Erik Gutwasser Mastercardin Pohjoismaiden- ja Baltian-maajohtajaksi

Mastercard on nimittänyt Erik Gutwasserin Pohjoismaiden- ja Baltian-maajohtajaksi. Erikin toimipaikka on Tukholmassa. Hän raportoi Mark Barnetille, joka vastaa Mastercardissa Ison-Britannian, Irlannin, Pohjoismaiden ja Baltian markkinoista. Uudessa tehtävässään Erik vahvistaa Mastercardin paikallista läsnäoloa ja vahvaa tarjoomaa, johon kuuluvat digitaaliset ratkaisut.

”Olen iloinen, että Erik nousee johtamaan Pohjoismaiden ja Baltian toimintojamme. Hänellä on vahva osaaminen maksutoimialalla ja hän tuntee hyvin asiakkaamme paikallisilla markkinoilla, minkä hän on osoittanut työskennellessään yhdessä asiakkaidemme kanssa heidän tarpeita vastaavien ratkaisujen löytämiseksi. Hänen johdollaan Mastercard jatkaa uraauurtavaa toimintaansa yksillä maailman edistyneimmillä digitaalisen maksamisen markkinoilla sekä vahvistaa asemaansa maksutoimialan haluttuna kumppanina”, sanoo Mark Barnett, President Mastercard, Iso-Britannia, Irlanti, Pohjoismaat ja Baltia.

Erik vastasi aiemmin Mastercardilla Suomen ja Ruotsin markkinoista, joilla hän kasvatti liiketoimintaa sekä paikallista läsnäoloa Suomen markkinoilla. Ennen tätä hän vastasi Pohjoismaiden ja Baltian myynnistä sekä toimi alueen neuvonantajien johtajana (Head of Advisors). Ennen Mastercardille siirtymistään Erik työskenteli liikkeenjohdonkonsulttina Booz & Cossa. Erik on teollisen suunnittelun ja johtamisen maisteri Linköpingin yliopistosta. Hän on opiskellut myös Sydneyn teknillisessä yliopistossa.

”Digitalisaatio on edennyt pitkälle Pohjoismaiden markkinoilla, mikä sopii hyvin Mastercardin tavoitteeseen tarjota turvallisia, yksinkertaisia ja älykkäitä maksutapahtumia kuluttajille ja kauppiaille vastaamaan heidän nykyisiin ja tuleviin tarpeisiinsa. Olen todella innostunut voidessani jatkaa läheistä työskentelyä kumppaneidemme ja vahvan ja sitoutuneen paikallisen tiimimme kanssa”, sanoo Erik Gutwasser, Pohjoismaiden- ja Baltian-maajohtaja.

Anna-Mari Tiilikainen, puh.050 558 0888, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Mastercard appoints Mark Barnett as President of Mastercard Europe4.5.2020 10:06:59 EESTTiedote

Mastercard today announced the appointment of Mark Barnett as President of its European business, based in Brussels. In this role Barnett will be responsible for the strategy, direction and overall success of all aspects of Mastercard’s business across the region. Mastercard’s European businesses, encompassing 53 countries, serving over 950 million people through partnerships with retailers, financial institutions and businesses. In his new role, Mark will report to Gilberto Caldart, President of International, and will join Mastercard’s Management Committee effective 1 June, 2020.

Ruotsalainen Doconomy voitti Pohjoismaiden johtavan finanssiteknologiaohjelman22.11.2019 13:44:03 EETTiedote

Helsinki, 22.11.2019 – Ruotsalainen Doconomy valittiin tänään Pohjoismaissa ja Baltiassa järjestettävän finanssiteknologia-alan Lighthouse-kehitysohjelman voittajaksi. Doconomyn kehittämän maksuratkaisun avulla kuluttajat voivat itse hallita toimintansa ilmastovaikutuksia. Voittaja julkistettiin tänään Helsingissä pidettävässä startup-tapahtuma Slushissa. Kiinnostus Lighthouse-kehitysohjelmaa kohtaan oli tänä vuonna ennätyksellisen suurta, ja siihen tuli satoja hakemuksia molemmilla kierroksilla.

Suomalainen finanssiteknologiayritys Enterpay Pohjoismaiden johtavan finanssiteknologiaohjelman finaaliin31.10.2019 09:22:42 EETTiedote

Suomalainen Enterpay valittiin tänään Pohjoismaissa ja Baltiassa järjestettävän finanssiteknologia-alan Lighthouse-kehitysohjelman finaaliin. Muut finalistit ovat ruotsalainen Doconomy ja latvialainen Nordigen. Mastercardin järjestämä Lighthouse on suosittu kumppanuusohjelma, jossa on mukana alan eturivin yhteistyökumppaneita ja johon tulee satoja hakemuksia. Ohjelman avulla Mastercard on osallistunut useiden finanssiteknologia-alan startup-yritysten kehittämiseen sekä innovaatioiden edistämiseen Pohjoismaissa ja Baltiassa.