Fellowmind-konserniin kuuluva eCraft jatkaa nopeaa kasvuaan ja ostaa Project-IT:n

Yrityksien liiketoiminnan digitalisoimiseen erikoistunut suomalainen eCraft laajentaa palvelujaan ylimmän johdon strategisessa konsultoinnissa ostamalla ulkoistettuja projektinhallinnan palveluja tarjoavan Project-IT:n. Yritysjärjestelyn myötä noin 30 kokenutta IT-alan ammattilaista liittyy eCraftin noin 400 asiantuntijan joukkoon, ja samalla eCraftin omistajan, Fellowmind-konsernin noin 1650 asiantuntijan joukkoon. eCraft toimii Suomessa kuudessa eri kaupungissa ja Fellowmind puolestaan kuudessa Euroopan maassa. Konsernin liikevaihto on yli 224 miljoonaa euroa.

Project-IT:n asiantuntijoiden lisäksi kaupassa siirtyy eCraftille ja Fellowmindille IT-alan itsenäisten konsulttien Vinssi-verkosto. Vinssi-asiantuntijaverkostossa on 600 projektinhallinnan, muutosjohtamisen sekä IT-arkkitehtuurin ammattilaista ja se tarjoaa yrityksille mahdollisuuden ulkoistaa osan kehitystyöstään tai projektinhallinnastaan Vinssin itsenäisille konsulteille.

Yritysjärjestely on osa Fellowmindin nopeaa kasvustrategiaa, jonka tavoitteena on luoda yhtiöstä Euroopan johtava palveluntarjoaja omalla alallaan.

Emiel Putman, toimitusjohtaja, Fellowmind: Haluamme edelleen kasvattaa Fellowmindin liiketoimintaa eri maissa, sekä organisesti että yritysostoilla. Ostamalla Project-IT:n Suomessa voimme laajentaa neuvonantopalvelujamme eCraftissa, mikä auttaa meitä saamaan entistä suurempia asiakkuuksia ja tarjoamaan asiakkaillemme kokonaisvaltaisempia palveluja.”

Ville Hemmilä, toimitusjohtaja, eCraft part of Fellowmind: ”Tulemme erityisesti laajentamaan palveluitamme muutosjohtamisessa, datastrategiassa sekä tekoälyn hyödyntämisessä, ja Project-IT:n osto on osa tätä kasvustrategiaamme. Tiivis yhteisömme kasvaa joukolla erittäin kokeneita asiantuntijoita ja haluan toivottaa kaikki Project-IT:n asiantuntijat lämpimästi tervetulleiksi joukkoomme.”

Antti Hellberg, toimistusjohtaja, Protect-IT: ”Olen todella iloinen, että Project-IT:lle on löytynyt uusi koti osana kansainvälistä Fellowmind Groupia. Yhdistämällä osaamisemme voimme tarjota asiakkaillemme entistä laajemman kattauksen palveluja sekä IT- ja liiketoimintakonsultoinnin syväosaajia. Tämä on hieno seuraava askel meille.”

eCraft on kasvanut nopeasti viime vuosina sekä orgaanisesti että yritysostoin: yhtiön liikevaihto on noussut 26 miljoonasta eurosta (2018) 45 miljoonaan euroon (2020). Tammikuussa 2019 eCraft osti EVRY Finlandin Microsoft Dynamics -liiketoiminnan. Marraskuussa samana vuonna eCraft, ruotsalainen Orango sekä Hollannissa, Ruotsissa ja Saksassa toimiva Fellowmind yhdistyivät ja loivat Euroopan johtavan Microsoft-liiketoimintaratkaisuihin ja digitaalisiin palveluihin keskittyvän yhtiön. Seuraavaksi joulukuussa 2020 eCraft osana Fellowmind Groupia osti Softaidean. Fellowmindin pääomistaja on Pohjois-Euroopan johtava pääomasijoittaja FSN Capital.

eCraftin ja Project-IT:n välinen yrityskauppa on tullut voimaan tänään 4.6.2021. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

Vuonna 2005 perustettu Fellowmind on kasvanut 1 650 asiantuntijan yhtiöksi ja se toimii Saksassa, Hollannissa, Puolassa, Tanskassa, Ruotsissa ja Suomessa 35 eri toimipisteessä. Fellowmindin liikevaihto on yli 224 miljoonan euroa ja sen tavoitteena on kasvaa Euroopan johtavaksi liiketoimintajärjestelmien, pilvi-infrastruktuurin, datan ja analytiikan sekä modernin työpaikan asiantuntijaksi. Lue lisää: www.fellowmindcompany.com ja www.ecraft.com/

Project-IT

Project-IT:ltä asiakas saa aina kokeneen asiantuntijan muutoksen toteuttamiseen. Yhtiön ydinosaaminen keskittyy projektinhallintaan, ketterän kehittämisen ohjaamiseen, testauksen hallintaan ja arkkitehtuurin kehittämiseen. Korkeatasoisesta asiantuntemuksestaan tunnettu kasvuyritys tuottaa konsultointipalveluita muun muassa pankki- ja vakuutus-, valmistavan teollisuuden, kaupan alan ja logistiikka-alan asiakkaille. Project-IT on perustettu vuonna 2007 ja sen liikevaihto vuonna 2020 oli 11,6 miljoonaa euroa. Lue lisää: www.project-it.fi/ ja www.projektivinssi.fi/

