HUSin uusi ilme suunniteltiin potilaita ja henkilöstöä varten
HUS Helsingin yliopistollinen sairaala on uusinut graafisen ilmeensä ja logonsa. Suunnittelusta on vastannut Avidly. Ilmeen uudistus on osa laajempaa brändiprojektia, johon työntekijät ovat päässeet vaikuttamaan eri vaiheissa.

HUS on Avidlyn (aiemmin Zeeland Family) pitkäaikainen asiakas, ja sen erilaiset tarpeet ja tavoitteet terveydenhuollon kehityksessä olivat jo tiedossa, kun uutta ilmettä lähdettiin suunnittelemaan.
HUSin vuonna 2000 käyttöön otettu tunnistettava ilme ja värit haluttiin tuoda tähän aikaan ja uusiin jakelukanaviin soveltuviksi.
– Uusi ilme on käytettävämpi ja selkeä. Logoon on tuotu skandinaavista jämäkkyyttä ja kirjaimiin lisää voimaa ja uskottavuutta, kertoo Avidlyn luova suunnittelija Teija Himberg.
Tunnuksessa on edelleen HUS-tekstilogo ja merkki. Merkin lähtökohtana on sairaalaristi, joka luo vaikutelman siivilleen kohonneesta linnusta. Tekstilogoa on vahvistettu ja merkin paikka on vaihdettu tekstin jälkeen. Tämä korostaa HUSia nimenä.
– Muutos on havaittava, mutta ei radikaali. HUSin aiempi tunnus ja ilme ovat laajasti tunnettuja emmekä halunneet menettää tätä, HUSin viestintäpäällikkö Niina Kauppinen sanoo.
HUSin päävärejä ovat jatkossa turkoosi, tummansininen ja valkoinen. Värien valinnassa on korostettu raikkautta, luotettavuutta ja rauhoittavuutta.
Tärkeänä ohjaavana tekijänä visuaalisen ilmeen suunnittelussa on ollut selkeys. Uusi ilme on tehty ennen kaikkea kohderyhmiä ajatellen: potilaille, omalle väelle ja sidosryhmille. Tavoitteena oli tuottaa ilme, jolla on mahdollisimman helppo viestiä.
– Työskentely on ollut erittäin innostavaa. Työtä on tehty ketterillä menetelmillä. Erilaisten pohjien kehitykseen ja kommentointiin on osallistettu organisaatiota sisäisten testiryhmien kautta, Teija Himberg kertoo.
Henkilöstöltä on saatu paljon hyvää palautetta ilmeestä, kertoo Niina Kauppinen. Nyt käynnissä on ilmeen jalkautus, jossa HUSin käyttöön tehdään ilmeen mukaisia työpohjia. Uusi ja vanha ilme esiintyvät vielä jonkin aikaa rinnakkain.
– Uusia pohjia ja materiaaleja kysellään kovasti, ne haluttaisiin saada käyttöön mahdollisimman pian.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Teija Himberg, Art Director, puh. 050 541 7859
Kuvat
Liitteet
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Avidly on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto ja johtava Pohjoismainen markkinoinnin automaatioyhtiö. Synnytämme kasvun mahdollisuuksia, jotka vievät asiakkaitamme eteenpäin. Toteutamme tätä tehtävää lähes 250 henkilön voimin 16 toimipisteessä. www.avidly.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Avidly Oyj
Avidly uudisti Mikkelin brändin: rohkea yllättäjä, joka luo uutta12.2.2019 09:16:58 | Tiedote
Pitkään valmisteltu Mikkelin kaupungin uusi brändi on hyväksytty ja lähtee rakentamaan uudenlaista, modernia Mikkeli-kuvaa. Brändin suunnitteli yhdessä kaupunkilaisten kanssa markkinoinnin palvelutoimisto Avidly, joka halusi tuoda esiin kaupungin rohkean ja luovan luonteen.
Markkinointitoimisto Avidly ryhtyy tekoihin paremman huomisen puolesta – ehdotuksia teemasta haetaan yleisöltä17.1.2019 09:43:13 | Tiedote
Markkinoinnin palvelutoimisto Avidly haluaa muuttaa huomista paremmaksi konkreettisilla teoilla. Yhtiö julkaisee #tomorrowbono-ohjelman, jossa ihmiset saavat ehdottaa, mikä asia Suomessa kaipaisi muutosta tai säilyttämistä. Valittavalle kohteelle Avidly lupaa veloituksetta työaikaansa, huomiota ja väsymätöntä ponnistelua muutoksen aikaansaamiseksi.
Avidly kasvaa Mikkelissä – alueella paljon potentiaalia2.11.2018 09:21:02 | Tiedote
Markkinoinnin palvelutoimisto Avidly avaa uuden toimipisteen TUMA-taloon Mikkelissä. Samalla työntekijämäärä kasvaa, kun Mikkeliin palkataan uusi projektipäällikkö.
Teea Björklund Avidly Suomen operatiiviseksi johtajaksi. “Markkinointi voi olla yhtä aikaa strategista ja taktista.”12.10.2018 09:10:07 | Tiedote
Markkinoinnin palvelutoimisto Avidly on nimittänyt Suomen operatiiviseksi johtajaksi 1.1.2019 alkaen Teea Björklundin. Björklund nousee tehtävään yhtiön sisältä, jossa hän on aiemmin toiminut asiakkuusjohtajana ja viimeksi mainonnan liiketoiminnasta vastaavana johtajana.
Avidly uudisti Yamaha Motor Europen markkinointikonseptit4.10.2018 12:16:15 | Tiedote
Yamaha Motor Europe uudistaa markkinointiaan ja konseptejaan Euroopassa. Uudet markkinointikonseptit on kehitetty yhdessä suomalaisen markkinointitoimisto Avidlyn kanssa, joka valittiin yhtiön lead agencyksi vuoden alussa. Uusi “EmPowered by Yamaha” -kattokonsepti antaa Yamahalle uuden, luovan ja inspiroivan tavan puhutella asiakkaitaan.
Markkinointiyhtiö Avidly on #tomorrowbound - autamme asiakkaitamme menestymään myös huomenna3.10.2018 15:21:04 | Tiedote
Markkinoinnin palveluyhtiö Zeeland Family on tänään ottanut käyttöön uuden nimensä Avidly. Samalla uudistuivat yhtiön asiakaslupaus ja brändi.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme