Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix -työssä synnytään uudelleen – Pohjola Vakuutuksen Markku ja Johannes voittoon

Vuosittaisen radiomainoskilpailu Kaikun voittajat palkittiin tänään virtuaalisessa KaikuGaalassa. RadioMedia ry:n järjestämässä kilpailussa kruunattiin koronavuoden parhaat radiomainokset kahdeksassa kategoriassa sekä valittiin vuoden toimistot. Kilpailun Grand Prix -palkinto jaettiin Pohjola Vakuutuksen Markku ja Johannes -mainossarjalle.
KaikuGaalassa palkittiin koronavuoden parhaat radiomainokset kahdeksassa kategoriassa sekä valittiin vuoden toimistot.

Suomen suurin radiomainoskilpailu Kaiku huipentui tänään KaikuGaalan palkintojenjakoon. Virtuaalitapahtumana järjestetyssä KaikuGaalassa esiintyi myös australialainen audioalan tutkija Adrian North, joka kertoi yleisölle musiikin vaikutuksesta markkinointiin ja kulutukseen. Palkinnot jaettiin perinteisten kategorioiden lisäksi nyt myös uudessa Yritysvastuu-kategoriassa.

”Kaiku-kilpailun voittajatyöt henkivät tänä vuonna paitsi poikkeusvuoden tunnelmaa, myös radion monipuolisuutta ja ääniammattilaisten luovuutta”, kommentoi kilpailun päätuomari Katariina Uljas-Ahl, Chief Business Officer / Digital, Dagmar ja jatkaa: “Kuulimme Kaiku-kilpailussa jälleen kerran monenlaisia luovia toteutuksia, hersyvää huumoria, merkityksellistä dialogia ja tarttuvia korvamatoja. Grand Prix -voittaja, Pohjola Vakuutuksen Markku ja Johannes, toi piristävän tuulahduksen toimialan mainontaan kertomalla vakavasta asiasta nauruhermoja kutkuttavalla tavalla.”

Kaiku-kilpailun voittajat:

Tuotteet:
Lidlin Satukausi - LIDL
Palvelut: Lounas, jolla lähtee nälkä ja janokin - Kotipizza
Yhteiskunnallinen: Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila - HelsinkiMissio
Musa & jingle: Puuilo, Morjensta pöytään - Puuilo
Tsempparipalkinto musa&jingle -kategoriassa: DNA Brand Music - DNA
Paikallinen: Sehän nähdään! - HIFK
Yrityskuva: Markku ja Johannes syntyvät uudelleen - Pohjola Vakuutus
Teho: Edenred Delicard - Edenred
Yritysvastuu: Vapaan lehmän haastattelu - Juustoportti

Grand Prix: Markku ja Johannes syntyvät uudelleen - Pohjola Vakuutus

Vuoden tuotantoyhtiö: Miracle Sound
Vuoden mainostoimisto: Folk Finland
Vuoden mediatoimisto: NØRR3
Vuoden radiomainostaja: Verman

Kultainen Mikki: Rinna Paatso

Vuoden 2020 Kaiku-radiomainoskilpailun tuomaristo:

Päätuomari: Katariina Uljas-Ahl, Chief Business Officer / Digital, Dagmar
Henna Aapola, Senior Creative, Wörks
Kimmo Tupala, Director, Marketing & Communications, Suomen UNICEF
Sanna Kaartinaho, Head of Client Group, SEK
Jari Härkönen, Production Manager, Bauer Media
Leena Komulainen, Executive Director, IVALO Creative Agency
Roberto Rodriguez, tuottaja, Yle
Erno Reinikainen, Creative Director and Partner, TBWA\Helsinki
Kimmo Saarelainen, äänituottaja, Nelonen Media
Mikael Nemeschansky, Creative Director, hasan & partners
Heidi Jungar, Insight, Brand and Content Director, Kesko
Jarkko Vepsäläinen, Vice President, Creative, Avidly
Anne Larilahti, vastuullisuusjohtaja, Finnair / hallituksen puheenjohtaja, FIBS
Arto Sivonen, Creative Director & Partner, Måndag

Lisää tietoa ja voittajatöiden kuuntelulinkit löytyvät osoitteesta https://kaikukilpailu.fi.

RadioMedia on kaupallisten radioiden kattojärjestö, johon kuuluvat lähes kaikki suomalaiset kaupalliset radioasemat. RadioMedia vastaa radiotoimialan edunvalvonnasta, tutkimus- ja tietopalveluista, koulutuksesta sekä markkinoinnista. RadioMedia järjestää alan tärkeimmät kilpailut ja tapahtumat, kuten RadioGaalan ja Kaiku-radiomainoskilpailun. Kaupallisia radiokanavia kuuntelee viikoittain 3,7 miljoonaa suomalaista.

Stefan Möller, Toimitusjohtaja, RadioMedia ry
stefan.moller@radiomedia.fi, 0400 508 877

Inka Luomanmäki
Projektipäällikkö, RadioMedia ry,
inka.luomanmaki@radiomedia.fi, 040 1657010

Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix -palkinto meni tänä vuonna Pohjola Vakuutuksen Markku ja Johannes syntyvät uudelleen -sarjalle.
”Kaiku-kilpailun voittajatyöt henkivät tänä vuonna paitsi poikkeusvuoden tunnelmaa, myös radion monipuolisuutta ja ääniammattilaisten luovuutta”, kommentoi kilpailun päätuomari Katariina Uljas-Ahl, Chief Business Officer / Digital, Dagmar.