Turun Messukeskus Oy/Turun Messu- ja KongressikeskusTurun Messukeskus Oy/Turun Messu- ja Kongressikeskus

Infra-ala kokoontuu tällä viikolla Turussa

Turun Messukeskuksessa 13.–14.10.2021 järjestettävä Yhdyskuntatekniikka 2021 -näyttely kokoaa infra-alan keskeiset toimijat seminaareihin ja näyttelyyn.

Yhdyskuntatekniikka 2021 Turun Messukeskuksessa 13.–14.10.2021

Teemana vastuullisuus - tulethan tapahtumaan terveenä!

Vastuullisuus on huomioitu järjestelyissä mm. jätehuollon, liikennöinnin ja ruokailun osalta. Tärkeä osa vastuullisuutta on tulla tapahtumaan terveenä ja mielellään täydellä rokotussuojalla. Koronapikatestin voi tehdä omakustannushintaan tapahtuman piha-alueella. Tapahtumassa on voimassa vahva maskisuositus.

Näyttelyn lisäksi monipuolista ohjelmaa

Näytteilleasettajia on mukana 195. Osastot täyttävät kolme näyttelyhallia ja osan piha-alueesta. Edustettuna on koko infra-ala: energiahuolto, jäte- ja ympäristöhuolto, liikenne- ja alueinfra, vesihuolto, koneet, laitteet ja varusteet sekä mittaus-, tutkimus- ja muut palvelut.

Näyttelyvieraat voivat seurata kumpanakin päivänä näytteilleasettajien tietoiskuja ja tutustua YT21 Uutuustuote -kilpailun tuotteisiin.

Keskiviikkona 13.10. klo 9–11 järjestetään maksuton Vähäliikenteisten teiden poliittinen aamupäivä, jonka yhteydessä eduskunnan liikennevaliokunnan puheenjohtajalle luovutetaan vetoomus vähäliikenteisten teiden puolesta.

Lomaviikolla tutustumaan sujuvan arjen varmistajiin

Näyttelyvieraille sisäänpääsy on maksuton, mutta edellyttää rekisteröitymistä kävijäksi. Matkan keskustasta Messukeskukseen voi taittaa messubussilla 100. Sen aikataulut ja paljon muuta näyttelyyn liittyvää löytyy osoitteesta www.yhdyskuntatekniikka.fi. Samasta osoitteesta löytyy tietoa myös tapahtuman ohjelmaan ja koronalinjauksiin.

Lämpimästi tervetuloa Yhdyskuntatekniikka 2021 -näyttelyyn ja sen yhteydessä järjestettäviin tapahtumiin! Odottelemme jo teitä Turun Messukeskuksessa! Rekisteröidy kävijäksi täällä.

Media on tervetullut näyttelyyn ja sen oheistapahtumiin.

Näyttelyn järjestää viisi alan keskeistä järjestöä

Lisätietoja

Näyttelypäällikkö Anna-Maija Hallikas, puh. 044 553 5263, anna-maija.hallikas@yhdyskuntatekniikka.fi

Näyttelyn johtaja Mika Rontu, puh. 050 309 8470, mika.rontu@yhdyskuntatekniikka.fi

Vaihde (02) 337 111https://www.turunmessukeskus.fi

Turun Talouspäivät 2021: Säästä & Sijoita on kaksipäiväinen tapahtuma omasta taloudesta ja sijoittamisesta kiinnostuneille14.10.2021 10:59:34 EEST | Tiedote

Turun Talouspäivät järjestetään Turun Messukeskuksessa 22.–23.10.2021. Puhujina tapahtumassa ovat mm. EVA:n Emilia Kullas, Nasdaq OMX Helsingin Minna Korpi, Pörssisäätiön Sari Lounasmeri, kansanedustaja Antti Häkkänen, europarlamentaarikko Ville Niinistö ja Turun apulaispormestari Ville Valkonen. Tervetuloa tapahtumaan, joka tarjoaa laadukasta ja helposti lähestyttävää sisältöä niin sijoittamisesta kiinnostuneille kuin kokeneemmille piensijoittajille!

