Itä-Uudenmaan yrityspalkinto 2020 kilpailu käynnistyy – Oletko onnistuneesti hyödyntänyt sosiaalista mediaa?

Helsingin seudun kauppakamarin Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikkö etsii vuoden 2020 yrityspalkinnon saajaa. Tämän vuoden teemaksi on valittu ”Some – avain menestykseen”. Kilpailuun voi osallistua tästä päivästä alkaen 29.3.2020 asti.

-       Maailma muuttuu ja samalla myös vaikuttamisen keinot. Sosiaalisen median maailma on osa meidän jokapäiväistä elämäämme, myös yrityksille. Haemme alueeltamme yritystä, joka on onnistuneesti hyödyntänyt sosiaalista mediaa oman yrityksensä menestystä rakentaessaan, sanoo palkintolautakunnan puheenjohtaja Mauri Molander.

Yritykset voivat käyttää sosiaalista mediaa esimerkiksi yrityskuvan rakentamiseen, työnantajamielikuvan luomiseen, viestien välitykseen asiakkaille, palautteen keräämiseen ja myynnin vauhdittamiseen. Some luo mahdollisuuden yrityksille viestiä nykyisten ja uusien asiakkaiden kanssa ja somen kautta yritysten on helppo jakaa tarjouksia tai kuulumisia.

-       Sosiaalinen media on myös väline, joka kannustaa asiakkaita vuorovaikutukseen ja yrityksen tuotteiden tai palveluiden ostamiseen. Somen avulla voimme luoda henkilökohtaisemman suhteen asiakkaiden kanssa, Molander jatkaa.

Käyttämällä useita erilaisia some-kanavia kykenee yritys erottautumaan kilpailijoistaan. Sosiaalista mediaa voidaan käyttää myös vahvistamaan siteitä yhteistyökumppaneihin. Lisäksi yritykset hyödyntävät sosiaalista mediaa ulkoisessa ja sisäisessä viestinnässä.

Itä-Uudenmaan yrityspalkinnolla halutaan vuosittain korostaa yritysten merkitystä yhteiskuntamme hyvinvoinnin rakentajana.

-       Yritykset ovat merkittäviä työllistäjiä ja olemme Itä-Uudellamaalla hyvällä kasvualueella, Molander muistuttaa.

Kilpailuun osallistuvan yrityksen on toimittava Askolassa, Lapinjärvellä, Loviisassa, Myrskylässä, Porvoossa, Pukkilassa tai Sipoossa. Yritys voi olla myös valtakunnallinen toimija, jolla on liiketoimintaa Itä-Uudellamaalla. Yritykset voivat osallistua kilpailuun 29. maaliskuuta asti.

Itä-Uudenmaan yrityspalkinto julkistetaan ja jaetaan 12.5.2020 Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikön Elinkeinoaamussa.

Lisätietoja antavat:

palkintolautakunnan puheenjohtaja
Mauri Molander
p. 0405520714
mauri.molander@op.fi

palkintolautakunnan varapuheenjohtaja
Katarina Enholm
p. 05063544
katarina.enholm@brunberg.fi

Helsingin kaupungin on sitouduttava matkustaja-autolauttaliikenteen jatkumiseen kantakaupungissa1.7.2020 14:17:04 EESTTiedote

Helsingin Satama on julkistanut pormestari Vapaavuoren toimeksiannon mukaisen selvityksen satamanosien kehittämisskenaarioista vuoteen 2040. Selvitys osoittaa selkeästi, että matkustajaliikenteen säilyttäminen kantakaupungin satamissa on tulevaisuudessakin tarkoituksenmukaisin ratkaisu. Tallinnan matkustaja-autolauttaliikenteen siirtäminen Vuosaareen edellyttäisi mittavia investointeja ja veisi matkailijat kauas Helsingin keskusta-alueelta, millä olisi huomattava negatiivinen vaikutus keskustan yrityksiin ja elinvoimaan. Lisäksi se heikentäisi kansainvälisen rahtiliikenteen sujuvuutta.

