Gigantti mukana 100-vuotiaan Pelastakaa Lasten suurilla syntymäpäiväjuhlilla 20.8.

Satavuotias lastensuojelujärjestö Pelastakaa Lapset järjestää 55 paikkakunnalla elokuun 20. päivä Suomen suurimmat lastensyntymäpäivät. Järjestön historian suurimpiin, kaikille avoimiin ja vapaapääsyisiin juhliin odotetaan jopa 10 000 lasta. Gigantti on mukana Helsingin tapahtumassa, Pelastakaa Lasten keskustoimistolla Käpylässä kello 13-16. Gigantti Gaming -pelihuone tarjoaa digitaalisen pelaamisen iloa ja oivalluksia sekä perheen pienemmille että varttuneemmille niin PlayStation 5 -konsoleiden kuin virtuaalilasienkin muodossa.

Gigantti tuo Suurille Lastensynttäreille digitaalisen pelaamisen iloa ja oivalluksia.

Suomen suurimpien lastenjuhlien arvioidaan houkuttelevan elokuun 20. päivä tapahtumiin jopa yli 10 000 lasta vanhempineen. Juhlia järjestetään ympäri Suomen samanaikaisesti 55 paikkakunnalla, aina Kemijärveltä Helsinkiin asti. Valtakunnallisissa, suuren mittakaavan syntymäpäivissä ovat olleet suunnitteluapuna lapset itse. Tapahtumat noudattavat 100 vuotta täyttäneen Pelastakaa Lasten perinteikästä linjaa nostaen lapset toiminnan keskiöön.

Tapahtumatoteutuksia löytyy monenlaisia aina perheen pienimmistä vähän suuremmillekin vieraille: Raahessa järjestetään Pellepuisto, Porvoossa hoidetaan nalleja Nallesairaalassa, Porissa touhutaan liikuntapisteissä, Joutsenossa viihdytään kaverikoirien kanssa, Salossa katsotaan elokuvia ja Lappeenrannassa taiteillaan kasvomaalauksia. Helsingin tapahtuman yhtenä vetonaulana on Gigantin kanssa yhteistyössä järjestetty, elämyksellinen pelihuone.

Gigantti Gaming tuo Pelastakaa Lasten keskustoimistolle seikkailullisia digitaalisia pelejä niin PlayStation 5 -konsoleiden kuin virtuaalilasienkin muodossa. Paikalla olevat Gigantin asiantuntijat ohjaavat ja neuvovat digipelaamisessa, vastailevat kysymyksiin ja antavat vinkkejä gamingin maailmaan. Konsolipelit on suunnattu 3-4 ikävuodesta ylöspäin, ja virtuaalimaailmaan pääsee sukeltamaan VR-lasien kanssa kaikki 12 vuotta täyttäneet.

Lisäksi Helsingin tapahtumassa on luvassa muun muassa keppihevostelua, sirkustelua, kasvomaalausta, askartelua, tikkarinetsintää sekä katuliiduilla taiteilua. Vieraita viihdyttää Vinha Perä -bändi, ja tarjolla on myös maistuvia juhlaherkkuja.

Toivotamme lämpimästi tervetulleeksi nauttimaan Suurista Lastensynttäreistä Pelastakaa Lasten keskustoimistolla, Helsingissä, lauantaina 20.8.2022 kello 13-16 osoitteessa Koskelantie 38. Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton.

Gigantti on Pelastakaa Lasten kumppani digitaalista yhdenvertaisuutta, osallisuutta ja hyvinvointia edistävissä, Huippula-ohjelmassa sekä Kidital-osaamiskeskuksessa.

Lisätietoja:

Gigantti Oy / Rita Pasanen, viestintäpäällikkö, rita.pasanen(a)gigantti.fi, 044 545 9919