Turun Kirjamessut ja Turun Ruoka- ja Viinimessut kokosivat yhteen kirjallisuuden, musiikin ja ruoan ystävät pitkän tauon jälkeen3.10.2021 19:17:43 EEST | Tiedote

Pitkään ja hartaasti odotetut Turun Kirjamessut sekä Turun Ruoka- ja Viinimessut vietettiin Turun Messukeskuksessa 1.–3.10.2021. Messuilla vieraili kolmen päivän aikana yhteensä yli 11 500 kävijää. ”Suuri kiitos kaikille yhteistyökumppaneille, esiintyjille ja ennen kaikkea kävijöille mukanaolostanne! Yhdessä teimme näistä kirjamessuista elämykselliset ja ikimuistoiset”, iloitsee Turun Kirjamessujen ohjelmajohtaja Jenni Haukio.

Turun Ruoka- ja Viinimessut järjestetään jälleen 1.–3.10.202129.9.2021 16:35:22 EEST | Tiedote

Tapahtuma yhdistää herkullisen ruoan ja juoman sekä kohtaamiset alan ihmisten ja harrastajien välillä. Turun Ruoka- ja Viinimessut järjestetään Turun Messukeskuksessa samaan aikaan Turun Kirjamessujen kanssa ja yksi lippu käy molempiin tapahtumiin. Atria-ruokalavalla tavataan mm. tunnettuja kokkeja ja ruokakirjailijoita. Lisäksi lauantaista sunnuntaihin Atria-ruokalavalla taiotaan Atrian lihaherkkuja sadonkorjuuteemalla, joten kannattaa tulla ottamaan vinkit talteen!

Turun Kirjamessut avaa vihdoin ovet kirjojen ja musiikin ystäville tulevana viikonloppuna 1.–3.10.202129.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Turun Kirjamessujen poikkitaiteellisena pääteemana on tänä vuonna musiikki & auditiivinen kulttuuri ja ajankohtaisteemoina tiedon murros ja hyvinvoinnin taito. Suomen vanhimmassa, jo vuodesta 1990 lähtien järjestetyssä kirjamessutapahtumassa on noin 600 esiintyjää, 300 yksittäistä ohjelmaa ja yli 100 näytteilleasettajaa. Kyseessä on Suomen ensimmäinen suuri kirjallisuustapahtuma pitkän koronarajoituskauden jälkeen. Messukohtaamiset toteutetaan terveysturvallisuutta kattavasti huomioiden.

Rekrytointitapahtuma RekryExpo järjestetään Turussa 16.11.202121.9.2021 16:16:08 EEST | Tiedote

Rekrytointitapahtuma RekryExpo järjestetään Turun Messukeskuksen ja TS-Yhtymän yhteistyönä 16.11.2021 Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on Varsinais-Suomen suurin avoimien työpaikkojen ja työnhakijoiden kohtaamispaikka! Marraskuussa työnhakijalla on mahdollisuus tavata kymmenien eri alojen työnantajien edustajia, solmia kontakteja, sopia työhaastatteluja ja saada arvokasta tietoa tulevista rekrytoinneista. Rekrytointitapahtumassa mukana ovat jo mm. Valmet Automotive, Attendo, Aputeam ja Raseko sekä Turun AKK, Turun Ammatti-instituutti ja Turun Oppisopimustoimisto. Messukohtaamiset toteutetaan terveysturvallisuus edellä. Turun Messukeskuksella on hyvät valmiudet ja osaamista luoda messutoiminnalle turvalliset käytännön puitteet yhteistyössä messu- ja tapahtuma-alan muiden toimijoiden kanssa. Nyt jos koskaan on tarvetta rekrytointitapahtumalle Työvoiman tarve on Varsinais-Suomessa suuri. Esimerkiksi heinäkuun lopussa Varsinais-Suomen työ- ja elinkeinotoimistossa oli 26 200 työtöntä työnh