Icelandair

Icelandair lanseeraa uuden maailmanlaajuisen markkinointikampanjan "Helppo pysähtyä, vaikea lähteä"

Jaa

Icelandair on tänään käynnistänyt uuden maailmanlaajuisen mainoskampanjan – Helppo pysähtyä, vaikea lähteä/Easy to stop, hard to leave – yhteistyössä Pablo Londonin kanssa. Kampanja esittelee Islannin parhaita nähtävyyksiä ja ainutlaatuista Stopover-varausmahdollisuutta. 

Icelandair on tarjonnut asiakkailleen mahdollisuuden varata Stopoverin Islantiin jo 1960-luvulta lähtien. Sen suosio kasvoi 2000-luvun alussa, kun kiinnostus Islantia kohtaan alkoi kasvaa. Stopoverin ansiosta matkustajat voivat pysähtyä maassa pariksi päiväksi matkallaan Euroopan ja Pohjois-Amerikan välillä samaan hintaan kuin varaamalla lipun, johon sisältyisi lennon vaihto Keflavikin kansainvälisellä lentoasemalla. 

Uusien tutkimusten mukaan matkustajien kiinnostus Stopoveria kohtaan on kasvanut vuodesta 2019 lähes 15 prosenttia*. Erityistä kasvua on nähty vapaa-ajan matkailun Stopoverin houkuttelevuudessa, mikä on yhteydessä pandemian jälkeen lisääntyneen tutkimusmatkailun trendin kanssa. Icelandair haluaa osoittaa asiakkailleen, kuinka helppoa on tehdä ikimuistoinen pysähdys Islannissa matkalla määränpäähänsä.

Kampanjan tausta 

Lentoyhtiöitä voi joskus olla vaikea erottaa toisistaan. Icelandairin Stopover-tarjouksen avulla voi kuitenkin jäädä Islantiin ilman lisämaksua Atlantin ylittävällä matkalla. Näin Icelandair tavoittaa matkustajat, jotka haluavat kokea jotain tavallisuudesta poikkeavaa osana matkaansa. 

Easy to stop, hard to leave -kampanjassa näytetään Oliverin lennolle pääsyä – matkustajan, joka on kadonnut majesteettiselta välilaskultaan Islannissa. Somesuchin kautta Sam Hibbardin ohjaamassa mainoksessa nähdään monipuolinen joukko islantilaisia paikallisia ihmisiä upeissa islantilaisissa maisemissa. He kaikki etsivät Oliveria ja yrittävät saada hänet koneeseen. Kaiken tämän tarkoituksena on osoittaa, kuinka vaikeaa on lähteä uskomattomasta Islannista, kun sinne on tehnyt välilaskun.

– Icelandair Stopover on aina ollut olennainen osa liiketoimintamalliamme. Toivomme sen kasvavan koko vuoden 2023 ja sen jälkeen. Olemme innoissamme, kun voimme tarjota uuden kampanjan avulla ihmisille uudenlaisen näkökulman Atlantin yli matkustamiseen ja tehdä tavallisesti melko yleisestä matkasta jotain todella unohtumatonta, sanoo Icelandairin markkinointijohtaja Gísli Brynjólfsson.

– Icelandair on todella ainutlaatuisen ja maagisen maan ytimessä. Niinpä muotoilimme uudelleen sen, mikä on Icelandairin supervoima – Islanti itse, sanoo Pablon luova johtaja Dan Watts ja jatkaa – Muutimme kysymyksen siitä, miten ihmiset saadaan pysähtymään, siihen, miten heidät saadaan lähtemään.

Maailmanlaajuinen kampanja käynnistyy Isossa-Britanniassa, Irlannissa, Tanskassa, Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Saksassa, Ranskassa, Alankomaissa, Sveitsissä, Yhdysvalloissa ja Kanadassa 15. maaliskuuta. Kanavat vaihtelevat eri markkina-alueilla. Ne ovat joko televisiomainoksia, sosiaalisen median sisältöä, YouTubea tai paikallisia elokuvateattereita**. 

*2023 The Value Engineersin Icelandairille teettämä tutkimus. 

** Iso-Britannia: TV, elokuva, Youtube, sosiaalinen media

Irlanti: Youtube, sosiaalinen media

Tanska: Elokuva, Youtube, sosiaalinen media

Ruotsi: Youtube, sosiaalinen media

Norja: Youtube, sosiaalinen media

Suomi: Youtube, sosiaalinen media

Saksa: TV, elokuva, Youtube, sosiaalinen media

Ranska: TV, elokuva, Youtube, sosiaalinen media

Alankomaat, Belgia: Elokuva, Youtube, sosiaalinen media

Sveitsi: Youtube, sosiaalinen media

Yhdysvallat: TV, Youtube, sosiaalinen media

Kanada: Youtube, sosiaalinen media

Stopover-video:

https://m.youtube.com/watch?v=0DmHhCXVeYc&feature=youtu.be

Kulissien takaa -video:

https://youtu.be/Ix3PtAJxLp4

Easy to stop, hard to leave
Easy to stop, hard to leave
Siirry videokanavalle

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Icelandair on Islannin kansallinen lentoyhtiö. Perustamisestaan vuodesta 1937 lähtien Icelandair on jatkuvasti laajentanut reittiverkostoaan ja hyödyntänyt Islannin ainutlaatuista maantieteellistä sijaintia solmukohtana Euroopan ja Pohjois-Amerikan puolivälissä. Vuonna 2019 Icelandair kuljetti 4,7 miljoonaa matkustajaa 42 kohteeseen Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa.

 

Icelandairin ja Air Iceland Connectin (AIC) verkostot, jotka äskettäin yhdistettiin yhdeksi vahvaksi verkostoksi, ovat osa Icelandair Groupia. Yhtiö harjoittaa lentorahti- ja logistiikkaliiketoimintaa sekä lentokoneiden leasing-, konsultointi- ja matkapalveluja. Icelandair Group on noteerattu Nasdaq Islannissa.

 

Lisätietoja: www.icelandair.com

 

Tietoja Pablosta

Pablo on itsenäinen, brändijohtoinen luova toimisto, joka sijaitsee Lontoon Shoreditchissä. Pablo on "nöyrien radikaalien" egovapaa koti, jota johtavat alan arvostetut vaikuttajat, joilla on monipuolinen valikoima erikoisaloja. Pablon ainutlaatuinen rakenne tukee jatkuvia muutoksia yhä enemmän paineen alla olevassa markkinointimaailmassa. Pablon kunnianhimoisena tavoitteena on luoda puhuttelevia ideoita, jotka edistävät brändin ja kaupallista kasvua. Pablo työskentelee monenlaisten asiakkaiden kanssa Carlsbergista DFS:ään ja Deliveroon. 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Icelandair

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye