Hotellien vastaanotoista HSL:n kerta- ja vuorokausilippuja

Useista Helsingin keskustan ja lentoaseman lähellä sijaitsevista hotelleista voi pian ostaa HSL:n kerta- ja vuorokausilippuja. Kuva: Lauri Eriksson/HSL

Useat Helsingin keskustassa ja lentokentän lähellä sijaitsevat hotellit alkavat myydä vastaanotoissaan HSL:n kerta- ja vuorokausilippuja aikuisille ja lapsille. Yhteistyöllä sujuvoitetaan matkailijoiden liikkumista pääkaupunkiseudulla. Sopimuksen tehneitä hotelleja ja hotelliketjuja ovat Hotelli Helka, Hellsten hotellit Senate ja Parliament, Hilton-ketju, Scandic Hotels -ketju, sekä Kämp Collection Hotels Oy:n GLO Hotellit, Kämp, Klaus K, Lilla Roberts, Fabian, Haven ja St. George.

Hotellien vastaanotossa myydään HSL:n ennakkoon ostettavia matkalippuja, jotka matkustaja aktivoi näyttämällä sitä kortinlukijalle astuessaan liikennevälineeseen. Myynnissä on aikuisten ja lasten lippuja ja vuorokausilippuja, joko Helsingin sisäisiä tai seutulippuja hotellista riippuen.

”Yhteistyö HSL:n kanssa on alusta alkaen ollut hyvin toimivaa ja sujuvaa”, kertoo hotellipäällikkö Maiju Nevaluoma Hilton Helsinki Kalastajatorpalta.
“Haluamme palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla, ja vaivaton liikkuminen pääkaupunkiseudulla on tärkeää. Esitteet tiskillä ja mainos infotaululla opastavat vieraitamme kääntymään lipun ostossa henkilökunnan puoleen. Muutenkin hotellin vastaanotto on se paikka, josta kysellään paljon neuvoja kaupungin tarjonnasta ja siellä liikkumisesta. Mahdollisuus ostaa lippu suoraan hotellista on tärkeä lisäpalvelu niille vieraillemme, jotka käyttävät julkisia kulkuvälineitä”, kuvaa Nevaluoma.

HSL:n asiakasvastaava Leena Rautanen-Saari iloitsee, että hotellien kautta tavoitetaan paljon matkailijoita, jotka matkustavat ehkä harvoin pääkaupunkiseudulla.

Kerta- tai vuorokausilippujen lisäksi matkailijat voivat käyttää mobiililippua tai matkakorttia kaikissa HSL:n liikennevälineissä, raitiovaunussa, junassa, metrossa, busseissa tai Suomenlinnan lautalla. Junissa ja raitiovaunuissa ei enää myydä matkalippuja, joten niihin pitää hankkia lippu etukäteen.  Myyntipaikkoja ovat hotellien lisäksi kaikki R-kioskit, K-Citymarketit, Stockmann, Prismat sekä monet pienet kaupat ja kioskit pääkaupunkiseudulla.  Myyntipaikat löytyvät osoitteesta www.hsl.fi/myyntipaikkahaku

Leena Rautanen-Saari 050 389 8970
Mirva Ilmoniemi 041 436 2978

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta