Fellowmind-konsernin suurin toimisto muuttaa Espoosta Helsinkiin

Fellowmindin uuteen Helsingin toimistoon muuttaa yli 300 työntekijää, ja lisätilaa nykyiseen Espoon toimistoon verrattuna saadaan noin 1 200 neliötä. Fellowmindilla on Suomessa noin 470 työntekijää. Koko konsernissa työskentelee noin 2 000 IT-alan ammattilaista kuudessa eri Euroopan maassa. Uusi toimistorakennus Pitäjänmäellä on työntekijöiden käytössä myös vapaa-ajalla.
Fellowmindin uuden toimistorakennuksen aula on osin korkeaa tilaa. 3D-luonnos tilasta: dSign Vertti Kivi & Co.

IT-palveluita tarjoavan Fellowmind-konsernin suurin toimisto Euroopassa muuttaa Espoosta Helsinkiin 6.3.2023. Uusi toimistorakennus toimii kohtaamispaikkana yli 300 yhtiön työntekijälle. Yhteensä Fellowmindilla on työntekijöitä noin 2 000 henkeä kuudessa Euroopan maassa. Tulevan Helsingin toimiston lisäksi yhtiöllä on Suomessa kahdeksan muuta toimipistettä: Jyväskylä, Kuopio, Lahti, Oulu, Seinäjoki, Tampere, Turku ja Vaasa.

Nyt avattava uusi toimistorakennus sijaitsee Helsingin Pitäjänmäessä, osoitteessa Takkatie 1. Rakennus on vuokrattu kokonaan Fellowmindille ja remontoitu täysin viimeisen vuoden aikana. Uudessa toimistorakennuksessa on 4 960 neliöitä ja neljä kerrosta. Lisätilaa tulee siis noin 1 200 neliön verran nykyiseen Espoon Säterinportissa sijaitsevaan toimistoon verrattuna.

Ennen hankkeeseen ryhtymistä Fellowmind kysyi työntekijöiltään, mitkä olisivat ne syyt, miksi he haluaisivat tulla jatkossa toimistolle. Tärkeimpien syiden joukkoon nousivat kollegat, sosiaalisten kontaktien tarve ja kahvihetket kollegoiden kanssa. Myös mahdollisuus syödä lounasta toimistolla nähtiin tärkeäksi syyksi käydä toimistolla.

Kun uutta toimistorakennusta lähdettiin suunnittelemaan, nämä toiveet olivat kaiken suunnittelun lähtökohtana:

• Ensimmäinen kerros suunniteltiin työntekijöiden, asiakkaiden ja kumppaneiden kohtaamispaikaksi. Avoimessa ja korkeassa tilassa voi esimerkiksi järjestää isompia tapahtumia tai suunnata pienempiin, moderneihin neuvotteluhuoneisiin. Kerrokseen tulee myös ravintola, kuntosali, kampaamo ja hierontatila.
  • Toinen ja kolmas kerros toimivat työskentelytiloina, joissa valtaosa työpisteistä on työntekijöiden toiveiden mukaan vapaasti kaikkien käytössä. Niiden lisäksi toisen kerroksen koulutustilassa voi järjestää erilaisia koulutuksia jopa 50 hengelle, ja kolmannen kerroksen studiossa voi tuottaa näyttäviä koulutuksia asiakkaille webinaarimuodossa.
  • Neljäs kerros on täysin varattu Fellowmindin työntekijöiden, heidän perheenjäsenten ja ystävien sekä asiakkaiden ja kumppanien epämuodollisille tapaamisille. Kerrokseen on rakennettu viihtyisä juhlatila, pelitila, saunatila sekä terassille ulkoporeamme. Kerroksessa on myös bänditila Fellowmindin bändin, FM Radion, treenejä varten.

FM Radio

Lisäksi toimistorakennuksen kellarissa on autopaikkoja, joissa voi ladata myös sähköautoja sekä tiloja polkupyörien säilytykseen. Työmatkareippailu ja kuntoilu on tiloissa huomioitu hyvin ja suihkutiloja rakennuksessa on useita: kellarissa, ensimmäisessä kerroksessa ja neljännessä kerroksessa.

