Kansallisella yhteistyöllä Euroopan kärkeen mobiilimaksamisessa

PayiQ, Digital Forum Finland, Elisa, Telia ja DNA uudistavat mobiililippujen ostamisen useiden Suomen kaupunkien joukkoliikenteessä. Yhteistyön tuloksena Suomi siirtyy Euroopan kärkeen maksamisen vaivattomuudessa. Lippu on valmiina käyttöön puhelimessa vain parilla napin painalluksella ilman erillistä rekisteröitymistä. Maksu hoituu kätevästi puhelinlaskun yhteydessä.

Kansallisen yhteistyön tuloksena kaikkiin PayiQ:n tuotteisiin tulee merkittävä maksutapauudistus. Uudistuksen myötä matkalippuja voi ostaa suoraan ilman erillistä rekisteröitymistä tai tietojen syöttämistä. Maksutapana on automaattinen mobiilimaksu, eli ostot veloitetaan puhelinlaskun yhteydessä. Uudistus helpottaa etenkin harvoin joukkoliikennettä käyttäviä, koska lippuja voi ostaa välittömästi sovelluksen asentamisen jälkeen. Sovelluksiin voi edelleen myös rekisteröityä, jolloin asiakas voi valita usean maksutavan väliltä tarpeen ja tilanteen mukaan.

”Tämä on merkittävä askel käyttäjien toivomaan suuntaan. Mobiilimaksu on kaikkein helpoin ja yksinkertaisin tapa maksaa lipuista. Käyttäjän ei tarvitse syöttää sovellukseen mitään tietoja itsestään, mutta lipun saa silti käyttöönsä välittömästi. Luotettavasti ja turvallisesti. Kaikki mobiilisovellusten kautta ostetut tuotteet näkyvät eriteltyinä puhelinlaskussa.” kertoo Digital Forum Finlandin toimitusjohtaja Juhani Kivikangas.

”Olemme todella iloisia erinomaisesti sujuneesta yhteistyöstämme Digital Forum Finlandin ja operaattoreiden kanssa. PayiQ on aina pyrkinyt kehittämään mahdollisimman helppokäyttöisiä, mutta samalla turvallisia ratkaisuja. Mobiilimaksaminen ilman pakollista tietojen syöttämistä on odotettu toiminnallisuus. Uudistuksen myötä matkalippujen ostaminen astuu käytännössä uuteen aikakauteen. On hienoa, että Suomi on tässäkin jälleen eturintamassa.” sanoo PayiQ:n toimitusjohtaja Tuomo Parjanen.

PayiQ:n sovellukset ovat ladattavissa ilmaiseksi älypuhelimille Google Play ja App Store-kaupoissa. Sovelluksilla voi ostaa muun muassa Oulun, Turun, Jyväskylän, Lahden, Kuopion, Lappeenrannan, Hyvinkään, Riihimäen ja Imatran joukkoliikenteen busslilippuja. Valikoimaan tulee koko ajan uusia kaupunkeja ja reittejä.

Sami Urtti, Business Manager, DNA Oyj, 044 044 3400, sami.urtti@dna.fi

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

DNA:n operaattorilaskutus nyt saatavilla App Store-, Apple Music-, iTunes- ja iBooks-ostoksiin18.10.2017 13:30Tiedote

DNA tarjoaa asiakkailleen 18.10. alkaen mahdollisuutta maksaa App Store-, Apple Music-, iTunes- ja iBooks-ostoksistaan suoraan matkapuhelinlaskulla tai prepaid-saldolla. Palvelu on saatavilla kaikille DNA:n postpaid- ja prepaid-puhelinliittymäasiakkaille Suomessa. Palvelun lanseeraus merkitsee dynaamista uutta askelta DNA:n mobiilimaksamisen palveluiden ja asiakaskokemuksen kehityksessä. Palvelun käyttö on yksinkertaista. DNA:n asiakkaat, joilla on uusi tai olemassa oleva Apple ID, voivat valita operaattorilaskutuksen ("Carrier Billing") maksutavakseen iPhone-, iPad-, iPod touch- tai Mac-laitteellaan haluamansa sovelluksen tiliasetuksissa tai tietokoneellaan iTunes-sovelluksessa. Uusi maksutapa tulee automaattisesti saataville, ja sen avulla voit tehdä heti ostoksia yhdellä painalluksella Apple-laitteillasi, Apple TV ja Apple Watch mukaan lukien. Lisätietoja operaattorilaskutuksen käyttöönotosta löydät osoitteesta www.dna.fi/appstore. Lisätietoja medialle:Cedric Kamtsan, johtaja, Hands