Icelandair julkistaa talven 23/24 aikataulun: kausireiteistä ympärivuotisia suuren kysynnän ansiosta

Icelandair on julkistanut aikataulunsa lokakuussa 2023 alkavalle talvikaudelle 2023–2024. Icelandair lentää Reykjavikista 36 kohteeseen ensi talvena ja kapasiteetti kasvaa 20–25 prosenttia tästä vuodesta. Talviaikataulu on Icelandairin historian laajin.

Lentoja useisiin kohteisiin on lisätty, ja ensimmäistä kertaa talviaikatauluun on lisätty päivälennot sekä New Yorkiin että Bostoniin. Viikoittaisia lentoja Reykjavikista Bostoniin tulee olemaan 11 ja Reykjavikista New Yorkiin 21. Useita kausireittejä on muutettu ympärivuotisiksi ja muun muassa Rooman, Barcelonan, Raleigh-Durhamin, Baltimoren ja Vancouverin reitit muuttuvat ympärivuotisiksi. Laajennettu reittiverkosto tarjoaa matkustajille enemmän valinnanvaraa ja joustavuutta Reykjavikin kansainväliseltä lentoasemalta.

Muutokset kausittaisesta ympärivuotiseen palveluun

Kysynnän ja vahvan kaupallisen suorituskyvyn ansiosta Rooman, Barcelonan, Raleigh Durhamin, Baltimoren ja Vancouverin reitit on muutettu kausittaisista ympärivuotisiksi talvella 23/24.

Uusia ympärivuotisia kohteita:

Kohde

Lentojen määrä

Barcelona (BCN)

Kolme lentoa viikossa

Raleigh-Durham (RDU)

Neljä lentoa viikossa

Rooma (FCO)

Kolme lentoa viikossa

Vancouver (YVR)

Neljä lentoa viikossa

Baltimore

Päivittäiset lennot

Lisääntyneet lentotiheydet ja joustavuus

Kausireittien laajentamisen lisäksi Icelandair tuo useita lisäyksiä ja lentotiheyksien muutoksia koko kaudeksi varmistaakseen, että asiakkaiden matkustustarpeet täyttyvät. Näin matkustajilla on valittavana enemmän matkavaihtoehtoja koko Icelandairin verkostossa.

Tähän sisältyy päivittäisten lentojen lisääminen Keflavikista Chicagoon, Minneapolikseen ja Müncheniin. Talvikaudella lisätään myös lentoja joihinkin Icelandairin verkoston suosituimpiin kohteisiin, kuten Bostoniin ja New Yorkiin.

Kohde

Vuoroväli talvella 23/24

Boston (BOS)

7–11 lentoa viikossa

Chicago (ORD)

5–7 lentoa viikossa

Minneapolis (MSP)

4–7 lentoa viikossa

München (MUC)

Päivittäiset lennot

New York (JFK)

17–21 lentoa viikossa

Teneriffa (TFS)

4–6 lentoa viikossa

– Suuren kysynnän ansiosta julkaisemme nyt tähän mennessä laajimman talviaikataulumme. Olemme pystyneet laajentamaan aiempia kausireittejä ympärivuotisiksi ja lisäämään lentotiheyksiä muilla reiteillä koko verkostossa talvikaudella 23/24. Olen iloinen, että tämän ansiosta olemme pystyneet kasvattamaan Icelandairin kapasiteettia 20–25 prosenttia talveen 2022/2023 verrattuna, sanoo Icelandairin Chief Revenue Officer Tomas Ingason.

– Etsimme jatkuvasti uusia mahdollisuuksia optimoida verkostoamme ja yhteyksiämme, jotta voimme tarjota matkustajillemme entistäkin enemmän matkustusvaihtoehtoja, Ingason jatkaa.

Stopoverin joustavuus

Pohjois-Amerikan verkostomme lentojen määrä ja ympärivuotisten lentokohteiden lisääminen antaa lisää joustavuutta ja valinnanvaraa, mikä mahdollistaa paremmat yhteydet tärkeille Atlantin ylittäville yhteyksillemme. Ympärivuotiset päivälennot Bostoniin ja New Yorkiin tarjoavat mukavan lähtöajan Islannista sekä lukuisia jatkoyhteyksiä eri puolille Yhdysvaltoja kumppanilentoyhtiömme JetBluen kanssa.

Suurempi kapasiteetti ja reittien laajentaminen antavat matkustajille myös enemmän valinnanvaraa, kun kyseessä on Atlantin ylittävät stopoverit Islannissa. Ohjelman ansiosta matkustajat voivat tutustua Islannin ihmeisiin muutaman päivän ajan matkalla Euroopan ja Pohjois-Amerikan kohteiden välillä ilman lisämaksua.