WolfcomWolfcom

Ferrari Roma palauttaa klassisen kauneuden

Suomen suurin luksus- ja superautojen maahantuoja ja valtuutettu erikoisautohuolto Luxury Collection tuo Suomeen yksinoikeudella legendaarisen italialaisen automerkin uutuuden Ferrari Roman. Helsingissä esitelty autouutuus edustaa modernia versiota Ferrarin klassisesta italialaisesta 1950-1960 -luvun muotoilusta. Ferrari Roma palkittiin jo arvostetulla Car Design Award -voitolla vuoden 2020 kauneimpana autona.

Ferrari Roma nojaa vahvasti 60-luvun nostalgiaan ja auto henkii Italian pääkaupungin tuon ajan huoletonta ja nautiskelevaa elämäntapaa. Car Design Award 2020 - palkinnon voittaneen Ferrari Roman muodoissa on vaikutteita 1950- ja 1960 -lukujen designista. Kuva: Wolfcom

Ferrari Roma on Maranellon uusi 2+2 -paikkainen coupé, jossa ainutlaatuisen ajokokemuksen takaavat hienostunut ja ajaton muotoilu, riittävä teho sekä käyttöauton ketteryys. Autouutuuden muoto edustaa Ferrarin tulkintaa 1950- ja 60-luvun Rooman huolettomasta elämäntyylistä, josta se on saanut itseään hyvin kuvaavan nimensä. Ferrari Roman ilmeelle on ominaista sen puhdas, symbioottinen muoto. Auton harmoniset mittasuhteet sekä tyylikkään puhtaat ja tasapainoiset sisätilat muistuttavat myös Ferrarin etumoottorisesta Gran Turismo -perinteestä, josta Ferrari Romaa inspiroinut legendaarinen 250 GT Berlinetta Lusso on ikonisin esimerkki.

Ferrari Roma ilmentää hyvin Ferrarin modernia muotoilukieltä, jossa korostuu hienostunut ja aito, perinteistä ammentava muotoilu. Roman tyylikkään pyöreät linjat säilyttävät myös kaikkia Ferrareita yhdistävän urheilullisuuden.

”Ferrari palaa Romalla klassiseen muotoiluun ja tuo sen ihan uudelle tasolle. Tästä osoituksena auto palkittiin lokakuun lopulla autoalan arvostetuimmassa kauneuskilpailussa Car Design Awardsissa vuoden kauneimpana autona. Ferrarin suunnittelutiimi on tehnyt pääsuunnittelijansa, arkkitehti Flavio Manzonin johdolla Roman muotoilussa aivan uskomatonta työtä. Auto tulkitsee upeasti perinteisen Gran Turismo -auton klassiset linjat 2020-luvulle heijastettuna. Sen muotoilu on aistillisuudessaan mieleenpainuva ja Roma tulee varmasti herättämään huomiota myös ihan uusissa kohderyhmissä”, kertoo Luxury Collectionin Ferrari-johtaja Esa Schroderus ja lisää: ”Ferrari Romassa on aidolle GT-autolle ominaisesti hyvä matkustusmukavuus pitkilläkin matkoillakin ja auton tavaratilaan mahtuu myös harrastusvälineitä. Roma mahdollistaakin tyylikkään liikkumisen ja matkustamisen. Roma ei ole myöskään pelkkä kesäauto, vaan sillä on miellyttävä ajaa myös suomalaisissa talviolosuhteissa.”

Ferrari Roma

• Moottori: 90° V8, turboahdettu
  • Iskutilavuus 3855cc
  • Teho: 456 kW (620 hv) /5750–7500 rpm
  • Vääntö: 760 Nm/3000–5750
  • Paino: 1472 kg
  • Huippunopeus: 320 km/h
  • 0–100 km/h: 3,4s
  • Hinta: 332.840 euroa* + lisävarusteet
  • * sis. alv. 39.988 euroa ja autoveroa 126.241 euroa
  • taxfree 166.611 euroa

Vuonna 2009 perustettu Lempääläinen Luxury Collection on Suomen suurin luksus- ja urheiluautojen maahantuoja ja valtuutettu Ferrari-huolto. Yhtiö on erikoistunut Ferrarin myyntiin ja huoltoon, mutta myös muut urheilu- ja luksusautot kuuluvat autotalon valikoimaan. Luxury Collection myi Suomessa viime vuonna 65 uutta superautoa, joista 50 Ferraria. Lisäksi yhtiö myi yli kaksi sataa käytettyä luxus- ja premium -luokan autoa. Suomalaisen autotalon suhde Ferrariin tiivistyi entisestään, kun Ferrarin kilpailuhistorian pitkäaikaisin kisakuljettaja Toni Vilander tuli Luxury Collectionin osakkaaksi ja mukaan superautoliikkeen toimintaan.

Luxury Collection Automobiles -autotalo sijaitsee Lempäälässä (Areenakatu 4) ja Tallinnan Luxury Collection Showroom osoitteessa Poordi 3, Tallinna.

Miika Toivonen, CEO, Luxury Collection Automobiles
+358 40 543 0855, miika.toivonen@luxurycollection.fi

Esa Schroderus, manager, Luxury Collection Automobiles
+358 400 620 513, esa.schroderus@luxurycollection.fi

Ferrari Roma nojaa vahvasti 60-luvun nostalgiaan ja auto henkii Italian pääkaupungin  tuon ajan huoletonta ja nautiskelevaa elämäntapaa. Car Design Award 2020 - palkinnon voittaneen Ferrari Roman muodoissa on vaikutteita 1950- ja 1960 -lukujen designista. Kuva: Ferrari
Ferrari Roma nojaa vahvasti 60-luvun nostalgiaan ja auto henkii Italian pääkaupungin tuon ajan huoletonta ja nautiskelevaa elämäntapaa. Car Design Award 2020 - palkinnon voittaneen Ferrari Roman muodoissa on vaikutteita 1950- ja 1960 -lukujen designista. Kuva: Ferrari
Uusi Ferrari Roma voitti arvostetun vuoden 2020 Car Design Award -palkinnon parhaasta tuotantoauton suunnittelusta. Kuva: Ferrari
Ferrari Roma. Kuva: Ferrari
Ferrari Roma. Kuva: Ferrari
”Ferrari palaa Romalla klassiseen muotoiluun ja tuo sen ihan uudelle tasolle", kertoo Luxury Collectionin Ferrari-johtaja Esa Schroderus. Kuva: Ferrari
Ferrari Roma on palkittu arvostetulla Car Design Award -voitolla vuoden 2020 kauneimpana autona. Kuva: Wolfcom
”Ferrari palaa Romalla klassiseen muotoiluun ja tuo sen ihan uudelle tasolle", kertoo Luxury Collectionin Ferrari-johtaja Esa Schroderus .
Ferrari Roma esiteltiin Helsingissä 11.11.2020 Kuva: Wolfcom
Ferrarin kilpailuhistorian pitkäaikaisin kisakuljettaja Toni Vilander on  suomalaisen Luxury Collection Automobiles -autotalon osakas. Kuva: Wolfcom
Ferrarin kilpailuhistorian pitkäaikaisin kisakuljettaja Toni Vilander on suomalaisen Luxury Collection Automobiles -autotalon osakas. Kuva: Wolfcom

Sami Hedberg tuo komedian suorana olohuoneisiin – uran ensimmäinen nettilive pikkujouluperjantaina 4.12.27.11.2020 14:55:26 EETTiedote

Pandemia ja sen mukanaan tuomat kokoontumisrajoitukset muuttivat esiintyvien taiteilijoiden kuluvan vuoden suunnitelmat. Myös standup-koomikko Sami Hedberg joutui siirtämään kiertueensa, mikä vei lavaesiintymiset paitsi Hedbergiltä, myös nauruntäyteiset illat tuhansilta faneilta. Tuodakseen iloa ja lohtua nykyhistorian synkimpään pikkujoulukauteen, tarjoilee Sami Hedberg uransa ensimmäisen kerran esityksensä suoraan komedianystävien olohuoneisiin perjantaina 4.12.

