Erik Gutwasser Mastercardin Pohjoismaiden- ja Baltian-maajohtajaksi

Mastercard on nimittänyt Erik Gutwasserin Pohjoismaiden- ja Baltian-maajohtajaksi. Erikin toimipaikka on Tukholmassa. Hän raportoi Mark Barnetille, joka vastaa Mastercardissa Ison-Britannian, Irlannin, Pohjoismaiden ja Baltian markkinoista. Uudessa tehtävässään Erik vahvistaa Mastercardin paikallista läsnäoloa ja vahvaa tarjoomaa, johon kuuluvat digitaaliset ratkaisut.

”Olen iloinen, että Erik nousee johtamaan Pohjoismaiden ja Baltian toimintojamme. Hänellä on vahva osaaminen maksutoimialalla ja hän tuntee hyvin asiakkaamme paikallisilla markkinoilla, minkä hän on osoittanut työskennellessään yhdessä asiakkaidemme kanssa heidän tarpeita vastaavien ratkaisujen löytämiseksi. Hänen johdollaan Mastercard jatkaa uraauurtavaa toimintaansa yksillä maailman edistyneimmillä digitaalisen maksamisen markkinoilla sekä vahvistaa asemaansa maksutoimialan haluttuna kumppanina”, sanoo Mark Barnett, President Mastercard, Iso-Britannia, Irlanti, Pohjoismaat ja Baltia.

Erik vastasi aiemmin Mastercardilla Suomen ja Ruotsin markkinoista, joilla hän kasvatti liiketoimintaa sekä paikallista läsnäoloa Suomen markkinoilla. Ennen tätä hän vastasi Pohjoismaiden ja Baltian myynnistä sekä toimi alueen neuvonantajien johtajana (Head of Advisors). Ennen Mastercardille siirtymistään Erik työskenteli liikkeenjohdonkonsulttina Booz & Cossa. Erik on teollisen suunnittelun ja johtamisen maisteri Linköpingin yliopistosta. Hän on opiskellut myös Sydneyn teknillisessä yliopistossa.

”Digitalisaatio on edennyt pitkälle Pohjoismaiden markkinoilla, mikä sopii hyvin Mastercardin tavoitteeseen tarjota turvallisia, yksinkertaisia ja älykkäitä maksutapahtumia kuluttajille ja kauppiaille vastaamaan heidän nykyisiin ja tuleviin tarpeisiinsa. Olen todella innostunut voidessani jatkaa läheistä työskentelyä kumppaneidemme ja vahvan ja sitoutuneen paikallisen tiimimme kanssa”, sanoo Erik Gutwasser, Pohjoismaiden- ja Baltian-maajohtaja.

Anna-Mari Tiilikainen, puh.050 558 0888, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Suomalainen finanssiteknologiayritys Enterpay Pohjoismaiden johtavan finanssiteknologiaohjelman finaaliin31.10.2019 09:22:42 EETTiedote

Suomalainen Enterpay valittiin tänään Pohjoismaissa ja Baltiassa järjestettävän finanssiteknologia-alan Lighthouse-kehitysohjelman finaaliin. Muut finalistit ovat ruotsalainen Doconomy ja latvialainen Nordigen. Mastercardin järjestämä Lighthouse on suosittu kumppanuusohjelma, jossa on mukana alan eturivin yhteistyökumppaneita ja johon tulee satoja hakemuksia. Ohjelman avulla Mastercard on osallistunut useiden finanssiteknologia-alan startup-yritysten kehittämiseen sekä innovaatioiden edistämiseen Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Mastercard ja NFT julkistavat Lighthouse-kehitysohjelman osallistujat23.8.2019 12:17:02 EESTTiedote

Mastercard ja NFT Ventures ovat valinneet yritykset vuoden 2019 Lighthouse-kehitysohjelmaan. Lighthouse-ohjelma on yhteistyöverkosto, jossa valitaan 15 lupaavinta finanssiteknologia-alan yritystä Pohjoismaista ja Baltiasta kiihdyttämään kumppanoitumiskeskustelujaan Mastercardin ja suurimpien pankkien kanssa kahdesti vuodessa. Tänä syksynä ohjelma laajenee Riikaan. Tukholmassa ja Helsingissä se toimii aiempien vuosien tapaan. Hakemuksia ohjelmaan tuli eniten sen historiassa, ja niiden määrä kasvoi 68 prosenttia edellisvuodesta. ”Saimme satoja hakemuksia ja tiedustelua fintech-yrityksiltä ympäri Eurooppaa”, Lighthousen ohjelmajohtaja Jay Jensen kertoo. ”Baltian ja Pohjoismaiden fintech-yritysten laatu on mahdollisesti korkeinta tasoa koko mantereella ja hakemusten määrän kasvu on ollut upeaa.” ”Kiinnostuksen kasvu ohjelmaa kohtaan sekä start-up-yritysten että pankkien puolelta osoittaa kuinka arvokas tällainen nykyaikainen, yhteistyöhön perustuva toimintatapa on fintech-alan tulevaisuude

Mastercard ja P27 Nordic Payments Platform rakentavat maailman ensimmäisen reaaliaikaisen maksujärjestelmän25.6.2019 15:15:00 EESTTiedote

Nopea ja valtioiden rajat ylittävä useamman valuutan asiakastili maksunvälitykseen Pohjoismaihin Helsinki 25.6.2019 – P27 Nordic Payments Platform (jonka omistavat Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, OP Ryhmä, SEB ja Swedbank) ja Mastercard julkistavat tänään kumppanuuden tarjotakseen reaaliaikaisia maksuja ja erämaksuja Pohjoismaissa ja näin rakentavat edistyneimmän, innovatiivisimman ja tehokkaimman maksujärjestelmän maailmassa. Yhteistyö luo tehokkaan maksualustan koko Pohjoismaiden alueella eri valuutoille ja yhdistää Pohjoismaiden asukkaat. Rohkea ja kunnianhimoinen avaus muuttaa rahan liikkumista kuluttajien, yritysten, yhteiskunnan ja koko maksualan kesken. Suuri investointiohjelma on maailman ensimmäinen reaaliaikainen erämaksujen usean valuutan alusta. Se korvaa olemassa olevaa maksuinfrastruktuuria ja näin alentaa välittömien ja turvallisten maksujen kustannuksia ja lisää kilpailukykyä. Jäsenet voivat lähettää ja vastaanottaa rahaa viiveettä alueella aiempaa matalammin kustan