Bazar

Hauska ja haikea romaani uusperhekuvioista kuvaa myös bonusperheenjäsenten tuntoja

Hanna Vellingin uutuuskirja Kutsumaton on ihmissuhderomaani, joka kertoo perheen hajoamisesta ja uuden syntymisestä niin eksien, nyksien kuin toisilleen uusien perheenjäsentenkin näkökulmista. Toisen murhe on toisen onni, vaan miltä tuntuu ottaa vastuu molemmista?

Painokelpoinen kansikuva (kansi: Sanna-Reeta Meilahti)

Mikon ja Mirjan liitto on kestänyt, vaikka Mikolla on ollut irtosuhteita, merkityksetöntä seksiä. Mikon aikomukset ovat hyvät. Hän haluaa sitoutua, hän haluaa olla kunnollinen perheenisä. Mutta riittääkö se, kun kotiovelle tulee Siru, kiihottava mahdollisuus kaikenlaiseen uuteen?

Sirun sydämessä on tyhjiä kohtia, jotka Mikko täyttäisi täydellisesti. Turvaa, check. Isähahmo Topi-pojalle, check. Rakkautta, todellakin check. Mikko antaisi kaikkea sellaista, mitä Topin isä ei koskaan antanut, ja enemmänkin. Paljon enemmän, kuten kaikki ne uusperhekuvion ihmiset, jotka tulevat osaksi uutta elämää kutsumatta.

Uusperheen muotoutumisesta kertovaan tarinaan tuovat kontrastia Sirun sisustuslehtiin kirjoittamat utuisenunelmaiset artikkelit epätodellisista onneloista ja Mirjan kermavaahdonkepeät kakkublogikirjoitukset, joissa voi maistaa menetyksen kipeyden ja karvauden.

Hanna Velling (s. 1969) elää kirjoittamalla ja kirjoittaa elääkseen. Hän työskentelee copywriterina, vapaana toimittajana ja tarinankertojana oman yrityksensä kautta. Kutsumaton on Vellingin toinen romaani, jonka sivuosissa vilahtavat myös hänen esikoisromaanistaan Kirjosieposta tutut hahmot.

Kirjoittamisesta liikenevän ajan Hanna Velling käyttää ryhmäliikuntaan, mökkeilyyn, omasta koirasta haaveiluun ja lukemiseen. Hän asuu Helsingissä hullunkurisen perheensä kanssa.

Hanna Velling: Kutsumaton
288 sivua | Saatavana painettuna kirjana ja sähkökirjana

Arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt:
viestintäpäällikkö Minttu Nikkilä
minttu@bazarkustannus.fi

Painokelpoinen kansikuva (kansi: Sanna-Reeta Meilahti)
Hanna Velling (kuva: Uupi Tirronen)

Bazar

www.bazarkustannus.fi

Lue lisää julkaisijalta Bazar

Teatterimaailmaan sijoittuva nuortenromaani kertoo havahduttavasti nuoren tytön ja aikuisen miehen salatusta suhteesta27.2.2020 09:13:00 EETTiedote

Elina Kilkun tänään ilmestyvä kirja Ihana tyttö tuo #metoo-keskusteluun tärkeän lisän: nuoren tytön näkökulman. Osin kirjailijan omakohtaisiin kokemuksiin perustuva romaani kertoo kielletystä suhteesta, jossa toisella osapuolella on kaikki valta ja toiselta puuttuu todellinen mahdollisuus sanoa ei. Voiko se, mikä tuntuu oikealta, olla silti väärin? Mitä seurauksia vaikenemisella on?

Kadonneen natsikullan jäljillä on tositarina maailman suurimmasta kultaryöstöstä20.2.2020 08:50:00 EETTiedote

Toisen maailmansodan melskeissä natsi-Saksa keräsi huomattavat määrät valuuttoja, kultaa ja taidetta valloittamistaan maista. Kun sota vuonna 1945 läheni loppuaan, natsit piilottivat aarteet tarkan suunnitelman mukaan. Toimittaja ja kirjailija Marcus Wallén selvittää kirjassaan Kadonneen natsikullan jäljillä maailman suurimmaksi kultaryöstöksi nimitetyn tapahtumasarjan vaiheita maanosasta toiseen.