HKL:n johtokunnan päätökset 12.9.2019

HKL:n johtokunnan päätöstiedote on julkaistu HKL:n internetsivulla osoitteessa

Elina Norrena
viestintäpäällikkö
p. 050 412 1941

Metroradassa painumaa Itäkeskuksen ja Roihupellon välillä – metro liikennöi kyseisen osuuden toistaiseksi alennetulla nopeudella19.9.2019 12:54:27 EESTTiedote

Metroradassa on keskiviikon ja torstain välisenä yönä havaittu painumaa Itäkeskuksen ja Roihupellon välisellä osuudella. Painuma on seurausta Raide-Jokeri-pikaraitiotien Varikkotien työmaalla tehtävistä pohjanvahvistustöistä. Liikennöinti metroradalla sujuu normaalisti, mutta nopeusrajoitus on kyseisellä osuudella laskettu 20 kilometriin tunnissa. Varikkotiellä pohjaolosuhteet ovat pikaraitiotien rakentamisen kannalta haastavat. Koska maaperä Varikkotiellä on pehmeää saveikkoa, on pikaraitiotie perustettava kokonaan paalulaatalle, maasillalle tai pohjavesikaukaloon. Parhaillaan Varikkotien työmaalla tehdään pontitustöitä. Metroradan painuman suuruus selviää tarkemmin torstain aikana. Liikennöinti radalla varmistetaan tukemiskoneen avulla. Rata on tarkoitus korjata kuntoon torstain ja perjantain välisen yön aikana. HKL tiedottaa tilanteen etenemisestä tarvittaessa myöhemmin.

Kulosaaressa testataan uusia liityntäpysäköinnin opasteita16.9.2019 09:35:18 EESTTiedote

Helsingin liityntäpysäköintiä kehitetään eri toimijoiden yhteistyönä palvelemaan joukkoliikenteen matkustajia entistä paremmin. HKL Helsingin liityntäpysäköintialueiden hallinnoijana on käynnistänyt HSL:n kanssa liityntäpysäköinnin opasteiden uudistamisen ja toimintatapojen yhtenäistämisen. Hankkeen tavoitteena on saada liityntäpysäköinti entistä paremmin palvelemaan joukkoliikenteellä matkaa jatkavia asiakkaita.