Helsingin yliopiston metroaseman myymälätasoa uudistetaan

Helsingin yliopiston metroaseman myymälätason uudistustyöt alkavat toukokuussa. Metroasema on töiden ajan käytössä normaalisti.

Metroaseman myymälätason käytävä korjataan ja uudistetaan. Käytävän alakatot, valaistus ja myymälöiden opasteiden otsalistat uusitaan. Tavoitteena on luoda yhtenäinen kauppakeskusmainen yleisökäytävä. Käytävän keskipisteen, ns. torialueen, lattiapinta, valaistus ja alakatto uusitaan. Rakennustyöt aloitetaan valmistelevilla töillä 20.5. alkavalla viikolla, ja varsinaiset rakennustyöt alkavat tätä seuraavalla viikolla. Työt valmistuvat syyskuussa 2019.

Metroasema, myymälät, yhdyskäytävät ja poistumistiet ovat käytössä töiden ajan, mutta yleisökäytävästä rajataan alueita työmaa-alueeksi urakan etenemisen mukaisesti.

Rakennustyöt toteutetaan siten, että ne aiheuttavat mahdollisimman vähän haittaa matkustajille ja metroaseman vuokralaisille. Myymälätasolla on kuitenkin ajoittain töistä johtuvaa melua, tärinää ja pölyä.

Rakennuttaja:
Kiinteistö Oy Kaisaniemen Metrohalli, toimitusjohtaja Mauri Koski, 09 310 34 904

Urakoitsija:
Inlook Sisustus Oy, projektipäällikkö Antti Sinkko, 050 341 6666

Raide-Jokerin rakentaminen vaikuttaa pääkaupunkiseudun liikenteeseen23.5.2019 11:14:14 EESTTiedote

Raide-Jokeri-pikaraitiotien rakentaminen alkaa 13 kohteessa kesäkuun alussa. Rakentamisella on merkittäviä vaikutuksia pääkaupunkiseudun liikenteeseen. Työmaiden läheisyydessä toteutetaan tilapäisiä liikennejärjestelyjä, jotka muuttavat jalankulun, pyöräilyn, moottoriajoneuvoliikenteen ja joukkoliikenteen reittejä rakentamisen aikana. Järjestelyistä kerrotaan tarkemmin Raide-Jokerin verkkosivuilla ja työmaiden läheisyydessä opastein.