Finanssivalvonnan asiamiehen tehtävä Elossa päättyy

Finanssivalvonta on tehnyt 31.5.2022 päätöksen, jonka mukaan 11.12.2020 Elon toimintaa valvomaan asetetun asiamiehen, asianajaja, varatuomari Pekka Jaatisen tehtävä Elossa päättyy 30.6.2022.

Työeläkeyhtiö Elo Espoon Tapiolassa

− Olemme toteuttaneet Finanssivalvonnan edellyttämät toimenpiteet hallinto- ja ohjausjärjestelmämme kehittämiseksi. Viimeiset toimenpiteet toteutimme maaliskuussa 2022. Kuluneen kevään aikana valvonnan kolmannessa ja viimeisessä vaiheessa asiamies seurasi tehtyjen toimenpiteiden toimivuutta ja vaikuttavuutta. Yhteistyömme Pekka Jaatisen kanssa on sujunut hyvin, kertoo Elon toimitusjohtaja Carl Pettersson.

– Tässä vaiheessa haluan kiittää koko Elon organisaatiota, hallitusta, hallintoneuvostoa ja asiamiestä, joiden kanssa olemme tehneet kovasti töitä varmistaaksemme, että toimintamallimme ovat Finanssivalvonnan edellyttämällä tasolla, Pettersson toteaa.

– Tästä on hyvä jatkaa entistä vahvempana kohti Elon seuraavaa strategiakautta.

Toimitusjohtaja Carl Pettersson/haastattelupyynnöt viestintäpäällikkö Hanna Saira, puh. 050 387 5742

Työeläkeyhtiö Elo Espoon Tapiolassa

Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä noin 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastaamme noin puolen miljoonan työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 244 000 eläkkeensaajasta ja noin 29 miljardin euron sijoitusomaisuudesta.

Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Suunnitteletko eläkkeelle jäämistä? Nämä neljä asiaa jokaisen tulisi ottaa huomioon3.7.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Suomalaiset jäävät perinteisesti ahkerimmin eläkkeelle kesällä ja vuodenvaihteessa. Eläkkeelle siirtyminen tuo muutoksia paitsi toimeentuloon, myös sosiaalisiin suhteisiin ja elämänrytmiin. Elon eläkeneuvontapäällikkö Satu Saulivaara listaa neljä asiaa, jotka jokaisen eläkkeelle jäämistä suunnittelevan tulisi ottaa huomioon. Testaa, miten pärjäät tulevalla eläkkeelläsi – Jotta tulevan eläkkeen tasosta ei tarvitse yllättyä, kannattaa eläkkeen taso tarkastaa hyvissä ajoin. Kannustan myös kokeilemaan, miten tulevalla eläkkeellä tulee toimeen ja miten arkiset menot tulee katettua, sanoo Saulivaara. Tulevan eläkkeen määrän voi tarkistaa oman työeläkeyhtiön verkkopalvelusta. Jos eläkkeen taso yllättää kielteisesti, on yksi vaihtoehto jatkaa työntekoa pidempään kuin alimpaan eläkeikään tai jatkaa työskentelyä myös eläkkeen rinnalla. Vanhuuseläkkeellä voi työskennellä rajoituksetta. Ota verotus huomioon Moni yllättyy eläkkeensä verotuksen tasosta. Kun omaa eläkeaikaista toimeentuloa suunnittel

Elos placeringsavkastning var -1,9 procent – osäkerheten i början av året tryckte ner placeringsmarknaden globalt27.4.2022 11:04:27 EEST | Tiedote

Tilltagande inflation, en global åtstramning av penningpolitiken och Rysslands anfallskrig mot Ukraina ökade osäkerheten och inverkade negativt på placeringsmarknaden. Elos placeringar avkastade -1,9 (3,9) procent. Placeringarnas marknadsvärde var 28,8 (26,8) miljarder euro vid utgången av det första kvartalet. Solvensnivån var 126,1 (125,0) procent.

Elon sijoitustuotto -1,9 prosenttia - epävarmuuden varjostama alkuvuosi painoi sijoitusmarkkinoita globaalisti27.4.2022 09:03:56 EEST | Tiedote

Kiihtyvä inflaatio, rahapolitiikan globaali kiristyminen ja Venäjän hyökkäys Ukrainaan lisäsivät epävarmuutta ja vaikuttivat negatiivisesti sijoitusmarkkinoihin. Elon sijoitukset tuottivat -1,9 (3,9) prosenttia. Sijoitusten markkina-arvo oli 28,8 (26,8) miljardia euroa ensimmäisen vuosineljänneksen lopussa. Vakavaraisuusaste oli 126,1 (125,0) prosenttia.