Kirjailijat perustivat ginitislaamon – lukijoille laatua myös lasiin16.11.2020 16:10:05 EETTiedote

Suomalaiset kirjallisuusalan ammattilaiset ovat perustaneet Authors’ Distillery -käsityötislaamon. Tuomas Kyrön, Christian Rönnbackan, Soili Pohjalaisen ja Lippo Luukkosen perustama tislaamo toimii Mäntsälän keskustan Meijerinpuiston vanhassa sikalassa. Kirjailijoiden tislaamomestari Ari Kaura on kehittänyt ensimmäisen tisleen, Reader’s gin -käsityögin, jossa maistuu katajanmarjan lisäksi minttu, korianteri ja sitrushedelmä.

Kuunneltavalle kirjallisuudelle uuden ajan kustantamo Audiomaa15.9.2020 08:50:00 EESTTiedote

Kirjallisuuden ja sisällön ammattilaiset Tuomas Kyrö, Aki Linnanahde ja Lippo Luukkonen perustivat kustannusyhtiön vastaamaan uuden ajan kirjallisuuden tarpeisiin. Audiomaa on riippumaton kirjallisuusalan toimija, joka erikoistuu kuunneltavaan kirjallisuuteen ja muuhun laajaa yleisöä kiinnostavaan ajankohtaiseen audiosisältöön. Uuden kustannusyhtiön julkaisemien sisältöjen pääjakelukanavina toimivat ensisijaisesti äänikirjojen tilauspalvelut. Audiomaan tarkoituksena on tuoda suomalaiseen kirjallisuuteen uudenlaista lisäarvoa paitsi laadukkaista sisällöistä nauttivalle yleisölle, myös kirjailijoille ja muille tarinankertojille.

Vaasan tuo syksyyn kolme merkittävää ja vaikuttavaa leipäuutuutta11.9.2020 10:33:14 EESTTiedote

Leipomoyhtiö Vaasanin syksyn leipäuutuudet vastaavat kuluttajien kasvaneeseen kysyntään, tietoisuuteen ja toiveisiin. Uutuusleivistä Vaasan 5 kuidun palat on varsinainen kuitupommi nostaen vatsan hyvinvoinnille tärkeän kuitupitoisuuden uusiin lukemiin. Vaasan Moilas Free From Pehmeät Rieskapalat on kehitetty gluteenitonta ruokavaliota noudattaville. Uudet Vaasan Pikkupaahto Graham ja Monivilja –paahtoleivät tarjoavat helpotusta kuluttajien ruokahävikinhallintaan.

Hans Välimäki ja Arto Rastas palaavat perinteisen ranskalaisen keittiön pariin13.8.2020 08:58:00 EESTTiedote

Keittiömestarit Hans Välimäki ja Arto Rastas tiimeineen avaavat Helsingin ydinkeskustaan 1. lokakuuta uuden Bardot-ravintolan. Perinteisestä ranskalaisesta keittiöstä ammentava ja klassista keittotaitoa esittelevä ravintola tulee erikoistumaan kaloihin, äyriäisiin ja kasviksiin. Bardotin kuvaillaan olevan bistro ja brasserie, mikä ranskalaisen tradition mukaan lupaa epämuodollista ja eläväistä kortteliravintolatunnelmaa, hyvän ruoan ja juoman liittoa sekä mannermaisen sydämellistä palvelua lounaasta illalliseen viikon jokaisena päivänä. Osoitteeseen Kluuvikatu 1 avautuva ravintolauutuus käsittää myös baarin ja katuterassin.