Inbjudan. Snellman-koncernen utvidgar sin verksamhet till restaurangbranchen. Välkommen till invigning av restaurangen Mr. Panini & Co. den 25.4.

Snellman-koncernen öppnar Finlands första Mr. Panini & Co. snabbmatsrestaurang i centrala Tammerfors. Välkommen till presskonferensen av den nya restaurangen torsdag 25. april kl. 11-13. Adressen är Hämeenkatu 3, 33100 Tammerfors.

Mr. Panini & Co. går under det nya restaurangkonceptet fast casual som sätter fokus på inhemska råvaror och snabbmat av hög kvalitet. Snellman-koncernen vill med den här omfattande investeringen skapa en ny form av interaktiv kommunikationskanal mellan koncernen och konsumenten.

Konceptet går ut på att utveckla affärsverksamheten, dels genom att lyssna på konsumenternas åsikter och önskemål och dels genom att aktivt följa med nya trender inom matbranschen. Det här konceptet är alldeles unikt i sitt slag i Finland.

Menyn framhäver säsongens inhemska, färska råvaror och tar hänsyn till olika specialdieter. Det finns både veganska och naturligt glutenfria alternativ på menyn.

Maten tillreds för hand på plats i restaurangen, utan varken konserver eller halvfabrikat.

Du är varmt välkommen till presskonferensen och invigning av restaurangen!

Program den 25.4.

VD:n för Snellman-koncernens sektion för färdigmat, Tommy Snellman, inleder med att tala om investeringens betydelse och om konsumentfokuserad produktutveckling.

Ni får även höra Mr. Paninis utvecklingschef Janne Ikonen tala om utvecklingen av ett interaktivt restaurangkoncept. Köksmästare Tommi Pylkkönen avslutar med att berätta om maten och råvarorna.

Skicka in din bindande anmälan senast tisdag 23.4. kl. 12.00 via anmälningslänken.

Under presskonferensen kommer det att serveras mat. Berätta gärna här om eventuella matallergier så ska vi försöka ta dem i beaktande.

Janne Ikonen, utvecklingschef på Mr. Panini

tel. 050 501 9197, janne.ikonen@panini.fi

Oy Snellman Ab fungerar inom livsmedelsbranchen och har två verksamhetsområden: Köttförädling och Färdigmat. Koncernen har verksamhet i Finland och i Sverige. De största verksamhetsorterna är Jakobstad och Kervo. Koncernens omsättning år 2018 var cirka 300 miljoner euro och den sysselsätter närmare 1500 personer.