JLL Finland

JLL:ltä uusi palvelu: Uudelleenpositiointi antaa kiinteistölle uuden elämän

Jaa
Palvelu auttaa osaltaan ratkaisemaan satojen vanhentuneiden toimistokiinteistöjen haastetta Suomessa.
JLL:n Head of Development and Design Tomi Tiainen
JLL:n Head of Development and Design Tomi Tiainen

Toimitilojen asiantuntija JLL lanseeraa Suomessa palvelun, joka auttaa lieventämään jopa satojen ajastaan jälkeenjääneiden toimistokiinteistöjen haastetta Suomessa.

Uudelleenpositiointi -palvelun avulla kiinteistö modernisoidaan niin, että sen ominaisuudet, toiminnallisuudet ja jopa brändi vastaavat alueen muuttunutta markkina- ja kilpailuympäristöä.

Haastavin tilanne on pääkaupunkiseudun osalta Helsingin Pitäjänmäellä, jossa peräti 26 % toimistoista on tyhjänä. Myös Otaniemessä (19 %), Sörnäisissä (17 %) ja Ruoholahdessa (17 %) on merkittävää vajaakäyttöä.

JLL:n toimitusjohtaja Tero Lehtosen mukaan palvelu soveltuu kiinteistöille alueesta riippumatta. 

“Palvelumme ei pysty nostamaan kokonaisten kaupunginosien kiinnostavuutta, mutta auttaa siinä, mitkä kiinteistöt potentiaalinen vuokralainen kokee alueella houkutteleviksi”, hän sanoo.

Myös koronapandemia on luonut muutostarpeita muuten ajantasaisten toimistojen tilasuunnitteluun.

Tavoitteena optimaalinen investointitaso

JLL:n Head of Development and Design Tomi Tiainen kertoo, että kehitystarve tulee ajankohtaiseksi, kun kiinteistö alkaa menestyä markkinoilla keskimääräistä heikommin tai sen tekninen taso vanhenee.

“Älä tee mitään -lähestymistapa ei ole vaihtoehto kiinteistön markkina-arvon ylläpitämisessä.  Haasteena on, kuinka määritellä ja toteuttaa ihanteellinen kiinteistön päivityksen laajuus parhaan tuoton varmistamiseksi. Tässä osaamme auttaa”, hän sanoo.

“Palvelumme tähtää kiinteistöstä saatavan kassavirran ja markkina-arvon kasvuun optimaalisilla investoinneilla. Olennaista on löytää alueen ja kiinteistön potentiaaliset kohderyhmät, määrittää heidän tarpeensa sekä positioida kiinteistö käyttäjiä houkuttelevalla ja kilpailevista kiinteistöistä erottuvalla tavalla.”

Uudelleenpositioinnin prosessi etenee loogisesti seuraavin askelin: nykytilanteen analysointi, kilpailijavertailu, konseptointi, markkinointi, vuokraus ja toteutus.

Positioinnin toimenpiteiden laajuus voi vaihdella uudelleenbrändäyksen, pintaremontin, peruskorjauksen tai jopa käyttötarkoituksen muutoksen välillä.

JLL on toteuttamassa uudelleenpositiointia jo kolmessa kohteessa, muiden muassa Pasilassa Castellumin omistamassa kiinteistössä osoitteessa Kirjurinkatu 3.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

JLL:n Head of Development and Design Tomi Tiainen
JLL:n Head of Development and Design Tomi Tiainen
Lataa

Tietoja julkaisijasta

JLL Finland
Keskuskatu 7
00100 Helsinki

020 7619960https://www.jll.fi/

JLL on johtava kiinteistöalan neuvonantaja 19,4 miljardin dollarin liikevaihdolla. Yritys on mukana Fortune 500 -listalla. Yli 102 000 työntekijäämme 80 maassa palvelevat asiakkaitamme laajasti toimitilojen asiantuntijapalveluiden parissa.

JLL on Suomen johtava kiinteistöasiantuntija, joka palvelee noin 80 työntekijän voimin Suomen tunnetuimpia yrityksiä ja kiinteistösijoittajia sekä kansainvälisiä asiakkaita. JLL on rekisteröity tavaramerkki, jota käytetään Jones Lang LaSalle inc. brändinä.

Lisätietoja jll.com.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta JLL Finland

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye