ISS Palvelut modernisoi ravintolapalveluidensa omavalvonnan Fredmanin kanssa

Suomen suurimpiin yksityisiin työnantajin kuuluva ISS Palvelut on valinnut kotimaisen Fredman Food Tech -palvelukokonaisuuden varmistamaan ravintolapalveluidensa omavalvonnan ja keittiön johtamisprosessit. Palvelusopimuksen myötä yli sadan ravintolan omavalvontamenetelmät digitalisoidaan ruokaturvallisuuden takaamiseksi ja henkilökunnan työn helpottamiseksi. Fredmanin palvelun asennus ja henkilökunnan valmennus niiden käyttöön tullaan saattamaan valmiiksi vuoden 2019 loppuun mennessä.

"Ruokaturvallisuuden varmistamisen lisäksi älykkäät järjestelmät ovat helpottaneet työntekijöidemme arkea keittiössä ja tuoneet oivalluksia siitä, minkä takia omavalvontaa keittiössä tehdään", kertoo ISS:n ravintolapalveluiden tuotejohtaja Petri M. Salminen.

ISS tuottaa monipuolisesti ravintola- ja ateriapalveluita niin yksityiselle kuin julkiselle sektorille. Fredman Food Tech -palvelut integroidaan ISS:n kaikkien ravintoloiden ja keittiöiden päivittäisiin prosesseihin ja laitteisiin varmistamaan keittiötoiminnalle kriittinen ruokaturvallisuus. Omavalvonnan digitalisointi koskee ISS:n kaikkia ravintoloita ja ravintolakonsepteja suuryritysten pääkonttorikohteista työmaaravintoloihin ja keskuskeittiöihin, joista palvellaan kouluja, päiväkoteja ja vanhustenhoitoa. Ennen palvelusopimuksen tekemistä Fredman Food Tech -palveluita pilotoitiin yhdeksässä ISS:n ravintolakohteessa. Pilotoinnilla kerättyjen käyttäjäkokemusten mukaan älykäs palvelu toi keittiöön paitsi ajan säästöä, helpotti se prosesseja selkeyttämällä myös työntekijöiden ja esimiesten arkea.

”Vastuullisuus on meille sydämen asia. Ravintola-alalla ruokaturvallisuus on vastuullisuuden ytimessä. Vastaamme koko Suomen alueella hyvin monipuolisten ja toisistaan poikkeavienkin ravintolapalveluiden tuottamisesta. Fredmanin tuottaman älykkään Food Tech -palvelukokonaisuuden avulla pystymme paitsi yhtenäistämään omavalvontamme, myös keskitetysti analysoimaan dataa ja sen avulla luomaan uudenlaiset mittarit ruokaturvallisuudelle”, kertoo ISS:n ravintolapalveluiden tuotejohtaja Petri M. Salminen ja jatkaa: ”Ruokaturvallisuuden varmistamisen lisäksi älykkäät järjestelmät ovat helpottaneet meidän työntekijöidemme arkea keittiössä ja tuoneet oivalluksia siitä, minkä takia omavalvontaa keittiössä tehdään.”

Mobiilisovelluksen avulla eroon kynästä ja tarralapuista

ISS:llä on käytössä Fredmanin palvelutasoista laajin Perfect Kitchen -taso. ISS:n ravintolakohteisiin ja keskuskeittiöihin asennetaan Kitchen Robo -sensorit keräämään kylmälaitteista mittaustietoa 24/7. Automatisoitu lämpötilavalvonta hälyttää havaitessaan riskitilanteen. Toimipisteissä omavalvonnan tehtävät ja mittaukset suoritetaan Fredman Pro -mobiilisovelluksen ohjaamana. Kaikki tiedot tallentuvat suoraan pilvipalveluun, eikä manuaalista käsin kirjaamista papereille enää tarvita. Fredmanin Chefstein® -palvelu analysoi kerättyä tietoa, jolloin ISS voi suunnitella ja kehittää kaikkia ravintolatoimintojaan. Fredmanin palvelusopimus ISS Palvelut Oy:n kanssa on monivuotinen ja sisältää myös jatkuvan valmennuksen ja palvelun kehityksen.

