Itä-Uudenmaan yrityspalkinto 2020 kilpailu käynnistyy – Oletko onnistuneesti hyödyntänyt sosiaalista mediaa?

Helsingin seudun kauppakamarin Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikkö etsii vuoden 2020 yrityspalkinnon saajaa. Tämän vuoden teemaksi on valittu ”Some – avain menestykseen”. Kilpailuun voi osallistua tästä päivästä alkaen 29.3.2020 asti.

-       Maailma muuttuu ja samalla myös vaikuttamisen keinot. Sosiaalisen median maailma on osa meidän jokapäiväistä elämäämme, myös yrityksille. Haemme alueeltamme yritystä, joka on onnistuneesti hyödyntänyt sosiaalista mediaa oman yrityksensä menestystä rakentaessaan, sanoo palkintolautakunnan puheenjohtaja Mauri Molander.

Yritykset voivat käyttää sosiaalista mediaa esimerkiksi yrityskuvan rakentamiseen, työnantajamielikuvan luomiseen, viestien välitykseen asiakkaille, palautteen keräämiseen ja myynnin vauhdittamiseen. Some luo mahdollisuuden yrityksille viestiä nykyisten ja uusien asiakkaiden kanssa ja somen kautta yritysten on helppo jakaa tarjouksia tai kuulumisia.

-       Sosiaalinen media on myös väline, joka kannustaa asiakkaita vuorovaikutukseen ja yrityksen tuotteiden tai palveluiden ostamiseen. Somen avulla voimme luoda henkilökohtaisemman suhteen asiakkaiden kanssa, Molander jatkaa.

Käyttämällä useita erilaisia some-kanavia kykenee yritys erottautumaan kilpailijoistaan. Sosiaalista mediaa voidaan käyttää myös vahvistamaan siteitä yhteistyökumppaneihin. Lisäksi yritykset hyödyntävät sosiaalista mediaa ulkoisessa ja sisäisessä viestinnässä.

Itä-Uudenmaan yrityspalkinnolla halutaan vuosittain korostaa yritysten merkitystä yhteiskuntamme hyvinvoinnin rakentajana.

-       Yritykset ovat merkittäviä työllistäjiä ja olemme Itä-Uudellamaalla hyvällä kasvualueella, Molander muistuttaa.

Kilpailuun osallistuvan yrityksen on toimittava Askolassa, Lapinjärvellä, Loviisassa, Myrskylässä, Porvoossa, Pukkilassa tai Sipoossa. Yritys voi olla myös valtakunnallinen toimija, jolla on liiketoimintaa Itä-Uudellamaalla. Yritykset voivat osallistua kilpailuun 29. maaliskuuta asti.

Itä-Uudenmaan yrityspalkinto julkistetaan ja jaetaan 12.5.2020 Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikön Elinkeinoaamussa.

Lisätietoja antavat:

palkintolautakunnan puheenjohtaja
Mauri Molander
p. 0405520714
mauri.molander@op.fi

palkintolautakunnan varapuheenjohtaja
Katarina Enholm
p. 05063544
katarina.enholm@brunberg.fi

Uudenmaan yritysten tilanne muuta maata synkempi - yritykset tarvitsevat suoraa tukea31.3.2020 15:22:44 EESTTiedote

Helsingin seudun kahdella viidesosalla yrityksistä koronakriisi on jo nyt vähentänyt liikevaihtoa paljon. Kesään mennessä peräti kaksi kolmasosaa yrityksistä uskoo negatiivisten vaikutusten olevan suuria. Lomautusvaroituksia tai YT-neuvotteluja on käynnistetty kahdessa viidesosassa yrityksiä, hieman yli kolmannes uskoo välttyvänsä lomauksilta seuraavan kahden kuukauden aikana, selviää kauppakamareiden kyselyn tuloksista Uudenmaan alueella.

Helsingin seudun työmarkkinat on pidettävä käynnissä niin hyvin kuin se on mahdollista25.3.2020 09:49:39 EETTiedote

Korona-epidemia on laittanut yhteiskunnassa lähes kaiken huomion välittömiin ihmisten terveyden ja talouden pelastustoimiin. Kriisistä huolimatta ne toimialat, joilla se onnistuu, on pidettävä käynnissä niin hyvin kuin se on näissä oloissa mahdollista. Tulevaisuuden rakentamisen mittatikkuna on tärkeää olla käytettävissä vertailukelpoista yritys- ja työmarkkinatietoa, jota on tarjolla Kauppakamarin toimialakatsauksessa 1/2020.

Helsingin seudun kauppakamari varautuu koronavirusepidemiaan – suosimme etätöitä, kokoukset ja tapahtumat striimataan, asiakaspalvelu toimii aukottomasti13.3.2020 12:33:04 EETTiedote

Koronavirustilanteen muututtua ja viranomaisten 12.3. antamien suositusten mukaisesti, myös Helsingin seudun kauppakamarissa perutaan tai siirretään tilaisuudet, kokoukset ja jäsentapahtumat. Kauppakamarin koulutukset pidetään toistaiseksi sovittuina ajankohtina, mutta kaikki striimataan. Neuvontapalvelun asiantuntijamme ovat jäsenyritystemme käytettävissä ja auttavat viruksen aiheuttamissa kysymyksissä.

Yritykset haluavat vauhtia oleskelu- ja työlupien käsittelyyn11.3.2020 11:57:08 EETTiedote

Yrityksillä on valmiuksia lisätä työperäistä maahanmuuttoa ja vieraskielisten rekrytointia, mikäli oleskelu- ja työlupaprosessia saadaan nopeutettua ja selkeytettyä. Yritykset kokevat, että eri viranomaisten yhteistyössä on parannettavaa. Edelleen yrityksillä on haasteita, miten ja mistä löydetään jo Suomessa olevia ulkomaalaistaustaisia osaajia, selviää Helsingin seudun kauppakamarin kyselystä.