Hauska ja haikea romaani uusperhekuvioista kuvaa myös bonusperheenjäsenten tuntoja

Hanna Vellingin uutuuskirja Kutsumaton on ihmissuhderomaani, joka kertoo perheen hajoamisesta ja uuden syntymisestä niin eksien, nyksien kuin toisilleen uusien perheenjäsentenkin näkökulmista. Toisen murhe on toisen onni, vaan miltä tuntuu ottaa vastuu molemmista?

Painokelpoinen kansikuva (kansi: Sanna-Reeta Meilahti)

Mikon ja Mirjan liitto on kestänyt, vaikka Mikolla on ollut irtosuhteita, merkityksetöntä seksiä. Mikon aikomukset ovat hyvät. Hän haluaa sitoutua, hän haluaa olla kunnollinen perheenisä. Mutta riittääkö se, kun kotiovelle tulee Siru, kiihottava mahdollisuus kaikenlaiseen uuteen?

Sirun sydämessä on tyhjiä kohtia, jotka Mikko täyttäisi täydellisesti. Turvaa, check. Isähahmo Topi-pojalle, check. Rakkautta, todellakin check. Mikko antaisi kaikkea sellaista, mitä Topin isä ei koskaan antanut, ja enemmänkin. Paljon enemmän, kuten kaikki ne uusperhekuvion ihmiset, jotka tulevat osaksi uutta elämää kutsumatta.

Uusperheen muotoutumisesta kertovaan tarinaan tuovat kontrastia Sirun sisustuslehtiin kirjoittamat utuisenunelmaiset artikkelit epätodellisista onneloista ja Mirjan kermavaahdonkepeät kakkublogikirjoitukset, joissa voi maistaa menetyksen kipeyden ja karvauden.

Hanna Velling (s. 1969) elää kirjoittamalla ja kirjoittaa elääkseen. Hän työskentelee copywriterina, vapaana toimittajana ja tarinankertojana oman yrityksensä kautta. Kutsumaton on Vellingin toinen romaani, jonka sivuosissa vilahtavat myös hänen esikoisromaanistaan Kirjosieposta tutut hahmot.

Kirjoittamisesta liikenevän ajan Hanna Velling käyttää ryhmäliikuntaan, mökkeilyyn, omasta koirasta haaveiluun ja lukemiseen. Hän asuu Helsingissä hullunkurisen perheensä kanssa.

Hanna Velling: Kutsumaton
288 sivua | Saatavana painettuna kirjana ja sähkökirjana

Arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt:
viestintäpäällikkö Minttu Nikkilä
minttu@bazarkustannus.fi

Painokelpoinen kansikuva (kansi: Sanna-Reeta Meilahti)
Hanna Velling (kuva: Uupi Tirronen)

www.bazarkustannus.fi

Lukuromaanien kuningattaren Lucinda Rileyn uutuus on täydellinen lukuherkku kesään2.6.2020 09:15:12 EESTTiedote

Lucinda Riley on Seitsemän sisarta -sarjallaan luonut kansainvälisen ilmiön, jossa sarjan jokainen kirja on rikkonut myyntiennätyksiä ja noussut bestsellerlistojen kärkipäähän. Myös Suomessa Rileyn romaanit ovat olleet alkuvuoden myydyintä käännettyä kaunokirjallisuutta: niitä on myyty jo lähes 70 000 kappaletta. Menestyskirjailijan nyt suomeksi ilmestyvä Perhosten huone tarjoaa viihdyttävän lukupaketin kesäpäiviin.

Viihdyttävä tietokirja kertoo persoonallisista kissoista ja heidän tunnetuista palvelijoistaan25.5.2020 12:25:00 EESTTiedote

Kiehtovat kissat avaavat meille näkymän satumaahan, jossa kehrääminen, naukuminen, raapiminen ja laiskottelu ovat vielä arvossaan. Historian saatossa myös monet erilaisilla luovuuden aloilla menestyneet naiset ja miehet ovat hurmaantuneet kissojen maailmasta seuratessaan lemmikkinsä edesottamuksia. Uutuuskirja Kuuluisat kissat ja heidän ihmisensä kokoaa mielenkiintoisia tarinoita ja anekdootteja kuuluisien karvapalleroiden ja heidän kaksijalkaisten purkinavaajiensa elämästä.