Icelandairin liikennetiedot tammikuussa 2023

Tammikuussa 2023 Icelandairilla oli 210 000 matkustajaa, kun edellisen vuoden tammikuussa heitä oli 113 000. Tammikuun kapasiteetti oli 93 prosenttia vuoden 2020 tammikuun tasosta, mikä oli viimeinen tavanomaisen toiminnan tammikuu ennen pandemiaa, ja 79 prosenttia vuoden 2019 tasosta.

Kansainvälisten lentojen matkustajamäärä oli 191 000, kun se tammikuussa 2022 oli 102 000, eli kasvua oli 88 prosenttia. Matkustajia Islantiin oli 75 000 ja Islannista 47 000. Kauttamatkustajia oli noin 69 000. Kansainvälisten lentojen täsmällisyys oli 75 prosenttia. Tammikuun säähäiriöt vaikuttivat täsmällisyyteen ja matkustajamääriin. Kansainvälisten lentojen käyttöaste parani merkittävästi vuoden 2022 tammikuun 59,5 prosentista tämän vuoden tammikuun 74,6 prosenttiin.

Islannin sisäisten lentojen matkustajamäärä oli 18 500, kun se tammikuussa 2022 oli noin 12 000. Aikataulun mukaan lähteneiden lentojen osuus oli 84 prosenttia. Kotimaanlentojen käyttöaste oli 72,4 prosenttia. Islannin sää aiheutti tammikuussa häiriöitä kotimaan liikenteessä, mikä vaikutti aikataulussa pysymiseen ja matkustajamääriin.

Myytyjen tilauslentojen määrä väheni kolme prosenttia. Rahtitonnikilometreinä mitattuna rahti kasvoi 31 prosenttia viime vuoden tammikuuhun verrattuna. Rahdin kasvu perustuu kapasiteetin lisääntymiseen Boeing 767 -laajarunkokoneen käyttöönoton jälkeen rahtilaivastossa.

Lisää tiedoja saatavilla liitteen PDF-raportista