Itäkeskukseen avautuva Kvik-myymälä huomioi myös autottomat: "Haluamme tulla ihmisten lähelle"

Tanskalaisbrändi Kvik laajentaa Suomessa. Uuden myymälän kauppiaina aloittavat Tero Vesala ja Juuso Vesala. Avajaisjuhlallisuuksia vietetään Itäkeskuksessa 25.–28.5.
Juuso Vesala (kuvassa vasemmalla) ja Tero Vesala aloittavat Kvik Itäkeskuksen kauppiaina isä-poika-voimin. Kuva: Kvik

Koronavuosina kiihtynyt kodinremontointibuumi pitää edelleen pintaansa. Suosio näkyy erityisesti laadukkaiden ja vastuullisten, mutta samalla edullisten keittiöiden kysynnässä. Tanskalainen keittiö- ja kylpyhuonebrändi Kvik avaakin toukokuussa Suomeen jo seitsemännen myymälänsä. Se avataan Helsingin Itäkeskukseen hyvien julkisten liikenneyhteyksien päässä olevaan kauppakeskus Eastoniin. Myymälä palvelee erityisesti Itä-Helsingissä ja Itä-Uudellamaalla asuvaa asiakaskuntaa.

“Uusi myymälä on poikkeuksellisella sijainnilla myös autottomia kaupunkilaisia ajatellen, sillä sinne voi piipahtaa keittiösuunnittelukäynnille vaikkapa ruokakauppavisiitin yhteydessä. Haluamme tulla ihmisten lähelle ja tehdä keittiöunelmien toteuttamisen mahdolliseksi kaikille”, kuvailee Kvikin maajohtaja Katja Juola.

Kvikillä on vahvoja laajentumissuunnitelmia Suomen markkinoilla myös tulevina vuosina. Tällä hetkellä yrittäjiä etsitään muun muassa Lahden suunnalle.

Itäkeskuksen kauppiaina aloittavat isä ja poika

Kvik Itäkeskuksen franchising-yrittäjinä aloittavat Tero Vesala ja Juuso Vesala, jotka ovat siviilissä myös isä ja poika.

“Olen yrittäjäsuvusta, joten isän kanssa kauppiaaksi ryhtyminen tuntuu luonnolliselta. Tulemme hyvin toimeen ja odotan, että pääsemme palvelemaan asiakkaita niin uudessa myymälässä, kotikäynneillä kuin etätapaamisissakin”, nuorempi kauppias Juuso Vesala kertoo.

Kvik Itäkeskus on toteutettu Kvikin vastikään uusitun myymäläkonseptin mukaiseksi, johon on tuotu vahvemmin kodin tunnelmaa ja elämyksellisiä yksityiskohtia.

“Erityisesti näin keväällä sisustaminen ja pienremontointi nostavat päätään. Myymälässämme pääsee tutustumaan lähes kaikkiin Kvikin keittiö- ja kylpyhuonemalleihin viihtyisissä ja inspiroivissa puitteissa”, vinkkaa kauppiaskaksikosta isä Tero Vesala.

Kvik Itäkeskuksen avajaisviikonloppua vietetään juhlavin menoin 25.–28. toukokuuta. Luvassa on tarjouksia, kilpailu ja monenlaista ohjelmaa. Kvikin kumppaneista AEG on esimerkiksi paikan päällä esittelemässä tuotteitaan ja BSH puolestaan kokkailee asiakkaille myymälän Mano-keittiössä.

Haastattelupyynnöt:
Mellakka Helsinki / Maritta Kettunen