Suurille pohjoismaisille huoltamoketjuille St1, ABC ja Shell polttoainetta toimittava NEOT Group siirtyi pilveen eCraftin tukemana24.5.2021 16:38:44 EEST | Tiedote

NEOT Group luottaa Microsoft-teknologiaan ja pilvimaailmaan. Yritys on ottanut käyttöön pilvipohjaisen Microsoft Dynamics 365 Business Central -ratkaisun, millä se hallinnoi koko konserninsa taloutta ja talouden prosesseja yhtenäisesti ja läpinäkyvästi Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Yhteistyökumppanuus NEOT Groupin ja eCraftin kesken perustuu luottamukseen, aitouteen ja avoimuuteen.

Digitaalisuus ja datalla johtaminen lastenvaatebrändi Reiman strategian keskiössä - eCraft tukemassa muutosta25.1.2021 16:37:33 EET | Tiedote

Reima, maailman johtava toiminnallisten lastenvaatteiden valmistaja, on nostanut digitaalisuuden ja datalla johtamisen yhdeksi strategiansa kulmakiveksi. Yhteistyössä eCraftin kanssa Reima on rakentanut yhtenäisen, globaalin tieto- ja raportointialustan ja kehittää raportoinnin ja analysoinnin prosessejaan sekä tehostaa Qlik Sense -ratkaisulla datan hyödyntämistä läpi koko globaalin organisaation.

Fellowmind ostaa Softaidean ja vahvistaa asemaansa Suomen data- ja analytiikkamarkkinassa21.12.2020 10:00:00 EET | Tiedote

Helsinki (FIN) / Barneveld (NL), 21. joulukuuta 2020 – Softaidea, suomalainen edistyksellisiin analytiikka- ja business intelligence- sekä liiketoiminnan suunnitteluratkaisuihin keskittynyt asiantuntijayritys, liittyy Fellowmindiin. Kauppa vahvistaa Fellowmindin asemaa Suomen data- ja analytiikkamarkkinassa, jossa yhtiö pyrkii johtavaksi pilvipohjaisten analytiikka-, BI- ja tekoälyratkaisujen tarjoajaksi. Softaidealla on vahva asiakaskunta tukku-, vähittäis- ja autokaupassa sekä jakelussa, tukien Fellowmindin näille toimialoille ja asiakkaille suunnattua tarjoomaa. Softaidea liittyy osaksi Fellowmindin suomalaista yhtiötä eCraftia.

Ruotsalainen DQC liittyy osaksi Fellowmind Groupia - Tarjoama Ruotsissa laajenee Microsoft Modern Workplace -ratkaisujen osalta26.11.2020 16:32:54 EET | Tiedote

GÖTEBORG (SE) / BARNEVELD (NL), 26. marraskuuta 2020 – Ruotsalainen Microsoftin moderni workplace -kumppani DQC liittyy Fellowmind-perheeseen. DQC:n myötä Fellowmind kasvattaa merkittävästi Ruotsin toimintojaan ja ryhtyy tarjoamaan DQC:n markkinoiden johtavia palveluita Microsoftin Modern Work -teknologioissa. DQC-tiimi yhdistää voimansa Fellowmindin muiden sisaryhtiöiden Orangon ja Endeavorin kanssa Ruotsissa. Kauppa vahvistaa Fellowmindin johtoasemaa liiketoimintasovellusten ja digitaalisten työtilojen saralla.

Asiakas keskiössä – energia-alan palveluyritys Nivos yhtenäistää asiakkuudenhallintaansa uudella CRM-järjestelmällä yhteistyössä eCraftin kanssa26.11.2020 14:25:57 EET | Tiedote

Energia-, vesi-, lämpö- ja tietoverkkoratkaisujen monialayhtiö Nivos kehittää yhtenäistä asiakkuudenhallintajärjestelmää yhteistyössä eCraftin kanssa. Hankkeen tavoitteena on tukea Nivoksen tulevaisuuteen tähtäävää asiakkuudenhallinnan visiota, mihin liittyy kattava ja monipuolinen CRM-järjestelmä, jolla hallinnoida asiakastiedot kokonaisuutena kaikkien Nivoksen eri liiketoimintojen osalta.

Pienkuormaajien Made in Finland -tuotannosta ylpeä Avant Tecno modernisoi toiminnanohjausratkaisunsa eCraftin kanssa18.11.2020 11:08:56 EET | Tiedote

Suomalainen, pienkuormaajia ja työlaitteita valmistava Avant Tecno on ottanut käyttöön uuden toiminnanohjausratkaisun yhteistyössä eCraftin kanssa. Avant Tecno valmistaa kaikki pienkuormaajat tehtaallaan Suomessa, myyntikonttoreita ja maahantuontikumppaneita Avant Tecnolla on maailmanlaajuisesti yli 55 maassa. Käyttöönotettu uusi ratkaisu tukee Avant Tecnon kansainvälistä liiketoimintaa; Microsoft Dynamics 365 Business Centralin käyttöönotto aloitettiin Suomessa ja sitä laajennetaan vaiheittain myyntiyhtiöihin maailmalla.