”Digitaalinen omavalvontajärjestelmä ja tiedolla johtaminen edustavat uudenlaista suomalaista ruoka-ajattelua. Siihen kuuluu keittiöosaamisen lisäksi myös huipputeknologian mahdollistama ensiluokkainen ruokaturvallisuus, vastuullisuus ja kestävät ympäristöarvot. Emme toimita ISS:lle pelkkää järjestelmää ja tietokantaa laitteineen, vaan rakennamme ja ylläpidämme yhdessä palvelua, joka tähtää liiketoiminnan kehittämiseen kohti täydellistä keittiötä. Palveluumme kuuluu myös henkilökunnan valmennus sovelluksen hyödyntämiseen”, kertoo Fredman Professional Kitchen Oy:n toimitusjohtaja Markku Lukkari ja jatkaa: ”Suomalaisittain tämä on myös erittäin kiinnostava yhteistyö globaalin yrityksen kanssa ja odotamme mahdollisuutta päästä kertomaan sen onnistumisesta myös ISS:n kansainväliselle verkostolle. Tällaisten projektien avulla Suomella on mahdollisuus erottautua maailmalla Food Tech -osaamisellaan.”

ISS Palvelut luo kestävää hyvinvointia kiinteistöille ja niiden käyttäjille ja siten laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Olemme yksi Suomen suurimmista yksityisistä työnantajista ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Kokonaispalvelumme muodostuu ravintola-, siivous-, kiinteistön ylläpito-, turvallisuus- ja työpaikkapalveluista. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 407 miljoonaa euroa ja henkilöstömme vahvuus 8 017. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia. www.iss.fi, www.issworld.com.

Fredman Group on suomalainen perheyritys, joka tavoittelee täydellistä keittiötä ja taistelee parhaiden makujen puolesta. Yhdistämme tietoa, teknologiaa ja monipuolista ammattitaitoa paremman ruoan puolesta. Olemme ruokaturvallisuuden, omavalvonnan ja keittiöjohtamisen, ammattikeittiöiden korkean hygieniatason turvaamisen ja ruokahävikin vähentämisen taitureita. Asiakkaiden kanssa yhdessä kehitetyt Food Tech -palvelut ovat mukana sadoissa ammattikeittiöissä tehostamassa keittiön johtamista ja omavalvontaa. Fredmanin työvälineet, kuten Carita®-liinat, Comple®-ateriapalvelujärjestelmä ja Elmu®kelmu, tunnetaan kaikissa suomalaisissa ammattikeittiöissä. Fredman Group Oy:n liikevaihto tytäryhtiöineen on noin 24 miljoonaa euroa. Konserni työllistää noin 80 henkilöä.

Markku Lukkari, toimitusjohtaja, Fredman Professional Kitchen Oy, +358 50 068 2605, markku.lukkari@fredmangroup.com

Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Mobiilisovelluksen avulla eroon kynästä ja tarralapuista.

Tuottajalle kiitos -stipendihaku avautui viljelijöille1.6.2020 11:35:23 EESTTiedote

Vaasan, K-ryhmä ja ProAgria käynnistävät toisen kerran Tuottajalle kiitos -stipendihaun maanviljelijöille. Stipendeillä kannustetaan viljelijöitä kehittämään suomalaista maanviljelyä ja jakamaan uutta tietoa keskenään. Kehittämistyön tuloksista tulee pitkällä aikavälillä hyötymään stipendin saajien lisäksi koko alkutuottajaporras. Stipendin rahoitus tulee K-ryhmän ja Vaasanin Tuottajalle kiitos -leipätuotteiden 15 sentin hyvitysosuuksista. Vaasan, K-ryhmän ja ProAgrian yhteistyön tavoitteena on antaa tuottajalle aito kiitos laadukkaan viljan tuottamisesta sekä vastuullisuudesta koko ketjussa.

Suomessa jalostettu silli on harventunut superruokalaji6.5.2020 11:18:38 EESTTiedote

Suomi on kansainvälisesti tunnettu sillimaa. Vaikka kaikille tuttu kalalaji elää ja kasvaa ainoastaan Atlantin valtameren pohjoisosassa, on Suomessa vuosisataiset silliperinteet. Suomalaiset olivat 1900-luvulla myös itse ahkeria sillinkalastajia usemmalla laivastolla. Runsaasti terveellisiä rasvahappoja ja D-vitamiinia omaavasta kalasta löytyy suomalaiseen makuun juurtuneita perinnereseptejä ja käyttötapoja. Nykyään kotimaista sillinvalmistusperinnettä pitää yllä vain yksi perheyhtiö, uusikaupunkilainen Suomen Sillikonttori. Se valmistaa perinteisillä resepteillä sekä omaa nimeänsä kantavat, että tutun Jalostaja-merkin sillit.

Kotimaiset vaatealan toimijat keksivät ystävämyynnin uudelleen4.5.2020 15:13:51 EESTTiedote

Suomalaiset tekstiili- ja vaatetusalan toimijat ovat koronakriisin myötä haastavassa tilanteessa. Asiakkaiden pysytellessä kotioloissa on myös vaatekauppa pysähtynyt. Tilanteen piristämiseksi kotimainen erävaatettaja Sasta ideoi yhdessä kenkiin erikoistuneen Saint Vacantin ja miestenvaatettajan Frennin kanssa ystävämyyntitempauksen, jolla kannustetaan kuluttajia ostoksille lisäarvoa tuottamalla. Tempauksen pohjana on Sastan viimevuotinen 50-vuotisjuhla, jossa korostettiin kotimaista designia ja suomalaisia laadukkaita toimijoita.

Hans Välimäen 50-vuotisyllätys: avaa toukokuussa suoran yhteyden kotikeittiöönsä23.4.2020 07:58:00 EESTTiedote

Tänään syntymäpäiväänsä viettävä keittiömestari Hans Välimäki aloittaa 50-vuotisjuhlansa kunniaksi päivittäisen suoran kotikeittiölähetyksen, jossa hän näyttää omia versioitaan suomalaisten suosikkiresepteistä. Jokaisena arkipäivänä vappuaatosta toukokuun loppuun saakka Hansin omasta keittiöstä lähetettävässä kokkauslivessä kokataan ja keskustellaan ruoasta ja sen kokkaamisesta, raaka-aineista ja historiallisen poikkeuksellisesta keväästä. Lieden äärelle saapuu ajoittain myös tuttuja vieraita valmistamaan Hansin avulla omia suosikkiruokiaan. Yleisön on mahdollista osallistua Hansin kotona -verkkolähetykseen ruokatoiveiden ja kotikokkausta koskevien kysymysten muodossa.

Etäopetuksen parhaat käytännöt ja luovat vinkit opettajille8.4.2020 12:19:01 EESTTiedote

Koronakriisin aiheuttama koulujen sulkeminen pakotti opettajat ja oppilaat siirtymään pikahälytyksellä etäopetukseen. Sähköisten oppimateriaalien kehittäjä ja ylioppilas- sekä pääsykoevalmentaja MAFY Oy kokosi suomalaisille opettajille käytännön etäopetusvinkkejä päivittäiseen opettamiseen ja kokeiden järjestämiseen. Parhaiden ja käytännössä toimivimpien opetustapojen löytäminen ja kehittäminen on tärkeää opetussuunnitelman jatkuvuuden varmistamiseksi.

Akseli Herlevi avasi Naughty Munchies virtuaaliravintolan31.3.2020 08:50:00 EESTTiedote

Keittiömestari Akseli Herlevi perusti Naughty BRGR -ravintolan oheen ilman asiakaspaikkoja toimivan, vain asiakkaalle kuljetettaviin annoksiin erikoistuneen Naughty Munchies-ravintolan. Suomen ensimmäinen Top Chef -voittaja ja sittemmin tunnetuksi burgerimieheksi noussut Herlevi palaa Munchiesissa juurilleen ja kokkaa asiakkailleen jälleen muutakin kuin hampurilaisia. Cloud kitchen -virtuaaliravintolan ruokalistalta löytyy Herlevin ohella myös japanilais- ja libanonilaiskeittiöiden konkareiden Kimmo Jylhän ja Maggie Lindholmin sekä Hans Välimäen annoksia.