Ikäihmiset keskiöön 100-vuotiaassa Suomessa

Maamme eläkkeensaajien ja ikäihmisten asioiden valppaana edunvalvojana tunnettu Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL ry pitää liittokokouksensa 14.-15. kesäkuuta Lappeenrannassa. Kokouspaikkana toimii Holiday Club Saimaa.

Liiton pitkäaikaisen puheenjohtaja Matti Hellstenin siirtyessä viettämään ansaittuja eläkepäiviä yksi liittokokouksen merkittävimmistä päätöksistä on hänen seuraajansa valinta.

Henkilövalintojen lisäksi ohjelmassa ovat seuraavan, neljävuotiseksi esitettävän, liittokokouskauden tavoitteet ja suunnitelmat. Kokousväkeä tulee varmasti keskusteluttamaan mm. eläkeläisköyhyyden nujertaminen maassamme, ikäihmistemme mukana pitäminen digitalisaatiokehityksessä sekä kunnallisten vanhusneuvostojen toiminnan turvaaminen ja niiden saaminen myös uusiin tuleviin maakuntiin.

Liiton johto on median tavattavissa ennen liittokokouksen alkua keskiviikkona 14.6. klo 10-13 Holiday Club Saimaalla. Yhteydenotot haastattelun sopimiseksi:

johdon assistentti Birgitta Kuittinen
birgitta.kuittinen@elakkeensaajat.fi

Matti Hellsten

Timo Kokko

- Perustettu 1962, takana jo 55 vuotta aktiivista toimintaa

- Lähes 85 000 jäsentä 325 yhdistyksessä

Hallitus kuulee muttei kuuntele - Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL ry vaatii hallitusta kuuntelemaan kansalaisia ja heidän toiveitaan25.10.2017 12:00Tiedote

Viikko sitten (18.10.) julkaistun eurobarometrin tiedoista käy ilmi, että terrorismin torjunta on noussut vuoden aikana suomalaisten mielissä EU:n tärkeimmäksi tavoitteeksi (45 % suomalaisista). Lähes yhtä tärkeänä EU:n tavoitteena suomalaiset pitävät köyhyyden ja eriarvoistumisen torjumista (44 %). Kaikissa 28 jäsenmaassa tehdyn kyselyn perusteella EU-maiden kansalaiset ovat lähes samaa mieltä kanssamme. Kärjessä olivat samat asiat 41 prosentin osuuksilla.

Indeksijäädytysten voimaanjättäminen iskee kaikkein heikoimpiin31.8.2017 14:51Tiedote

Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL ry on pettynyt siihen, että hallitus on jättämässä voimaan tekemänsä säästöpäätöksen indekseihin liittyen. Jäädytys leikkaa reaalista ostovoimaa ja alentaa sosiaaliturvan tason pysyvästi alemmalle kehitysuralle myös tulevina vuosina ja vuosikymmeninä. Tämä tarkoittaa suurta ja pysyvää heikennystä maamme eläkkeensaajille, mikäli jäädytystä ei hyvitetä täysimääräisenä tulevien indeksitarkistusten yhteydessä.