liiketoimintaa sekä paikallista läsnäoloa Suomen markkinoilla. Ennen tätä hän vastasi Pohjoismaiden ja Baltian myynnistä sekä toimi alueen neuvonantajien johtajana (Head of Advisors). Ennen Mastercardille siirtymistään Erik työskenteli liikkeenjohdonkonsulttina Booz & Cossa. Erik on teollisen suunnittelun ja johtamisen maisteri Linköpingin yliopistosta. Hän on opiskellut myös Sydneyn teknillisessä yliopistossa.

”Digitalisaatio on edennyt pitkälle Pohjoismaiden markkinoilla, mikä sopii hyvin Mastercardin tavoitteeseen tarjota turvallisia, yksinkertaisia ja älykkäitä maksutapahtumia kuluttajille ja kauppiaille vastaamaan heidän nykyisiin ja tuleviin tarpeisiinsa. Olen todella innostunut voidessani jatkaa läheistä työskentelyä kumppaneidemme ja vahvan ja sitoutuneen paikallisen tiimimme kanssa”, sanoo Erik Gutwasser, Pohjoismaiden- ja Baltian-maajohtaja.

Anna-Mari Tiilikainen, puh.050 558 0888, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Mastercard lisää tukeaan naisten jalkapallolle21.5.2019 12:31:59 EESTTiedote

Helsinki, 21.5.2019 – Mastercard on yksi maailman aktiivisimmista suurten urheilutapahtumien sponsoroijista ja lisää nyt tukeaan naisten jalkapallolle. Se haluaa näin tukea sukupuolten välistä tasa-arvoa urheilussa sekä markkinoinnissa. Mastercard on jo kauan puhunut monimuotoisuuden, osallisuuden ja kumppanuuden tärkeyden puolesta edistääkseen urheilun hyvää hallintoa, rehellisyyttä ja lahjomattomuutta. Mastercard on ollut merkittävä naisten jalkapallon sponsori jo 25 vuotta. Lajin muuttuessa entistä ammattimaisemmaksi ja kilpailun koventuessa Mastercard uskoo, että nyt on otollinen hetki sijoittaa seuroihin ja pelaajiin. Se on suorin tapa lisätä paljon kaivattuja resursseja naisurheiluun. Mastercard tukee näin naispelaajia ja heidän seurojaan, auttaa seuroja kasvamaan ja lisää lajin vetovoimaa entistä laajemman kannattajajoukon piirissä. Naisten jalkapallo on nykyisin suositun joukkuelaji nuorten naisten keskuudessa ja sen suosion uskotaan kasvavan, kun seurat menestyvät ja maailman