Hypo julkistaa Asuntomarkkinakatsauksen perjantaina 18.5.2018 klo 0:01

Ennakkotiedote Hypon Asuntomarkkinakatsauksesta 2/2018: Asuntosijoittajien velat uusi vaara

Asuntokaupan alkuvuosi jäi viime vuodesta, miksi ja mitä loppuvuonna tapahtuu? Uutta tietoa asuntosijoittajien velkataakasta sekä arvioita taloyhtiöiden eroista eli kuka omistaa naapuriasunnon – Hypon Asuntomarkkinakatsaus kertoo ensi perjantaina, millaisia.

Suomen Hypoteekkiyhdistys & Suomen AsuntoHypoPankki Oy

Suomen Hypoteekkiyhdistys on Suomen vanhin valtakunnallinen ja yksityinen luottolaitos, perustettu 1860. Hypo-konserni on kaikista pankki- ja vakuutusyhtiöistä riippumaton, jäsentensä omistama keskinäinen yhtiö, joka on erikoistunut toiminnassaan pelkästään asuntorahoitukseen. Konserniin kuuluu myös vuonna 2002 perustettu talletuspankki, Suomen AsuntoHypoPankki Oy.

Osavuosikatsauksen 1.1.–31.3.2018 mukaan Hypo-konsernin tase oli 2,7 miljardia euroa, ydinvakavaraisuus 12,6 %, luottokanta 2,3 miljardia euroa, talletukset 1,5 miljardia euroa, järjestämättömät luotot 0,13 % ja liikevoitto 1,5 miljoonaa euroa. Asiakkaita konsernilla on lähes 29 000.