Icelandair ja Turkish Airlines solmivat codeshare-sopimuksen

Icelandair ja Turkish Airlines ovat allekirjoittaneet codeshare-sopimuksen. Sopimuksen myötä molemmat lentoyhtiöt tarjoavat saumattomia yhteyksiä asiakkailleen ja laajentavat molempien lentoyhtiöiden verkostojen kohteiden määrää.
Turkish Airlinesin toimitusjohtaja Bilal Ekşi ja Icelandairin toimitusjohtaja Bogi Nils Bogason.

Icelandairin matkustajat Pohjois-Amerikasta ja Islannista voivat lentää Turkish Airlinesin verkoston kautta itään Istanbuliin. Turkish Airlinesin matkustajat kaikkialta maailmasta, kuten Aasiasta tai Lähi-idästä, voivat puolestaan lentää Icelandairin verkoston kautta länteen Islantiin ja Kanadaan.

Sopimus allekirjoitettiin IATA:n yhtiökokouksessa Istanbulissa aiemmin tänään. Se lisää huomattavasti molempien lentoyhtiöiden tarjontaa kätevien jatkoyhteyksien osalta. Asiakkaat voivat matkustaa yhdellä lipulla ja heidän matkatavaransa voidaan lähtöselvittää aina lopulliseen määränpäähän asti.

– Olemme iloisia voidessamme allekirjoittaa tämän codeshare-sopimuksen Icelandairin kanssa. Tällä sopimuksella pyrimme parantamaan matkustajillemme tarjottavia matkustusvaihtoehtoja verkostojemme avulla. Olemme myös erittäin tyytyväisiä siitä, että tämä kumppanuus Icelandairin kanssa tuo huomattavaa hyötyä molemmille lentoyhtiöille kaupallisesta näkökulmasta, kommentoi Turkish Airlinesin toimitusjohtaja Bilal Ekşi.

– Olemme innoissamme voidessamme ilmoittaa Turkish Airlinesin, lentoyhtiön, joka lentää useampaan maahan maailmassa kuin mikään muu, olevan uusin codeshare-kumppanimme. Strategiamme on tehdä yhteistyötä sellaisten lentoyhtiöiden kanssa, jotka keskittyvät samanhenkiseen asiakaspalveluun ja avaavat asiakkaillemme uusia ja jännittäviä mahdollisuuksia. Uuden sopimuksen myötä näiden kahden lentoyhtiön verkostot yhdistyvät paremmin toisiinsa, mikä lisää huomattavasti asiakkaidemme mahdollisia lentoyhteyksiä, kertoo Icelandairin toimitusjohtaja Bogi Nils Bogason.

Icelandairista:

Icelandairilla on laaja reittiverkosto. Yhtiö hyödyntää Islannin ainutlaatuista maantieteellistä sijaintia keskipisteenä Euroopan ja Pohjois-Amerikan välillä tarjoten suoria lentoja yli 50 kohteeseen. Kansainvälisen reittiverkoston lisäksi Icelandairilla on Islannin sisäinen verkosto, lentorahti- ja logistiikkaliiketoimintaa sekä lentokoneiden leasing- ja konsultointipalveluja.

Turkish Airlinesistä:

Star Alliance -jäsen Turkish Airlines perustettiin vuonna 1933 viiden lentokoneen laivastolla. Nykyään sen laivastossa on 416 lentokonetta (matkustaja- ja rahtilentokoneita), jotka lentävät 344 kohteeseen ympäri maailmaa, joista 291 on kansainvälisiä ja 53 kotimaisia 129 maassa. Lisätietoja Turkish Airlinesista löytyy sen virallisilta verkkosivuilta www.turkishairlines.com tai sen sosiaalisen median tileiltä Facebookissa, Twitterissä, YouTubessa, LinkedInissä ja Instagramissa.

Icelandair on Islannin kansallinen lentoyhtiö. Perustamisestaan vuodesta 1937 lähtien Icelandair on jatkuvasti laajentanut reittiverkostoaan ja hyödyntänyt Islannin ainutlaatuista maantieteellistä sijaintia solmukohtana Euroopan ja Pohjois-Amerikan puolivälissä.