Ihana Suomen kesä 4G-livelähetyksenä

DNA:n 4G-verkossa eri puolilla maata on kymmenen kameraa, jotka lähettävät yleiseksi iloksi reaaliaikaista kuvaa kesästä eri puolilla Suomea.

Lähetyksen välityksellä päästään nauttimaan erämaa- ja maaseutumaisemista, Saimaan risteilystä, Helsingin ja Tampereen ytimestä, vedenalaisesta järvimaisemasta ja ulkosaaristosta.

"Suomen kesä on kaikkialla kaunis, mutta eri paikoissa kovin eri tavoin. Nopean ja kattavan 4G-verkkomme ansiosta voimme näyttää tämän kaikille, toteaa DNA:n handset-liiketoiminnan johtaja Cedric Kamtsan.

Kesäistä lähetystä saadaan Utön majakasta, porojen ruokintapaikalta Muoniosta, Näsinneulasta, Iso-Valkeajärven pinnan alta, Helsingin Kaapelitehtaalta, espoolaiselta mökkisaunalta, keski-suomalaiselta maatilalta, Powerparkin vuoristoradasta, Nuorgamista ja Porissa jazzien aikaan drone-lennokista.

Lähetystä voi katsoa DNA:n verkkosivuilta osoitteesta www.dna.fi/livekesä, 26.6.-2.7.17 Kampin, CityCenterin, Hansakorttelin, Koskikeskuksen ja Ison Omenan kauppakeskuksissa ja Helsingin Rautatieasemalla digitaalisilta touch screen -infotauluilta. Katsojat voivat valita minkä alueen kameraa seuraavat.

Kamerat lähettävät maisema- ja yleiskuvaa, ja jos kamera sijaitsee siten, että joku saattaa päätyä tunnistettavana lähetykseen, kameran läheisyydessä on siitä ja käyttötarkoituksesta kertova kyltti. Lähetys jatkuu 31.7.2017 asti, minkä jälkeen kaikki sitä varten ympäristöön tuotu siivotaan pois. Kamerat eivät tallenna.

Ympärivuorokautinen livelähetys Suomen kesästä löytyy täältä: www.dna.fi/livekesä

Lisätietoa:
Cedric Kamtsan, johtaja, Handset-liiketoiminta, puh. 044 906 2377, cedric.kamtsan@dna.fi

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.