Hypo julkistaa Asuntomarkkinakatsauksen torstaina 8.11.2018 klo 0:01

Ennakkotiedote Hypon Asuntomarkkinakatsauksesta 4/2018: Markkinoiden tila on odottava, mutta selityksiä löytyy suurennuslasilla. Varhain torstaiaamuna 8.11.2018 klo 0.01.

Vanhojen asuntojen kauppa on laskenut tänä vuonna pari prosenttia. Luku on yllättävä, sillä talouskasvu on ollut vahvaa. Selityksiä löytyy muun muassa muuttoliikkeen rakenteen muutoksesta, mutta selitykset eivät jää siihen.

Hypon Asuntomarkkinakatsaus kertoo torstaina 8. marraskuuta klo 0.01, mitä muuta kauppalukujen takaa paljastuu.

Suomen Hypoteekkiyhdistys on Suomen vanhin valtakunnallinen ja yksityinen luottolaitos, perustettu 1860. Hypo-konserni on kaikista pankki- ja vakuutusyhtiöistä riippumaton, jäsentensä omistama keskinäinen yhtiö, joka on erikoistunut toiminnassaan pelkästään asuntorahoitukseen. Konserniin kuuluu myös vuonna 2002 perustettu talletuspankki, Suomen AsuntoHypoPankki Oy.

Osavuosikatsauksen 1.1. – 30.9.2018 mukaan Hypo-konsernin tase oli 3,0 miljardia euroa, ydinvakavaraisuus 12,1 %, luottokanta 2,5 miljardia euroa, talletukset 1,7 miljardia euroa, järjestämättömät luotot 0,08 % ja liikevoitto 6,0 miljoonaa euroa. Asiakkaita konsernilla on yli 29 900.