Ihan oikeat viikinkiajan lapset -tietokirja herättää rautakauden eloon

Karoliina Suoniemen Ihan oikeat viikinkiajan lapset kertoo elämästä rautakauden Pohjolassa. Lapsille suunnatun tietokirjan on kuvittanut Emmi Kyytsönen.

kansi: Karoliina Suoniemi_Ihan oikeat viikinkiajan lapset

Ihan oikeat viikinkiajan lapset -teoksessa menneisyyden tarinat heräävät eloon. Lasten tietokirja on kirjoitettu helposti omaksuttavaan muotoon ja se etenee lapsentajuisesti tarinoiden. Kirjaa voi lukea lapsille kuin satukirjaa tai täydentää tarinoita oheen kirjoitetuilla tieto-osuuksilla.

Millaista oli elämä nykyisen Suomen alueella noin 1000 vuotta sitten? Oliko täällä viikinkejä? Mitä lapset leikkivät, söivät ja tekivät? Osattiinko jo hiihtää tai oliko perheissä kotieläimiä? Millaisia tarinoita lapsille kerrottiin iltaisin?

Karoliina Suoniemi on koulutukseltaan historian ja uskonnon opettaja. Hän on työskennellyt pitkään museo-opetuksen ja sanataideopetuksen parissa ja toimii tällä hetkellä sanataiteen läänintaiteilijana. Suoniemi on aikaisemmin kirjoittanut teokset Maailmanuskonnot (Avain, 2015) ja Ihan oikeat prinsessat ja prinssit (Avain, 2018).

teos: Ihan oikeat viikinkiajan lapset
ISBN: 9789523042094
kirjoittaja: Karoliina Suoniemi
kuvitus: Emmi Kyytsönen
sivuja: 81
ilmestyy: 23.4.2019

Lisätiedot, arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt

Avain, viestintäjohtaja Vilja Perttola, vilja.perttola@avain.net, puh. 040 755 3319

vuoden 2019 katalogit: https://avain.net/tuoteryhma/media/3172658
www.avain.net

kansi: Karoliina Suoniemi_Ihan oikeat viikinkiajan lapset

Avaimen kirjasyksy 2019 on julkistettu29.3.2019 12:18:00 EETTiedote

Avaimen syksyn 2019 kirjat ilahduttavat monipuolisuudellaan. Berliinin muuri murtui 30 vuotta sitten, ja Kati Koivikon teos kuljettaa DDR:n muutosten kautta tämän päivän Eurooppaan. Markku Kaskelan ja Tomi Kontion kirja houkuttelee vaelluksille Italiaan. Seija Simola oli eräs kaikkien aikojen hienoimmista laulajistamme, Ismo Loivamaa ja Pirkko Vekkeli kertovat hänen tarinansa kirjassa Kun aika on – Seija Simolan tarina. Tom of Finland -neuleet houkuttavat ulos lankakaapista teoksessa Neulo poika, neulo. Paula Hotin Gini-kirja kertoo kuningatarten ja katunaisten juomasta, ja Leena-Kaisa Laakson Puutalotarinoita lumoaa kaikki puutalojen ystävät.