Jan Schugk har utnämnts till Varmas överläkare

Jan Schugk (medicine licentiat) har utnämnts till Varmas överläkare fr.o.m. den 1 april 2019. I sin uppgift rapporterar han till verkställande direktör Risto Murto.

– Jan Schugk har en gedigen erfarenhet inom områdena socialförsäkring, företagshälsovård och stödjande av arbetsförmågan. Han är också mycket sakkunnig i social- och hälsovårdsfrågor, berättar verkställande direktör Risto Murto.

Innan han tar emot uppgiften som överläkare verkar Jan Schugk som projektledare vid Varma fr.o.m. den 1 oktober 2018. Projektet som han kommer att ansvara för gäller Varmas forskningsverksamhet inom arbetsmiljöledning.

Schugk övergår till Varma från Finlands Näringsliv EK, där han arbetar som sakkunnigläkare. Han har arbetat vid EK från år 2010 och före det bl.a. som anställd vid Nokia med olika ansvarsuppgifter inom företagshälsovården och arbetarskyddet i Finland och internationellt.

Varmas nuvarande överläkare Jukka Kivekäs lämnar uppgiften som överläkare den 1 april 2019, men fortsätter efter det som Varmas sakkunnigläkare.

Mer information:

Katri Viippola, direktör, HR, kommunikation och samhällsansvar, tfn 0400 129 500 eller fornamn.efternamn@varma.fi

Ömsesidiga arbetspensionsförsäkringsbolaget Varma är en ansvarstagande och solvent placerare. Bolaget ansvarar för arbetspensionsskyddet för cirka 890 000 personer inom den privata sektorn. År 2017 uppgick Varmas premieinkomst till 4,9 miljarder euro och bolaget betalade ut pensioner för 5,5 miljarder euro. Värdet på Varmas placeringar var 46,4 miljarder euro i slutet av juni 2018.

Kutsu medialle: Varman Q1-tulosinfo ti 30.4. klo 9.0018.4.2019 08:52:09 EESTKutsu

Tervetuloa Varman Q1-tulosinfoon tiistaina 30.4.2019 klo 9.00 Helsingin Salmisaareen osoitteeseen Salmisaarenranta 11. Toimitusjohtaja Risto Murto käy läpi katsauskauden tuloksen ja ajankohtaisia talousaiheita. Varman sijoituksista ja markkinoiden näkymistä kertoo sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä. Voit ilmoittautua tilaisuuteen Varman viestintään Marjut Tervolalle puh. 045 673 0120 tai marjut.tervola@varma.fi. Lämpimästi tervetuloa! VARMA Marjut Tervola Viestintäpäällikkö

Chairman Kari Jordan resigns from Varma’s Supervisory Board29.3.2019 12:21:37 EETTiedote

The Chairman of Varma’s Supervisory Board, Kari Jordan, resigned from the Supervisory Board on 28 March 2019, due to his election as a member of the Board of Directors of Nordea Bank Abp on 28 March 2019. According to the Act on Earnings-Related Pension Insurance Companies, the chairman of a supervisory board cannot be a member of a bank’s board of directors. Varma’s Supervisory Board will elect a new Chairman from among its members at its next meeting on 16 May 2019. Further information: Katri Viippola, SVP, Communications, HR and CSR, tel. +358 400 129 500, firstname.lastname@varma.fi