Hesburger lisää sähköautojen pikalatausasemia

Turun Varissuon Hesburgerille on rakennettu sähköautoille uusi latausasema. Hesburgerilla on latausasemia tähän mennessä jo Turun Kaskentiellä, Helsingin Konalassa ja Siikalatvan Pulkkilassa. Varissuon latauspiste toteutetaan yhteistyössä Akseli Kiinteistöpalvelut Oy:n kanssa.

Kuvassa: Hesburger Turku Varissuon ravintolapäällikkö Elisa Rinne ja Akseli Kiinteistöpalvelut Oy:n toimitusjohtaja Mauri Kivilaakso.

Asiointi Hesburgerin latauspisteillä on toistaiseksi maksutonta. Latausvaihtoehtoja on kaksi: keskinopeat ja pikalatausasemat. Sähköauton lataaminen pikalaturilla kestää noin 20-30 minuuttia.

– Hesburgerin asiakkaat ovat toivoneet lisää latauspisteitä ja osa heistä valitsee ravintolakäyntinsä sähköautonsa latausmahdollisuuden perusteella. Ympäristöasioiden tärkeys on tiedostettu Hesburgerilla jo pitkään ja latauspisteet ovat jälleen yksi konkreettinen osoitus siitä, että haluamme tehdä töitä ympäristön hyväksi. Myös kokemukset aikaisemmista latauspisteistä ovat olleet hyviä, Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti kommentoi.

– Vastuulliset arvot yhdistävät meitä Hesburgerin kanssa. Haluamme osoittaa vastuullisuutta lähialueestamme ja ympäristöstä myös teoilla. Yrityksemme on satsannut aiemmin biolämpökeskukseen ja kierrätykseen. Varissuon latauspiste, johon toimitamme sähkön, on jatkumoa yrityksemme vastuulliselle toiminnalle, Akseli Kiinteistöpalvelut Oy:n toimitusjohtaja Mauri Kivilaakso kertoo.

Liikennevirta Oy vastaa Hesburgerin pikalatauspisteiden toiminnasta ja asiakaspalvelusta. Hesburgerin latauspisteet näkyvät Virta-älypuhelinsovelluksessa, josta asiakas voi tarkistaa, onko pikalatauspiste vapaana. Puhelintuki palvelee ympäri vuorokauden kaikkina viikonpäivinä.

Viestintäpäällikkö
Petteri Pohjonen

Hesburger / Burger-In Oy
Linnankatu 34, 20100 Turku
puh +358 2 4808 9000
matkapuhelin +358 40 761 3201

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Hesburgerilla on Suomessa ravintoloita 270 ja ulkomailla 174. Ketjun palveluksessa työskentelee yli 6 700 henkilöä. Vuoden 2016 verollinen myynti Suomessa oli 211 M€ ja ulkomailla 73,5 M€.