Icelandair lanseeraa uuden maailmanlaajuisen markkinointikampanjan "Helppo pysähtyä, vaikea lähteä"

Icelandair on tänään käynnistänyt uuden maailmanlaajuisen mainoskampanjan – Helppo pysähtyä, vaikea lähteä/Easy to stop, hard to leave – yhteistyössä Pablo Londonin kanssa. Kampanja esittelee Islannin parhaita nähtävyyksiä ja ainutlaatuista Stopover-varausmahdollisuutta.
Icelandair on tarjonnut asiakkailleen mahdollisuuden varata Stopoverin Islantiin jo 1960-luvulta lähtien. Sen suosio kasvoi 2000-luvun alussa, kun kiinnostus Islantia kohtaan alkoi kasvaa. Stopoverin ansiosta matkustajat voivat pysähtyä maassa pariksi päiväksi matkallaan Euroopan ja Pohjois-Amerikan välillä samaan hintaan kuin varaamalla lipun, johon sisältyisi lennon vaihto Keflavikin kansainvälisellä lentoasemalla.
Uusien tutkimusten mukaan matkustajien kiinnostus Stopoveria kohtaan on kasvanut vuodesta 2019 lähes 15 prosenttia*. Erityistä kasvua on nähty vapaa-ajan matkailun Stopoverin houkuttelevuudessa, mikä on yhteydessä pandemian jälkeen lisääntyneen tutkimusmatkailun trendin kanssa. Icelandair haluaa osoittaa asiakkailleen, kuinka helppoa on tehdä ikimuistoinen pysähdys Islannissa matkalla määränpäähänsä.
Kampanjan tausta
Lentoyhtiöitä voi joskus olla vaikea erottaa toisistaan. Icelandairin Stopover-tarjouksen avulla voi kuitenkin jäädä Islantiin ilman lisämaksua Atlantin ylittävällä matkalla. Näin Icelandair tavoittaa matkustajat, jotka haluavat kokea jotain tavallisuudesta poikkeavaa osana matkaansa.
Easy to stop, hard to leave -kampanjassa näytetään Oliverin lennolle pääsyä – matkustajan, joka on kadonnut majesteettiselta välilaskultaan Islannissa. Somesuchin kautta Sam Hibbardin ohjaamassa mainoksessa nähdään monipuolinen joukko islantilaisia paikallisia ihmisiä upeissa islantilaisissa maisemissa. He kaikki etsivät Oliveria ja yrittävät saada hänet koneeseen. Kaiken tämän tarkoituksena on osoittaa, kuinka vaikeaa on lähteä uskomattomasta Islannista, kun sinne on tehnyt välilaskun.
– Icelandair Stopover on aina ollut olennainen osa liiketoimintamalliamme. Toivomme sen kasvavan koko vuoden 2023 ja sen jälkeen. Olemme innoissamme, kun voimme tarjota uuden kampanjan avulla ihmisille uudenlaisen näkökulman Atlantin yli matkustamiseen ja tehdä tavallisesti melko yleisestä matkasta jotain todella unohtumatonta, sanoo Icelandairin markkinointijohtaja Gísli Brynjólfsson.
– Icelandair on todella ainutlaatuisen ja maagisen maan ytimessä. Niinpä muotoilimme uudelleen sen, mikä on Icelandairin supervoima – Islanti itse, sanoo Pablon luova johtaja Dan Watts ja jatkaa – Muutimme kysymyksen siitä, miten ihmiset saadaan pysähtymään, siihen, miten heidät saadaan lähtemään.
Maailmanlaajuinen kampanja käynnistyy Isossa-Britanniassa, Irlannissa, Tanskassa, Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Saksassa, Ranskassa, Alankomaissa, Sveitsissä, Yhdysvalloissa ja Kanadassa 15. maaliskuuta. Kanavat vaihtelevat eri markkina-alueilla. Ne ovat joko televisiomainoksia, sosiaalisen median sisältöä, YouTubea tai paikallisia elokuvateattereita**.
*2023 The Value Engineersin Icelandairille teettämä tutkimus.
** Iso-Britannia: TV, elokuva, Youtube, sosiaalinen media
Irlanti: Youtube, sosiaalinen media
Tanska: Elokuva, Youtube, sosiaalinen media
Ruotsi: Youtube, sosiaalinen media
Norja: Youtube, sosiaalinen media
Suomi: Youtube, sosiaalinen media
Saksa: TV, elokuva, Youtube, sosiaalinen media
Ranska: TV, elokuva, Youtube, sosiaalinen media
Alankomaat, Belgia: Elokuva, Youtube, sosiaalinen media
Sveitsi: Youtube, sosiaalinen media
Yhdysvallat: TV, Youtube, sosiaalinen media
Kanada: Youtube, sosiaalinen media
Stopover-video:
https://m.youtube.com/watch?v=0DmHhCXVeYc&feature=youtu.be
Kulissien takaa -video:
https://youtu.be/Ix3PtAJxLp4
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Niklas Tuomola
Puh:0465421704niklas.tuomola@eurofacts.fiKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Icelandair on Islannin kansallinen lentoyhtiö. Perustamisestaan vuodesta 1937 lähtien Icelandair on jatkuvasti laajentanut reittiverkostoaan ja hyödyntänyt Islannin ainutlaatuista maantieteellistä sijaintia solmukohtana Euroopan ja Pohjois-Amerikan puolivälissä. Vuonna 2019 Icelandair kuljetti 4,7 miljoonaa matkustajaa 42 kohteeseen Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa.
