ISS Palvelut modernisoi ravintolapalveluidensa omavalvonnan Fredmanin kanssa

Suomen suurimpiin yksityisiin työnantajin kuuluva ISS Palvelut on valinnut kotimaisen Fredman Food Tech -palvelukokonaisuuden varmistamaan ravintolapalveluidensa omavalvonnan ja keittiön johtamisprosessit. Palvelusopimuksen myötä yli sadan ravintolan omavalvontamenetelmät digitalisoidaan ruokaturvallisuuden takaamiseksi ja henkilökunnan työn helpottamiseksi. Fredmanin palvelun asennus ja henkilökunnan valmennus niiden käyttöön tullaan saattamaan valmiiksi vuoden 2019 loppuun mennessä.

"Ruokaturvallisuuden varmistamisen lisäksi älykkäät järjestelmät ovat helpottaneet työntekijöidemme arkea keittiössä ja tuoneet oivalluksia siitä, minkä takia omavalvontaa keittiössä tehdään", kertoo ISS:n ravintolapalveluiden tuotejohtaja Petri M. Salminen.

ISS tuottaa monipuolisesti ravintola- ja ateriapalveluita niin yksityiselle kuin julkiselle sektorille. Fredman Food Tech -palvelut integroidaan ISS:n kaikkien ravintoloiden ja keittiöiden päivittäisiin prosesseihin ja laitteisiin varmistamaan keittiötoiminnalle kriittinen ruokaturvallisuus. Omavalvonnan digitalisointi koskee ISS:n kaikkia ravintoloita ja ravintolakonsepteja suuryritysten pääkonttorikohteista työmaaravintoloihin ja keskuskeittiöihin, joista palvellaan kouluja, päiväkoteja ja vanhustenhoitoa. Ennen palvelusopimuksen tekemistä Fredman Food Tech -palveluita pilotoitiin yhdeksässä ISS:n ravintolakohteessa. Pilotoinnilla kerättyjen käyttäjäkokemusten mukaan älykäs palvelu toi keittiöön paitsi ajan säästöä, helpotti se prosesseja selkeyttämällä myös työntekijöiden ja esimiesten arkea.

”Vastuullisuus on meille sydämen asia. Ravintola-alalla ruokaturvallisuus on vastuullisuuden ytimessä. Vastaamme koko Suomen alueella hyvin monipuolisten ja toisistaan poikkeavienkin ravintolapalveluiden tuottamisesta. Fredmanin tuottaman älykkään Food Tech -palvelukokonaisuuden avulla pystymme paitsi yhtenäistämään omavalvontamme, myös keskitetysti analysoimaan dataa ja sen avulla luomaan uudenlaiset mittarit ruokaturvallisuudelle”, kertoo ISS:n ravintolapalveluiden tuotejohtaja Petri M. Salminen ja jatkaa: ”Ruokaturvallisuuden varmistamisen lisäksi älykkäät järjestelmät ovat helpottaneet meidän työntekijöidemme arkea keittiössä ja tuoneet oivalluksia siitä, minkä takia omavalvontaa keittiössä tehdään.”

Mobiilisovelluksen avulla eroon kynästä ja tarralapuista

ISS:llä on käytössä Fredmanin palvelutasoista laajin Perfect Kitchen -taso. ISS:n ravintolakohteisiin ja keskuskeittiöihin asennetaan Kitchen Robo -sensorit keräämään kylmälaitteista mittaustietoa 24/7. Automatisoitu lämpötilavalvonta hälyttää havaitessaan riskitilanteen. Toimipisteissä omavalvonnan tehtävät ja mittaukset suoritetaan Fredman Pro -mobiilisovelluksen ohjaamana. Kaikki tiedot tallentuvat suoraan pilvipalveluun, eikä manuaalista käsin kirjaamista papereille enää tarvita. Fredmanin Chefstein® -palvelu analysoi kerättyä tietoa, jolloin ISS voi suunnitella ja kehittää kaikkia ravintolatoimintojaan. Fredmanin palvelusopimus ISS Palvelut Oy:n kanssa on monivuotinen ja sisältää myös jatkuvan valmennuksen ja palvelun kehityksen.

”Digitaalinen omavalvontajärjestelmä ja tiedolla johtaminen edustavat uudenlaista suomalaista ruoka-ajattelua. Siihen kuuluu keittiöosaamisen lisäksi myös huipputeknologian mahdollistama ensiluokkainen ruokaturvallisuus, vastuullisuus ja kestävät ympäristöarvot. Emme toimita ISS:lle pelkkää järjestelmää ja tietokantaa laitteineen, vaan rakennamme ja ylläpidämme yhdessä palvelua, joka tähtää liiketoiminnan kehittämiseen kohti täydellistä keittiötä. Palveluumme kuuluu myös henkilökunnan valmennus sovelluksen hyödyntämiseen”, kertoo Fredman Professional Kitchen Oy:n toimitusjohtaja Markku Lukkari ja jatkaa: ”Suomalaisittain tämä on myös erittäin kiinnostava yhteistyö globaalin yrityksen kanssa ja odotamme mahdollisuutta päästä kertomaan sen onnistumisesta myös ISS:n kansainväliselle verkostolle. Tällaisten projektien avulla Suomella on mahdollisuus erottautua maailmalla Food Tech -osaamisellaan.”

ISS Palvelut luo kestävää hyvinvointia kiinteistöille ja niiden käyttäjille ja siten laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Olemme yksi Suomen suurimmista yksityisistä työnantajista ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Kokonaispalvelumme muodostuu ravintola-, siivous-, kiinteistön ylläpito-, turvallisuus- ja työpaikkapalveluista. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 407 miljoonaa euroa ja henkilöstömme vahvuus 8 017. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia. www.iss.fi, www.issworld.com.

Fredman Group on suomalainen perheyritys, joka tavoittelee täydellistä keittiötä ja taistelee parhaiden makujen puolesta. Yhdistämme tietoa, teknologiaa ja monipuolista ammattitaitoa paremman ruoan puolesta. Olemme ruokaturvallisuuden, omavalvonnan ja keittiöjohtamisen, ammattikeittiöiden korkean hygieniatason turvaamisen ja ruokahävikin vähentämisen taitureita. Asiakkaiden kanssa yhdessä kehitetyt Food Tech -palvelut ovat mukana sadoissa ammattikeittiöissä tehostamassa keittiön johtamista ja omavalvontaa. Fredmanin työvälineet, kuten Carita®-liinat, Comple®-ateriapalvelujärjestelmä ja Elmu®kelmu, tunnetaan kaikissa suomalaisissa ammattikeittiöissä. Fredman Group Oy:n liikevaihto tytäryhtiöineen on noin 24 miljoonaa euroa. Konserni työllistää noin 80 henkilöä.

Markku Lukkari, toimitusjohtaja, Fredman Professional Kitchen Oy, +358 50 068 2605, markku.lukkari@fredmangroup.com

Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Mobiilisovelluksen avulla eroon kynästä ja tarralapuista.

Yksinpurjehtija Tapio Lehtinen saapuu takaisin Helsinkiin torstaina24.6.2019 13:25:12 EESTTiedote

Helsinkiläinen yksinpurjehtija Tapio Lehtinen suoritti maailman haastavimman purjehduskilpailun Golden Globe Racen 322 päivän purjehtimisella. Haasteista huolimatta sisukas suomalaiskapteeni oli lopulta yksi viidestä maaliin selvinneestä purjehtijasta, saapuen kilpailun lähtö- ja päätesatamaan Ranskan Les Sables d’Olonneen 19. toukokuuta. Lehtinen on nyt purjehtimassa takaisin kotiinsa Helsinkiin. Hänen odotetaan saapuvan Kauppatorin edustalle torstaina 27.6. ja tekevän kaupungintalolle perinteisen lipputervehdyksen noin kello 15.30.

Hampurilaismestarit tänä viikonloppuna Helsingissä11.6.2019 12:07:38 EESTTiedote

Burger Lovers -festivaali kokoaa 14.-16. kesäkuuta Helsinkiin Suomen parhaita ja arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Kampin Narinkkatorilla järjestettävän ruokatapahtuman kipinä syttyi intohimoisten burgerinystävien halusta vahvistaa Suomen hampurilaiskulttuuria ja antaa kaikille mahdollisuus tutustua hampurilaisten monipuolisuuteen ruokavaliosta riippumatta.

Marttiini teki Sastalle 50-vuotisjuhlapuukon21.5.2019 09:50:00 EESTTiedote

Luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan pukenut suomalainen erävaatemerkki Sasta esittelee juhlavuotenaan viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta. Juhlamalliston tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Ensimmäinen yhteistyö oli Coston kanssa tehty sarkalippis ja kesän kynnyksellä juhlavuoden valikoima täydentyy Marttiinin Sasta-juhlapuukolla.

Ylioppilaslakillakin voi erottautua24.4.2019 12:12:43 EESTTiedote

Noin 30 000 suomalaisnuorta painaa kesäkuun ensimmäisenä lauantaina päähänsä perinteisen ylioppilaslakin merkkinä ylioppilastutkinnon suorittamisesta. Suomessa valkolakkiperinteen lasketaan alkaneen vuonna 1865, jolloin muutama helsinkiläinen ylioppilas valmistutti itselleen ensin Tanskassa ja sittemmin Ruotsissa jo suosioon nousseen mallin mukaisesti samettisen ylioppilaslakin. Pohjoismaiden suurin ylioppilaslakkien ja valmistujaistuotteiden valmistaja C.L. Seifert on ulottanut räätälöidyn hattupalvelunsa myös suomalaisille ylioppilaille, jotka voivat verkkopalvelun avulla suunnitella ja tilata itselleen personoidun ja käsintehdyn laadukkaan, kaikki vaput ryhdikkäänä kestävän ylioppilaslakkinsa.