Fellowmind Takkatie 1 Suihkutila

Auton ja polkupyörän lisäksi uuteen toimistoon pääsee helposti julkisilla yhteyksillä. Lähin juna-asema on Pitäjänmäki ja lähin linja-autopysäkki on Takkatie H1523. Uuden raidejokerin pysäkki on myös aivan toimistorakennuksen läheisyydessä.

”Meillä on jo pitkään, ennen koronapandemiaakin, tehty etätöitä eikä siihen ole tarvinnut luoda kummempia ohjeistuksia. Kulttuuriimme kuuluu se, että ihmiset itse tietävät parhaiten, mikä työskentelymalli heille sopii. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö yhteisille kohtaamisille kasvokkain olisi tarvetta. Itse asiassa sitä juuri kollegani haluavat mutta eivät enää perinteisen toimistotyön muodossa. Uusi toimistomme Helsingissä on suunniteltu tarkasti meidän ihmisten toiveita kuunnellen ja mahdollistaa nyt yhteisen sparrailun ja ajanvieton erilaisissa tiloissa kollegoiden kesken ja asiakkaiden kanssa, ja lisäksi siihen voi yhdistää hyvän ja terveellisen ruoan, päivän kuntoilut ja vaikkapa yhteisen saunaillan intensiivisen workshoppailun päälle,” kertoo Ville Hemmilä, Fellowmindin Suomen maajohtaja.

Uudet tilat ovat työntekijöiden käytössä myös toimistoaikojen ulkopuolella. Esimerkiksi kuntosalille voi mennä illalla ystävän kanssa, ja juhlatilaa voi käyttää myös vaikkapa perhejuhlien viettämiseen viikonloppuna.

Lukuja lyhyesti:

• Uudessa toimistorakennuksessa Pitäjänmäellä neliöitä on 4 960. Nykyisessä toimistossa Säterinportissa tilaa on 3 786 neliötä. Vuonna 2016 Säterinporttiin muutettaessa tilaa tarvittiin aluksi vain 1 600 neliötä.
  • Pitäjänmäen toimistolla tulee työskentelemään noin 300 työntekijää. Se on koko konsernin suurin toimisto sekä työntekijämäärältään että neliöiltään.
  • Yhteensä Fellowmindilla on Suomessa noin 470 työntekijää, Pohjoismaissa (Suomi, Tanska, Ruotsi) noin 1 300 työntekijää ja koko konsernissa noin 2 000 työntekijää.
  • Fellowmindilla on Suomessa 9 toimistoa, Pohjoismaissa (Suomi, Tanska, Ruotsi) 25 toimistoa ja yhteensä noin 40 toimistoa kuudessa Euroopan maassa.
  • Vuonna 2022 Fellowmind avasi Suomeen kolme uutta toimistoa: Oulun, Kuopion ja Seinäjoen toimistot.
  • Suomessa aloitti vuonna 2022 yhteensä lähes 140 uutta työntekijää ja koko konsernissa yhteensä noin 470 henkilöä.

Lue lisää siitä, minkälaisia odotuksia Fellowmindin työntekijöillä on uudesta toimistosta tänään julkaistusta blogikirjoituksestamme: Uusi Fellowmindin Helsingin toimisto on jotain ihan muuta kuin perinteinen avokonttori – live-kohtaamisia, hydridityötä ja oma bänditila

Lataa
Uuden toimistorakennuksen ensimmäisessä kerroksessa on co-working-tiloja työntekijöille, asiakkaille ja kumppaneille. 3D-luonnos tilasta: dSign Vertti Kivi & Co.
Lataa
Fellowmindin uudessa toimistorakennuksessa on neljä kerrosta.
Lataa
Toimistorakennuksessa on korkeaa tilaa ja paljon valoa.
Lataa
Fellowmindin bändi FM Radio esiintymässä Backaksessa vuonna 2021.
Lataa
Fellowmindin bändi FM Radio esiintymässä Kattilahallissa vuonna 2022.
Lataa
Uuden toimistorakennuksen 2. ja 3. kerrokseen tulee työskentelytiloja. Valtaosa työskentelytilojen kalusteista kierrätetään uuteen toimistoon nykyisestä Espoon toimistosta.
Lataa
Fellowmindin työntekijät ovat ahkeria kuntoilijoita. Uudessa toimistorakennuksessa suihkutiloja on paljon.

