Ihan oikeat viikinkiajan lapset -tietokirja herättää rautakauden eloon

Karoliina Suoniemen Ihan oikeat viikinkiajan lapset kertoo elämästä rautakauden Pohjolassa. Lapsille suunnatun tietokirjan on kuvittanut Emmi Kyytsönen.

kansi: Karoliina Suoniemi_Ihan oikeat viikinkiajan lapset

Ihan oikeat viikinkiajan lapset -teoksessa menneisyyden tarinat heräävät eloon. Lasten tietokirja on kirjoitettu helposti omaksuttavaan muotoon ja se etenee lapsentajuisesti tarinoiden. Kirjaa voi lukea lapsille kuin satukirjaa tai täydentää tarinoita oheen kirjoitetuilla tieto-osuuksilla.

Millaista oli elämä nykyisen Suomen alueella noin 1000 vuotta sitten? Oliko täällä viikinkejä? Mitä lapset leikkivät, söivät ja tekivät? Osattiinko jo hiihtää tai oliko perheissä kotieläimiä? Millaisia tarinoita lapsille kerrottiin iltaisin?

Karoliina Suoniemi on koulutukseltaan historian ja uskonnon opettaja. Hän on työskennellyt pitkään museo-opetuksen ja sanataideopetuksen parissa ja toimii tällä hetkellä sanataiteen läänintaiteilijana. Suoniemi on aikaisemmin kirjoittanut teokset Maailmanuskonnot (Avain, 2015) ja Ihan oikeat prinsessat ja prinssit (Avain, 2018).

teos: Ihan oikeat viikinkiajan lapset
ISBN: 9789523042094
kirjoittaja: Karoliina Suoniemi
kuvitus: Emmi Kyytsönen
sivuja: 81
ilmestyy: 23.4.2019

Lisätiedot, arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt

Avain, viestintäjohtaja Vilja Perttola, vilja.perttola@avain.net, puh. 040 755 3319

vuoden 2019 katalogit: https://avain.net/tuoteryhma/media/3172658
www.avain.net

kansi: Karoliina Suoniemi_Ihan oikeat viikinkiajan lapset

Avaimen kirjat keväällä 20206.11.2019 12:23:26 EETTiedote

Avaimen kevään 2020 uusien teosten joukossa on tietokirjoja vanhemmuudesta, seksuaalisuudesta, kahvilakulttuurista, rauhanturvaajien arjesta ja kaunokirjallisuudesta. Lapsille ilmestyy kauniisti kuvitettu runoteos Kuutarhuri sekä tietokirjat tehdaskaupunkien lasten arjen historiasta sekä kuvakirja ötököistä. Keväällä julkaistaan myös valikoima selkokirjallisuutta: tunnettujen romaanien selkomukautuksia, merkittävien kotimaisten runojen kokoelma, tietokirjallisuutta nuorten maahanmuuttajien kokemuksista Suomessa ja mullistavien keksintöjen historiaa.

KUTSU: Neulo poika, neulo - Knits inspired by Tom of Finland -kirjan julkistamistilaisuus ti 22.10. Oodissa18.10.2019 10:43:02 EESTKutsu

Tule tutustumaan tekstiilitaiteilija Marjukka Vuorisalon ja valokuvaaja Marjo Von Bellin uutuuskirjan Neulo poika, neulo – Knits inspired by Tom of Finland neulemalleihin ja kuulemaan vinkit syksyn neuletöiden tekemiseen. Kirjan julkistamistilaisuus järjestetään keskustakirjasto Oodin Kirjataivaassa (3.krs, Töölönlahdenkatu 4, Helsinki) klo 17:00-19:00.