Korona alkoi näkyä yritysten liikevaihdossa maaliskuussa - Helsingin seudun väestönkasvu jatkuu vahvana29.6.2020 00:02:00 EESTTiedote

Helsingin seudun talous kasvoi vahvasti vuoden 2020 alkuun asti. Yritysten liiketoiminnan kasvu jatkui erityisesti rakentamisessa, informaatio- ja viestintäalalla sekä liike-elämän palveluissa. Korona alkoi näkyä yritysten liiketoiminnassa maaliskuussa, erityisesti majoitus- ja ravitsemisalalla, kuljetuksessa ja kaupassa. Helsingin seudun väestön kasvu perustuu 75 prosenttisesti vieraskieliseen väestöön, selviää Helsingin seudun kauppakamarin toimialakatsauksesta 2/2020.

Toimialojen erilainen koronakohtelu ihmetyttää – teollisuuden pyörät pidettävä käynnissä25.6.2020 00:05:00 EESTTiedote

Uudenmaan alueen yrityksistä 58 % on pystynyt pitämään ennallaan tai jopa lisäämään henkilöstönsä määrää koronakriisin aikana: tilanne on muuta maata hivenen parempi. Konkurssiriskin koetaan vähentyneen edelliseen kesäkuun alun mittaukseen verrattuna muutamalla prosenttiyksiköllä. Lähes kolmannes vastaajista arvioi liikevaihtonsa vähentyvän 25–100 % seuraavan kahden kuukauden aikana, selviää kauppakamarin seitsemännestä korona-kyselystä.

Helsingin seudun MAL-sopimusneuvotteluissa kohtuullinen lopputulos4.6.2020 08:48:39 EESTTiedote

Valtion ja Helsingin seudun kuntien väliset MAL-sopimusneuvottelut on saatu päätökseen. Neuvottelujen venyminen ehti jo viivästyttää viime vuosina hyvään vauhtiin päässyttä asuntotuotantoa. Neuvottelutulos tarkoittaa merkittävää taloudellista panostusta tulevina vuosina erityisesti seudun raideliikenteeseen. Toteutuslistalle päässeillä hankkeilla on huomattavia positiivisia vaikutuksia niin asuntotuotantoon kuin sekä seudulliseen että valtakunnalliseen liikennejärjestelmään. Valtion odotettua pienempi rahoitusosuus Espoon kaupunkiradan kustannuksista ja Pisararadan sivuuttaminen ovat pettymyksiä.

Yritysten investointeja kannustamalla ja kuluttajien luottamusta vahvistamalla kohti uutta aikaa3.6.2020 00:02:00 EESTTiedote

Uudenmaan alueen yrityksistä 18 % arvioi liikevaihtonsa pysyvän vähintään ennallaan seuraavan kahden kuukauden aikana. Vastaajista viidesosa arvioi henkilöstömääränsä vähenevän 25 % tai enemmän seuraavan kahden kuukauden aikana. 70 % yrityksistä ei usko konkurssiuhan nousseen merkittävästi koronan takia. Kymmenesosa vastaajista on säästynyt koronan vaikutuksilta kokonaan. Uuden tulevaisuuden rakentamisen kannalta verotuksen kannustavuus ja ennustettavuus ovat yrityksille olennaisia luottamusta vahvistavia tekijöitä, selviää kauppakamarin kuudennesta koronakyselystä.

Kauppakamari ja InHunt Boards alkavat kouluttaa yrityksiin Advisory Boardeja – ”Yritykset tarvitsevat ulkopuolista näkemystä menestyäkseen”2.6.2020 07:09:00 EESTTiedote

Helsingin seudun kauppakamari ja InHunt Boards Oy käynnistävät yhteistyössä Advisory Board -valmennukset syksyllä 2020. Yhteistyöllä on tarkoitus vahvistaa Advisory Boardien käyttöä suomalaisissa yrityksissä ja organisaatioissa sekä tuoda toimintaan selkeitä malleja ja työkaluja. Kyseessä on InHuntin konseptoima täysin uusi, uraauurtava malli Advisory Board -toiminnan laadun ja jatkuvan kehittämisen takaamiseksi.