Helena Hulkosta johtava viestintäkonsultti Brunneniin

KTM Helena Hulkko, 48, on nimitetty Brunnen Communicationsiin johtavaksi viestintäkonsultiksi. Hän siirtyi tehtävään joulukuun alusta alkaen Kanrestan ja Suomen Kansanterveysyhdistyksen viestintä- ja varainhankintajohtajan tehtävästä. Hulkko tuo lisävahvistusta erityisesti terveysviestintään sekä tiede-, teknologia- ja poikkeusviestintään.

Helena Hulkolla on pitkä ja monipuolinen kokemus viestinnän tuloksellisesta hyödyntämisestä niin brändiuudistuksissa, vaikuttamisessa kuin muutoksia tukevassa työyhteisöviestinnässä. Hän on rutinoitunut myös kampanjoiden ja lanseerausten toteuttamisessa sekä varainhankinnassa.

"Helena vahvistaa ja laajentaa hienosti strategisen viestinnän osaamistamme. Jatkossa voimme palvella asiakkaitamme entistä kattavammin. Esimerkiksi viestinnän kokonaisuudistuksissa tarjoamme nyt myös brändien kehittämiseen ja hallintaan liittyvät palvelut yhdeltä luukulta", toteaa Brunnenin perustaja ja toimitusjohtaja Taru Nikulainen ja jatkaa:
"Olen erityisen iloinen siitä, että voimme palkata lisää tekijöitä myös poikkeuksellisena aikana. Se osoittaa, että viestinnälle on tässä hetkessä tarvetta ja kysyntää entistä enemmän".

Juuri ennen siirtymistään Brunneniin Hulkko oli uudistamassa Kanrestan omistajan Suomen Kansanterveysyhdistyksen brändiä ja luomassa uutta Suomen Terveydelle -varainhankintakonseptia.

Järjestökentän viestinnän, markkinoinnin ja varainhankinnan johtamisesta ja kehittämisestä hänellä on aiempaa kokemusta muun muassa Syöpäjärjestöistä. Siellä hän oli mukana tekemässä Syöpäsäätiön Roosa nauhasta Suomen mieluisinta ja vaikuttavinta keräystä.

"Viestintä on väline työntekijöiden sitouttamiseen, myynnin kasvattamiseen ja asenteiden muuttamiseen. Juuri nyt, korona-ajan etätyön johtamisessa, sen rooli on valtava. Astun ilolla Brunnenin joukkoihin, sillä täällä viestintä nähdään ennen kaikkea vaikuttavana työkaluna", sanoo Hulkko.

Aiemmin Hulkko on tehnyt kansansairauksiin, potilasjärjestöihin ja yhteiskunnallisiin aiheisiin liittyvää viestintää. Hänellä on myös pitkä kokemus teollisuuden ja teknologian b2b-markkinointiviestinnästä. Työuransa alkumetrit hän otti IBM:llä, kun yritys toi e-bisneksen Suomeen.

Lisätiedot:
toimitusjohtaja Taru Nikulainen, p. 050 325 7347 tai taru.nikulainen@brunnen.fi
johtava konsultti Helena Hulkko, p. 050 582 2211 tai helena.hulkko@brunnen.fi

Kuvat

Fredrikinkatu 47

Brunnen Communcations Oy on strateginen viestintätoimisto, jonka tehtävänä on auttaa asiakkaitaan olemaan vaikuttavampia ja tekemään parempaa tulosta. Brunnen on perustettu vuonna 2010 ja se on yksityisomisteinen toimisto, joka toimii osana arvostettua ja kansainvälistä PR Boutiques International -verkostoa.

Olemme erikoistuneet rakennetun ympäristön ja terveysteknologian BtoB-yrityksiin. Lisäksi asiakkainamme on useita julkisalan ja kolmannen sektorin toimijoita.