Avidly Oyj

HUSin uusi ilme suunniteltiin potilaita ja henkilöstöä varten

Jaa
HUS Helsingin yliopistollinen sairaala on uusinut graafisen ilmeensä ja logonsa. Suunnittelusta on vastannut Avidly. Ilmeen uudistus on osa laajempaa brändiprojektia, johon työntekijät ovat päässeet vaikuttamaan eri vaiheissa.

HUS on Avidlyn (aiemmin Zeeland Family) pitkäaikainen asiakas, ja sen erilaiset tarpeet ja tavoitteet terveydenhuollon kehityksessä olivat jo tiedossa, kun uutta ilmettä lähdettiin suunnittelemaan.

HUSin vuonna 2000 käyttöön otettu tunnistettava ilme ja värit haluttiin tuoda tähän aikaan ja uusiin jakelukanaviin soveltuviksi.

– Uusi ilme on käytettävämpi ja selkeä. Logoon on tuotu skandinaavista jämäkkyyttä ja kirjaimiin lisää voimaa ja uskottavuutta, kertoo Avidlyn luova suunnittelija Teija Himberg.

Tunnuksessa on edelleen HUS-tekstilogo ja merkki. Merkin lähtökohtana on sairaalaristi, joka luo vaikutelman siivilleen kohonneesta linnusta. Tekstilogoa on vahvistettu ja merkin paikka on vaihdettu tekstin jälkeen. Tämä korostaa HUSia nimenä.

– Muutos on havaittava, mutta ei radikaali. HUSin aiempi tunnus ja ilme ovat laajasti tunnettuja emmekä halunneet menettää tätä, HUSin viestintäpäällikkö Niina Kauppinen sanoo.

HUSin päävärejä ovat jatkossa turkoosi, tummansininen ja valkoinen. Värien valinnassa on korostettu raikkautta, luotettavuutta ja rauhoittavuutta.

Tärkeänä ohjaavana tekijänä visuaalisen ilmeen suunnittelussa on ollut selkeys. Uusi ilme on tehty ennen kaikkea kohderyhmiä ajatellen: potilaille, omalle väelle ja sidosryhmille. Tavoitteena oli tuottaa ilme, jolla on mahdollisimman helppo viestiä.

– Työskentely on ollut erittäin innostavaa. Työtä on tehty ketterillä menetelmillä. Erilaisten pohjien kehitykseen ja kommentointiin on osallistettu organisaatiota sisäisten testiryhmien kautta, Teija Himberg kertoo.

Henkilöstöltä on saatu paljon hyvää palautetta ilmeestä, kertoo Niina Kauppinen. Nyt käynnissä on ilmeen jalkautus, jossa HUSin käyttöön tehdään ilmeen mukaisia työpohjia. Uusi ja vanha ilme esiintyvät vielä jonkin aikaa rinnakkain.

– Uusia pohjia ja materiaaleja kysellään kovasti, ne haluttaisiin saada käyttöön mahdollisimman pian.  

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Teija Himberg, Art Director, puh. 050 541 7859

Kuvat

Liitteet

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Avidly Oyj
Avidly Oyj
Konepajankuja 1
00510 HELSINKI

010 231 9000https://www.avidlyagency.com

Avidly on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto ja johtava Pohjoismainen markkinoinnin automaatioyhtiö. Synnytämme kasvun mahdollisuuksia, jotka vievät asiakkaitamme eteenpäin. Toteutamme tätä tehtävää lähes 250 henkilön voimin 16 toimipisteessä. www.avidly.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Avidly Oyj

Avidlyn uusi luovan johtamisen malli yhdistää luovan työn ja martechin19.1.2023 10:10:00 EET | Tiedote

Avidly uudisti luovan johtamisen mallinsa. Suomen neljänneksi suurimmassa ja Euroopan kattavimmassa markkinointiteknologian toimistossa luovuutta johdetaan jatkossa kuuden Creative Leadin voimin. Teknologia mahdollistaa markkinoinnin skaalautuvuuden ja vähentää manuaalista työtä. Se tarjoaa mahdollisuuden keskittyä merkityksellisiin asioihin, joissa ihminen on taitavampi kuin kone. Mutta parhaimmillaankin se on vain työkalu, joka tarvitsee rinnalleen vahvan strategian, merkityksellisen luovan sisällön, toimivan prosessin ja laadukkaan designin. Creative Lead -mallin tavoitteena on nivoa paremmin yhteen kaikkea tätä luovaa työtä sekä martech- ja HubSpot-osaamista. Avidlylle uusi luovan työn johtamisen malli palvelee yritystä myös sisäisesti, sillä se vahvistaa tekemisen yhdenmukaistamista Suomen 11 toimipisteessä. ”Haluamme olla entistä luovempi markkinointitoimisto. Näin isossa yrityksessä ja monipuolisessa ympäristössä siihen tarvitaan paljon erilaista osaamista. Siksi luotiin tällain

AVIDLY AND SUPERSON DRIVE POSITIVE CHANGE WITH CO2-FREE ADS - A NEW SUSTAINABILITY PLATFORM FOR ADVERTISERS AND AGENCIES19.1.2022 14:39:47 EET | Press release

CO2-Free Ads is a sustainability platform created by Avidly – inviting all marketers, advertisers and agencies to consider, calculate and mitigate CO2 emissions of their marketing activities. CO2-Free Ads includes The Mitigator page: a tool for estimating and mitigating CO2 emissions of marketing activities. Estimating and optimising CO2 emissions in campaign planning makes CO2 compensation possible both for budgeting and in practice.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye