Helsinki Design Weekin Tikku-kerrostalon saa omaksi Kiinteistömaailman Tarjouskaupalla

Yksi Helsinki Design Weekin installaatioista, parkkiruudun kokoinen kerrostalo Tikku, saa uuden kotipaikan Kiinteistömaailman Tarjouskaupalla. Kesäkauden työhuoneeksi, vapaa-ajanasunnolle vierastaloksi – mihin Tikun uusi omistaja pienoiskerrostalonsa ikinä haluaakaan sijoittaa.

Marco Casagranden suunnittelema Tikku demonstroi tulevaisuuden tiivistä asuinrakentamista sekä kotimaista puurakentamista. Parkkiruudun kokoinen kolmikerroksinen Tikku on Helsinki Design Weekin ajan (7.-17.9.2017) nähtävillä Keskuskadulla, minkä jälkeen se on siirrettävissä ostajan haluamaan käyttötarkoitukseen ja paikkaan.

- Tikku demonstroi tulevaisuuden tiivistä asuinrakentamista, ottaa kantaa kaupungistumiseen. Se, jatkuuko Tikun tarina kaupungissa vai kappaleena kaupunkielämää maaseudulla, on sen seuraavan omistajan päätettävissä, sanoo Helsinki Design Weekin toimitusjohtaja Kari Korkman.

CLT-massiivipuurakenteesta toteutettu Tikku on rakennettu Kuhmon Woodpoliksessa. Kaikki teoksessa käytettävät puumateriaalit ovat kestävästi hoidettujen metsien puusta valmistettuja tuotteita ja PEFC-sertifioituja.

Kiinteistömaailman Tarjouskaupalla tapahtuva myynti alkaa perjantaina 8.9.2017. Tikun lähtöhinnaksi on asetettu 17000 euroa, mistä ostajaehdokkaat voivat tehdä kirjalliset tarjouksensa ylöspäin.

- Kiinteistömaailman Tarjouskaupan periaatteitten mukaisesti tarjotut summat ovat kaikille avoimia, ja niitä voi seurata verkkopalvelussamme. On erittäin mielenkiintoista olla mukana Tikun matkassa kohti sen seuraavaa sijoituspaikkaa, toteaa kohteen myyntiä hoitavan Kiinteistömaailma Lauttasaaren toimitusjohtaja Jussi Mansikka.

Oman tarjouksen Tikku-kerrostalosta voi tehdä Kiinteistömaailma Lauttasaaren kiinteistönvälittäjä Kirsi Orakselle, puh. 0400 388 534, tai kiinteistönvälittäjä Sirkku Ryhäselle, puh.0500 476 095. Lisätietoja Tikusta ja sen esittelyvideoon voi katsoa perjantaista 8.9. alkaen Kiinteistömaailman verkkopalvelussa www.kiinteistomaailma.fi kohdenumerolla 1210071.

Petra Majander, markkinointijohtaja, Helsinki Design Week /Luovi Productions Oy, puh. 050 5289736
Jussi Mansikka, toimitusjohtaja, Kiinteistömaailma Lauttasaari/Asuntovarma Oy, puh. 050 2993
Taina Mustamo, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0504240045

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank; asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Useilla alueilla – esimerkiksi pääkaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

Vuonna 2005 perustettu Helsinki Design Week on Pohjoismaiden suurin muotoilufestivaali, joka esittelee muotoilun uusia tekijöitä ja ilmiöitä ja promotoi muotoilua kansainvälisesti. Ohjelma sisältää vuosittain yli 250 tapahtumaa. Ne levittäytyvät ympäri kaupunkia museoista markkinoille ja seminaarisaleista salakauppoihin. Vuonna 2016 festivaali tavoitti 158 000 kaupunkilaista. Muotoilumedia Helsinki Design Weekly ilmestyy ympäri vuoden. Helsinki Design Weekiä tuottaa designpalvelutoimisto Luovi Productions Oy.

Kiinteistömaailman 60. barometri: Kauppamäärät monin paikoin kasvussa ja myyntiajat lyhenemässä jo lähikuukausina – hintojen nousu vaatisi tärkeän muutoksen11.4.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

Kiinteistömaailman 60. barometrin mukaan merkittävässä osassa maata asunto- ja kiinteistökaupan kauppamäärät lähtevät lähikuukausina nousuun. Pienimpiä asuntoja on kuitenkin tällä hetkellä monin paikoin niin reilusti tarjolla, etteivät hinnat lähde välittömään nousuun kauppavilkkauden kasvaessakaan. “Vasta, kun reilu tarjonta ikään kuin sulaa markkinaan, lähtee hintakisa uudelleen käyntiin”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Mika Laurikainen. Uudehkoissa perheasunnoissa tarjontaa on kysyntään nähden sen sijaan niukimmin, ja lähes kolmannes välitysammattilaisista arvioikin, että heidän alueellaan tämän vuosituhannen omakotitalojen hinnat lähtevät nousuun jo kevään ja kesän aikana.

KUTSU Teams-lehdistötilaisuuteen: Kiinteistömaailman 60. barometri - erityisteemana ensiasunnon ostajat3.4.2024 08:05:00 EEST | Kutsu

Kiinteistömaailman puolivuosittainen barometri julkaistaan torstaina 11.4.2024, nyt jo kuudettakymmenettä kertaa. Barometrin mukaiset asuntokaupan näkymät lähikuukausille esitellään Teams-lehdistötilaisuudessa kello 9 alkaen. Paikalla ovat Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Mika Laurikainen ja Danske Bankin henkilöasiakkaiden lainoista vastaava johtaja Sari Takala. Erityisteemana ovat tällä kertaa ensiasunnon ostajat. He kiirehtivät joukoin asuntokaupoille ennen viime vuodenvaihdetta ja varainsiirtoverovapauden poistumista. Mitä ensiasunto-kauppaan kuuluu nyt – ovatko ensimmäisen omistuskodin ostajat palanneet markkinaan?