Takkatie 1

020 759 8600http://www.fellowmind.fi

Fellowmind on modernien liiketoimintajärjestelmien, pilvi- ja tietoturvaratkaisujen, datan ja analyytikan sekä modernin työskentelyn asiantuntijayritys. Se on Euroopan johtavia Microsoft-kumppaneita ja toimii Suomessa, Saksassa, Hollannissa, Puolassa, Tanskassa ja Ruotsissa noin 40 eri kaupungissa. Suomessa Fellowmind toimi aiemmin nimellä eCraft ja sen asiakkaita Suomessa ovat erityisesti valmistavan teollisuuden ja projektituotannon sekä energian, kaupan ja palvelualojen yritykset. Fellowmindin liikevaihto vuonna 2021 oli yli 262 miljoonan euroa ja sillä on yli 2 000 työntekijää.

Fellowmind tuli Suomen markkinoille joulukuussa 2019, kun useita it-alan yrityksiä eri maista yhdistivät voimansa luodakseen johtavan eurooppalaisen Microsoft-kumppanin. Konsernin liikevaihto ja työntekijöiden määrä ovat kaksinkertaistuneet yhdistymisen jälkeen 125 miljoonasta eurosta* 262 miljoonaan euroon (2021) ja noin tuhannesta työntekijästä nykyiseen noin 2 000 työntekijään. Yhtiö on kasvanut sekä orgaanisesti että useiden yritysostojen kautta Euroopassa.

*liikevaihto vuonna 2019 on pro forma, koska konsernin virallista tilinpäätöstä ei ollut vielä tehty. Tilikaudesta 2021 alkaen konsernin tilinpäätös raportoidaan IFRS:n mukaisesti.

Lue lisää julkaisijalta Fellowmind

Fellowmind panostaa IT-järjestelmien laadunvarmistukseen aloittamalla yhteistyön tekoälyä ja visuaalisuutta hyödyntävän Leapworkin kanssa1.8.2023 07:55:00 EEST | Tiedote

Fellowmind aloittaa yhteistyön Leapworkin kanssa parantaakseen asiakkaidensa IT-järjestelmien laadunvarmistusta. Leapwork on Microsoftin suosittelema testiautomaatioratkaisu Dynamics 365:lle ja Power Platformille. Leapworkin visuaalista kieltä hyödyntävä alusta tekee testauksesta aiempaa sujuvampaa ja nopeuttaa asiakkaiden liiketoimintajärjestelmien käyttöönottoa.

Ernst-Jan Stigter on Fellowmindin uusi toimitusjohtaja – Nopeasti kasvavalla IT-yhtiöllä eniten työntekijöitä Suomessa20.10.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Ernst-Jan Stigter on Fellowmindin uusi toimitusjohtaja tammikuusta 2023 lähtien. Ennen Fellowmindia hän toimi muun muassa Microsoftin Alankomaiden toimintojen toimitusjohtajana. Fellowmindin nykyinen toimitusjohtaja Emiel Putman jatkaa yhtiössä hallituksen jäsenenä. Fellowmind on kasvanut nopeasti viime vuosina Suomessa ja Euroopassa sekä orgaanisesti että yritysostojen kautta. Suomi on yhtiön suurin maa työntekijämäärän mukaan mitattuna ja sillä on toimintaa kahdeksassa eri kaupungissa Suomessa.

Uusi Microsoft Cloud for Sustainability -pilvipalvelu auttaa tallentamaan, raportoimaan ja pienentämään ympäristövaikutuksia29.6.2022 07:58:11 EEST | Tiedote

Fellowmind perustaa uuden kestävän kehityksen osaamiskeskuksen ja haluaa olla ensimmäisiä Microsoft-kumppaneita, joka toteuttaa asiakkailleen Cloud for Sustainability -ratkaisuja. Cloud for Sustainability on uusi, laajennettava SaaS-ratkaisu, joka auttaa yrityksiä tallentamaan dataa ympäristövaikutuksistaan automatisoitujen tietoyhteyksien avulla, raportoimaan niistä sekä tuottamaan käytännönläheistä tietoa vaikutusten vähentämiseksi.