Helsinki Design Weekin Tikku-kerrostalon saa omaksi Kiinteistömaailman Tarjouskaupalla

Yksi Helsinki Design Weekin installaatioista, parkkiruudun kokoinen kerrostalo Tikku, saa uuden kotipaikan Kiinteistömaailman Tarjouskaupalla. Kesäkauden työhuoneeksi, vapaa-ajanasunnolle vierastaloksi – mihin Tikun uusi omistaja pienoiskerrostalonsa ikinä haluaakaan sijoittaa.

Marco Casagranden suunnittelema Tikku demonstroi tulevaisuuden tiivistä asuinrakentamista sekä kotimaista puurakentamista. Parkkiruudun kokoinen kolmikerroksinen Tikku on Helsinki Design Weekin ajan (7.-17.9.2017) nähtävillä Keskuskadulla, minkä jälkeen se on siirrettävissä ostajan haluamaan käyttötarkoitukseen ja paikkaan.

- Tikku demonstroi tulevaisuuden tiivistä asuinrakentamista, ottaa kantaa kaupungistumiseen. Se, jatkuuko Tikun tarina kaupungissa vai kappaleena kaupunkielämää maaseudulla, on sen seuraavan omistajan päätettävissä, sanoo Helsinki Design Weekin toimitusjohtaja Kari Korkman.

CLT-massiivipuurakenteesta toteutettu Tikku on rakennettu Kuhmon Woodpoliksessa. Kaikki teoksessa käytettävät puumateriaalit ovat kestävästi hoidettujen metsien puusta valmistettuja tuotteita ja PEFC-sertifioituja.

Kiinteistömaailman Tarjouskaupalla tapahtuva myynti alkaa perjantaina 8.9.2017. Tikun lähtöhinnaksi on asetettu 17000 euroa, mistä ostajaehdokkaat voivat tehdä kirjalliset tarjouksensa ylöspäin.

- Kiinteistömaailman Tarjouskaupan periaatteitten mukaisesti tarjotut summat ovat kaikille avoimia, ja niitä voi seurata verkkopalvelussamme. On erittäin mielenkiintoista olla mukana Tikun matkassa kohti sen seuraavaa sijoituspaikkaa, toteaa kohteen myyntiä hoitavan Kiinteistömaailma Lauttasaaren toimitusjohtaja Jussi Mansikka.

Oman tarjouksen Tikku-kerrostalosta voi tehdä Kiinteistömaailma Lauttasaaren kiinteistönvälittäjä Kirsi Orakselle, puh. 0400 388 534, tai kiinteistönvälittäjä Sirkku Ryhäselle, puh.0500 476 095. Lisätietoja Tikusta ja sen esittelyvideoon voi katsoa perjantaista 8.9. alkaen Kiinteistömaailman verkkopalvelussa www.kiinteistomaailma.fi kohdenumerolla 1210071.

Petra Majander, markkinointijohtaja, Helsinki Design Week /Luovi Productions Oy, puh. 050 5289736
Jussi Mansikka, toimitusjohtaja, Kiinteistömaailma Lauttasaari/Asuntovarma Oy, puh. 050 2993
Taina Mustamo, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0504240045

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank; asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Useilla alueilla – esimerkiksi pääkaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

Vuonna 2005 perustettu Helsinki Design Week on Pohjoismaiden suurin muotoilufestivaali, joka esittelee muotoilun uusia tekijöitä ja ilmiöitä ja promotoi muotoilua kansainvälisesti. Ohjelma sisältää vuosittain yli 250 tapahtumaa. Ne levittäytyvät ympäri kaupunkia museoista markkinoille ja seminaarisaleista salakauppoihin. Vuonna 2016 festivaali tavoitti 158 000 kaupunkilaista. Muotoilumedia Helsinki Design Weekly ilmestyy ympäri vuoden. Helsinki Design Weekiä tuottaa designpalvelutoimisto Luovi Productions Oy.

Kiinteistömaailman hintaennuste kunnittain vuosille 2018 -2020: Kaupunkien ja kuntien sisäinen hintahaitari selvässä kasvussa2.5.2018 09:00Tiedote

Koko Suomessa mutta erityisesti maan suurimmissa kasvukeskuksissa kaupungin sisäinen hintahaitari on kasvanut tällä vuosituhannella voimakkaasti ja sama kehitys jatkuu, käy ilmi Kiinteistömaailman, eCraftin ja Etuovi.comin tänään julkaisemasta päivityksestä asuntojen hintaennusteeseen vuosille 2018 -2020. Esimerkiksi Helsingissä kalleimpien asuntojen neliöhinnat ovat jo reilusti yli kolminkertaiset halvimpiin nähden.

KUTSU KIINTEISTÖMAAILMAN, ETUOVI.COMIN JA ECRAFTIN ENNUSTEAAMUUN: Asuntojen hintakehitys Suomen kunnissa vuoteen 202026.4.2018 08:00Kutsu

Kiinteistömaailma, Etuovi.com ja eCraftin julkaisivat alkuvuodesta uuden mallin, joka ennustaa asuntojen hintakehityksen kunnittain vuoteen 2020 asti. Neljännesvuosittaisen ennustepäivityksen yhteydessä julkaisemme nyt myös uutta paikkakuntakohtaista tietoa asuntojen hintojen kasvavasta erilaistumisesta erityyppisten kuntien sisällä. Toimituksenne edustaja on lämpimästi tervetullut aamukahvitilaisuuteen keskiviikkona 2.5.2018 klo 9.00 Scandic Simonkenttään (Simonkatu 9, Helsinki) Tilaisuudessa uudet ennusteet ja hajontamallit esittelevät Kiinteistömaailman toimitusjohtaja Erkki Heikkinen ja eCraftin johtava data-analyytikko Tommi Vilkamo. Paikalla kommenttipuheenvuorollaan on myös Etuovi.comin liiketoimintajohtaja Heikki Huttunen. Ilmoittautumiset ma 30.4.2018 kello 12 mennessä: hanna.lantto@kiinteistomaailma.fi tai puh. 044 714 0090

Kiinteistönvälittäjäbarometri: vahvana käynyt uudisasuntokauppa jatkaa kasvuaan – Selvitys ensiasunnoista: alle 25-vuotiaiden ostajien määrä kasvaa mentäessä kasvukeskusten ulkopuolelle11.4.2018 09:15Tiedote

Vuosi 2017 oli uudiskohteiden huippuvuosi, ja vuoden 2018 ensimmäinen vuosineljännes näyttää samansuuntaista kehitystä myös tälle vuodelle. Välittäjät näkevät, että tilanne asuntomarkkinoilla on pysynyt lähes samanlaisena viime syksyyn verrattuna: pienille asunnoille on kysyntää ja siten myös hinnoissa nousupainetta. Selvitys ensiasunnoista kertoo, että kasvukeskusten ulkopuolella ensiasunnot ostetaan nuorempana, ja ensiasunnot ovat isompia kuin kasvukeskuksissa.

Kutsu Kiinteistömaailman ja Danske Bankin yhteiseen mediatilaisuuteen 11.4.2018 - aiheena tuore Kiinteistönvälittäjäbarometri sekä selvitys ensiasunnon ostajista9.4.2018 12:40Tiedote

Kiinteistömaailman puolivuosittainen Kiinteistönvälittäjäbarometri julkaistaan 11.4.2018. Mediatilaisuudessa käydään läpi asuntomarkkinoiden tilannetta sekä kiinteistönvälittäjien näkemyksiä seuraavan puolen vuoden jaksolle. Lisäksi tämän syksyn erikoisteemana on laaja selvitys ensiasunnoista ja ensiasunnon ostajista.