Haku Vuoden Kokki 2020 -kilpailuun on käynnissä

Tule mukaan kilpailemaan ja verkostoitumaan ravintola-alan ruoanlaiton ammattilaisten kanssa. Hakuaika on käynnissä 9.12-19.1.2020. Vuoden Kokki -kilpailun voittaja saa Suomen Messusäätiön myöntämän 10 000 euron apurahan oman ammattitaidon kehittämistä varten sekä paikan Vuoden Kokki Akatemiassa. Lisäksi voittajalla on edessään ikimuistoinen edustusvuosi, jonka aikana voittajalla on mahdollisuus luoda uusia verkostoja ravintola-alan edelläkävijöiden kanssa.

Haku Vuoden Kokki 2020 suomenmestaruuskilpailuun on käynnissä 9.12.2019-19.1.2020.  Kuva: Santeri Stenvall/ELO-säätiö.
Haku Vuoden Kokki 2020 suomenmestaruuskilpailuun on käynnissä 9.12.2019-19.1.2020. Kuva: Santeri Stenvall/ELO-säätiö.

Vuoden Kokki -kilpailu on ravintola-alan ruoanlaiton ammattilaisten suomenmestaruuskilpailu. Vuoden Kokki 2020 -kilpailu käydään Gastro Helsinki -ammattilaistapahtumassa 12.-13.3.2020 Helsingin Messukeskuksessa. Hallitseva Vuoden Kokki 2019 on Mikko Kaukonen, Food Camp Finland, Helsinki.

- Vuoden Kokki -kilpailu on ponnahduslauta, jossa kehität laaja-alaisesti ammattisi vaativia taitoja ja kasvat täyteen potentiaaliisi. Vuoden Kokki 2020 -kilpailun ennakkotehtävässä sinun tulee suunnitella annos ja lähettää suunnittelemasi resepti ja annoskuva lämpimästä pääruoasta. Ennakkotehtävän pakollisia raaka-aineita ovat kananmuna ja jokin Valio Luomu tuoteperheen tuote. Lisäksi saa käyttää annoksessa kasviksia ja Valion juustoja. Työstä resepti, joka on mielikuvaltaan herkullinen ja innovatiivinen. Tartu rohkeasti mahdollisuuteen ja haasta itsesi, kiteyttää kilpailujohtaja Ismo Sipeläinen, Vuoden Kokki 2015 ja keittiömestari ravintola Finnjävel.

Katso tarkemmat ohjeet ja lisätiedot Vuoden Kokki 2020 -kilpailun hausta:
www.elo-saatio.fi/haku-vk20

Vuoden Kokki -kilpailun vastuullinen järjestäjä Suomessa on ELO-Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiö, ELO-säätiö. Vuosittainen kilpailutapahtuma edustusvuodella toteutetaan yhdessä Vuoden Kokki Akatemian ja laajan yhteistyökumppaniverkoston kanssa. Vuoden Kokki 2020 -kilpailun vahvistettuja pääyhteistyökumppaneita ovat: HKScan Finland Oy, Messukeskus, Metos Oy Ab, Valio Oy, Viking Line Abp ja Wihuri Oy Aarnio Metro-tukku. Muita yhteistyökumppaneita ovat: Ainoa Winery Oy, Aromi-lehti, Astiavuokraus Oy Jubilee, E.Ahlström Oy, Diversey Suomi Oy, MaRa ry, Meira Oy, MTK ry, NORD-T, Pajunen Oy, Perho Liiketalousopisto, Polar Electro Finland Oy, Ruokatieto Yhdistys ry, SLC ry ja Vitriini-lehti. Vuoden Kokki -kilpailutoiminnan kumppanihaku vuodelle 2020 on käynnissä.

Linkit:

www.vuodenkokki.fi
Facebook ja Instagram @vuodenkokki #vuodenkokki #ruokakulttuuri

Kuvateksti: Haku Vuoden Kokki 2020 suomenmestaruuskilpailuun on käynnissä 9.12.2019-19.1.2020.

Kuva: Santeri Stenvall/ELO-säätiö

Lisätietoja:

Bettina Lindfors
Johtaja
040-9209810
bettina.lindfors@elo-saatio.fi

Haku Vuoden Tarjoilija 2020 -suomenmestaruuskilpailuun on käynnissä!15.10.2019 09:00:00 EESTTiedote

Tule mukaan kilpailemaan ja verkostoitumaan ravintola-alan saliammattilaisten kanssa. Hakuaika on käynnissä 15.10-30.11.2019. Vuoden Tarjoilija 2020 -kilpailun voittaja saa MaRa ry:n Henrik Bitten stipendirahaston myöntämän 10 000 euron apurahan oman ammattitaidon kehittämistä varten. Lisäksi voittajalla on edessään ikimuistoinen edustusvuosi moninaisine tehtävineen ravintola-alan edelläkävijöiden kanssa Suomessa.