Icelandairin ja Air Iceland Connectin (AIC) verkostot, jotka äskettäin yhdistettiin yhdeksi vahvaksi verkostoksi, ovat osa Icelandair Groupia. Yhtiö harjoittaa lentorahti- ja logistiikkaliiketoimintaa sekä lentokoneiden leasing-, konsultointi- ja matkapalveluja. Icelandair Group on noteerattu Nasdaq Islannissa.
Lisätietoja: www.icelandair.com
Tietoja Pablosta
Pablo on itsenäinen, brändijohtoinen luova toimisto, joka sijaitsee Lontoon Shoreditchissä. Pablo on "nöyrien radikaalien" egovapaa koti, jota johtavat alan arvostetut vaikuttajat, joilla on monipuolinen valikoima erikoisaloja. Pablon ainutlaatuinen rakenne tukee jatkuvia muutoksia yhä enemmän paineen alla olevassa markkinointimaailmassa. Pablon kunnianhimoisena tavoitteena on luoda puhuttelevia ideoita, jotka edistävät brändin ja kaupallista kasvua. Pablo työskentelee monenlaisten asiakkaiden kanssa Carlsbergista DFS:ään ja Deliveroon.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Icelandair
Icelandair ja Turkish Airlines solmivat codeshare-sopimuksen4.6.2023 22:18:28 EEST | Tiedote
Icelandair ja Turkish Airlines ovat allekirjoittaneet codeshare-sopimuksen. Sopimuksen myötä molemmat lentoyhtiöt tarjoavat saumattomia yhteyksiä asiakkailleen ja laajentavat molempien lentoyhtiöiden verkostojen kohteiden määrää.
Icelandair aloitti suorat lennot Islannista Detroitiin.19.5.2023 11:20:48 EEST | Tiedote
Icelandair aloitti 18.5. virallisesti suorat kausilennot Reykjavikista Detroitiin. Lento 873 lähtee Keflavíkin kansainväliseltä lentoasemalta (KEF) Michiganiin neljä kertaa viikossa klo 16.55 ja saapuu samana päivänä Detroit Metropolitan Wayne Countyn kansainväliselle lentoasemalle (DTW) klo 19.20.
Kesä Pohjois-Amerikassa – viisi parasta kohdetta matkallesi11.5.2023 12:57:11 EEST | Tiedote
Pohjois-Amerikka tarjoaa matkailijoille kaikkea: sykkivää kaupunkikulttuuria, ravintoloita, nähtävyyksiä ja shoppailua sekä toisaalta luonnon rauhaa, uskomattomia maisemia ja loistavia ulkoilumahdollisuuksia. Pohjois-Amerikan matkasta entistäkin mielenkiintoisemman ja monipuolisemman tekee pysähdys Islannissa – Icelandairin tarjoamaan Reykjavikin stopoveriin voi valita omien kiinnostuksen kohteiden mukaisesti sopivan määrän päiviä.
Icelandairin huhtikuun 2023 liikennetiedot10.5.2023 11:26:10 EEST | Tiedote
Huhtikuussa 2023 Icelandairin matkustajamäärä oli 296 000 matkustajaa, kun se viime vuoden huhtikuussa oli 242 000 matkustajaa, eli kasvua oli 22 prosenttia. Kapasiteetti oli huhtikuussa 17 prosenttia suurempi kuin viime vuonna.
Lunnikausi on alkanut – kevätlintujen tarkkailu Islannissa17.4.2023 11:52:08 EEST | Tiedote
Nupuilla olevat lehdet ja kukkivat sipulit saattavat olla kevään merkkejä muualla maailmassa, mutta Islannissa kevättä enteilee kapustarinta (islanniksi lóa, kuvassa alla), lintu, jolla on kauniit pilkulliset höyhenet ja erehtymättömän kuuloinen ääni. Nupuilla olevat lehdet ja kukkivat sipulit saattavat olla kevään merkkejä muualla maailmassa, mutta Islannissa kevättä enteilee kapustarinta (islanniksi lóa, kuvassa alla), lintu, jolla on kauniit pilkulliset höyhenet ja erehtymättömän kuuloinen ääni.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme