Kasvava PR- ja markkinointitoimisto tekee rohkean pelinavauksen – lanseerattava oma biisi kiteyttää toiminnan arvot ja ytimen

Espoolainen PR- ja markkinointitoimisto Primaq on koko toimintansa ajan uskonut vahvaan tekemisen meininkiin intohimoisella otteella. Yritys haluaa olla oman alansa edelläkävijä ja onkin raivannut rohkeasti tietään some- ja tapahtumamarkkinoinnin eturintamaan. Toimintafilosofian kiteytyessä uudistumiseen, kokeiluun ja riskinottoon, heitettiin ilmoille uusi ja uskalias idea omasta biisistä, jossa kulminoituisi yrityksen olemus ja arvot – rohkeus, yhteistyö ja kestävyys. Perisuomalaisesti saunasta kummunnut idea lähti todelliseen lentoon, ja eri tahojen upealla yhteistyöllä syntyi tänään julkaistu kappale ja musiikkivideo ”Siellä Missä Tapahtuu”. Vaikka idea saattoi aluksi kuulostaa absurdilta, se vietiin päättäväisesti maaliin yritykselle tyypillisellä tarmolla – lopputuloksen ollessa parempi kuin kukaan osasi odottaa.

Siellä missä tapahtuu -musiikkivideon kuvausten yksi lokaatioista oli luksusjahti La Lux Yachts.

Rohkeita ratkaisuja ja alan normien tuulettamista – siellä missä tapahtuu

Primaq pyrkii toiminnassaan aktiiviseen kasvuun ja kehittymiseen. Vain rohkealla heittäytymisellä uusien asioiden kokeiluun, voidaan löytää uudenlaisia menestysreseptejä – niin omaan kuin asiakkaiden liiketoimintaan. Kaiken takana on kuitenkin vahva arvomaailma ja halu toimia vastuullisesti, oli kyseessä sitten taloudellinen, ekologinen tai sosiaalinen kestävyys.

Haluamme oppia uutta ja tehdä asioita eri tavalla. Haluamme luoda uutta ja uudistaa vanhaa. Oma biisi on monella tapaa riski, eikä meillä ole aavistustakaan mitä seuraavaksi tapahtuu, mutta seisomme ylpeänä työmme takana, ja olihan tämän kaiken tekeminen todella hauskaa ja ikimuistoista. Ja jos me mietimme kestävyyttä tämän projektin näkökulmasta, lopputulema on ehkäpä se, että lopputulos kestää useammankin kuuntelun ja jää takuulla soimaan päähän!” kertoo Primaq Group Oy:n markkinointivastaava ja osakas Paula Virrankoski.

Yhdessä olemme enemmän – yhteistyö on tiekartta parhaisiin lopputuloksiin

Primaq näkee yhteistyön ja kunkin yksilöllisten vahvuuksien hyödyntämisen avaimena onnistuneisiin lopputulemiin. Myös kappaleen ja musiikkivideon tuotanto on ollut usean yhteistyötahon saavutus.

Haluammekin kiittää mitä nöyrimmin kaikkia tahoja, jotka ovat osallistuneet tähän projektiin. Kiitos biisin tuotannosta nuori tuottajalupaus Ville Wiio, kiitos sanoitusten nerokkaasta ideoinnista sisällöntuottajamme Nina Varpenius, kiitos heittäytymisestä äänityksiin työntekijöillemme, kiitos ammattitaitoisesta videokuvauksesta Ville (Kaulus) Häyrinen, kiitos videon mielettömästä toteutuksesta TwentyOne Media, kiitos valokuvista ja kopterikuvauksesta Kim Nordström, kiitos kuvausjeesistä Aapo Enqvist, kiitos osallistumisesta kuvauksiin kaikki työntekijämme, kiitos kuvauslokaation mahdollistamisesta La Lux Yachts ja koko teidän huikea miehistönne. Erityiskiitokset artisti Teo Vincentille — meitä vähän jännitti aluksi esittää tämä idea, mutta niin vain lähdit täysillä mukaan, pelottomasti ja sydämellä.

Kaikki sai siis alkunsa siellä pyhimmässä ja perinteisimmässä suomalaisessa paikassa, mutta lopputulos on jotakin sellaista, jota perinteisessä suomalaisessa markkinointimaailmassa on harvoin, jos koskaan, nähty. Kuka tietää mitä me keksimme seuraavaksi, mutta nyt on aika nauttia ja olla Siellä Missä Tapahtuu eli Spotifyssa ja YouTubessa. Korkatkaa siis kuohuvat ja nauttikaa musiikista, sillä niin mekin aiomme tehdä ‒ mutta ensin me hoidetaan aidolla tunteella asiakkaiden somet hyvään kuosiin”, toimitusjohtaja Anu Wiio summaa.

Kuuntele "Siellä missä tapahtuu" Spotifyssa

Katso musiikkivideo "Siellä missä tapahtuu" YouTubessa

Anu Wiio, toimitusjohtaja, anu.wiio@primaq.fi, +358 40 073 7273

Paula Virrankoski, markkinointivastaava ja osakas, paula.virrankoski@primaq.fi, +358 40 538 7602

Anu Wiio, toimitusjohtaja, anu.wiio@primaq.fi, +358 40 073 7273

Paula Virrankoski, markkinointivastaava ja osakas, paula.virrankoski@primaq.fi, +358 40 538 7602

Primaq ft. Teo Vincent – Siellä Missä Tapahtuu Spotify kansikuva
Artisti Teo Vincent ja Primaqin henkilöstö

BusinessRakentamo ry on yrittäjän asiantunteva ja palveleva kumppani toiminnan kehittämiseen. Laajan asiantuntijaverkostomme erityisosaamista ovat yrityskehitys, rahoitusneuvonta, sekä brändin, viestinnän ja myynnin kehittäminen. BusinessRakentamo auttaa pienyrittäjiä menestymään!

Primaq
 on Espoolainen PR- ja markkinointitoimisto, joka on koko toimintansa ajan uskonut vahvaan tekemisen meininkiin intohimoisella otteella. Yritys haluaa olla oman alansa edelläkävijä ja onkin raivannut rohkeasti tietään some- ja tapahtumamarkkinoinnin eturintamaan.

Tiedotteen laatija: Essi Lehtimäki / Gemme.fi

Vuodenkierron perinnejuhlia Nuuksion sydämessä16.10.2021 09:41:59 EEST | Tiedote

Nuuksion Taika on saanut Opetus- ja Kulttuuriministeriön 2-vuotisen kulttuurimatkailu rahoituksen Vuodenkierto-hankkeeseen. Vanhan perinnetiedon pohjalta Vuodenkierto kehittää tapahtumia, joissa taiteen keinoin herätetään perinteet eloon ja tuodaan tähän aikaa. Vuodenkierto-hanke alkaa Kekrijuhlasta ja jatkuu Karhunvuoden ja Aurinkovuoden juhliin. Ensimmäisen vuoden juhlat toteutetaan Nuuksion Wäinölässä, toisena vuonna niitä viedään eri puolille Suomea. Vuodenkierron tapahtumien keskiössä on vastuullisuus, inklusiivisuus, osallistaminen, sekä ihmisen luontosuhde.

Onnistuneempia yrityskauppoja proaktiivisella valmistautumisella – Suomen Yrityskaupat Oy ja ELY:n kehityspalvelujen konsultit uudenlaiseen yhteistyöhön27.9.2021 08:45:00 EEST | Tiedote

Suomen yrityskaupat Oy on Suomen suurin yritysvälittäjä, ja vuosittain mukana satojen yritysten omistajan- ja sukupolvenvaihdoksissa. Vuosien kokemuksen myötä yrityksessä havaittiin selkeä tarve nykyistä harkitumpaan ja aikaisemmin aloitettavaan yrityskauppoihin valmistautumiseen. Yhteistyössä ELY:n kehityspalvelujen konsulttien kanssa onkin luotu nyt täysin uudenlainen asiamieskonsepti, jossa yritystoiminnasta luopuvia yrittäjiä sparrataan eri aihealueiden tiimoilta jo 2–5 vuotta ennen suunniteltua myyntiä. Uudistuksen myötä tavoitteena on valmistella yritys mahdollisimman hyvään myyntikuntoon sekä sujuvoittaa toiminnan jatkumista myös uuden omistajan osalta. Näin voidaan palvella jatkossa entistä paremmin sekä myyjiä että ostajia, ja valjastaa konsulttien tarjoama näkemys ja kehitysosaaminen yritystoiminnan jatkumisen – ja kiihdyttämisen – tueksi.

BusinessRakentamo muuttaa yritysneuvonnan prosessit – palvelut saatavilla maanlaajuisesti, välittömästi ja 24/721.9.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Toimintamalli on ajan kuluessa jalostunut paikallisesta maanlaajuiseksi ja nyt yhdistyksen jäsenistöön kuuluu runsaslukuinen joukko yrittäjiä sekä kymmeniä asiantuntijajäseniä ympäri Suomen. Yhdistyksen jäsenkunnalle tarjotaan monipuolista apua yhdistyksen järjestämien neuvonta- ja tukipalveluiden kautta sekä korkeatasoisia koulutuksia. Yrittäjät voivat myös hyödyntää verkoston laajaa osaamista laajoissakin kehitysprojekteissa. Yhdistyksen toiminnan ytimessä on tarjota mikroyrityksille ketteriä ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen – pienyrittäjän näkökulmaa läheisesti ymmärtäen. Voimakas digitalisaatioon panostaminen on tuonut palvelut nyt aika- ja paikkariippumattomasti jokaisen suomalaisen pienyrittäjän saataville.

Käsityöyrittäjä toteutti unelmansa koronasta huolimatta15.9.2021 11:33:38 EEST | Tiedote

Tapahtumien peruuntuminen on ollut monelle pienyrittäjälle suuri haaste, sillä monet pienyritykset jäivät täysin ilman perinteisistä tapahtumista tulevia myyntituloja. Vihtiläisen Käsinetorin yrittäjä Niina Leppänen päätti, että haasteista huolimatta nyt kehitetään toimintaa. Käsinetorin toiminta perustuu kotimaisen käsityöperinteen vaalimiseen ja värikkäiden nahkakäsineiden valmistamiseen Suomessa. Yritykselle myönnettiin hiljattain myös Avainlippu-merkki. Aiempina vuosina myynti on keskittynyt syksyn ja talven erilaisiin tapahtumiin, mutta koronan myötä oli aika kehittää uusia ideoita. Tärkeimmät uudistukset liiketoiminnassa olivat digitaalisten kanavien haltuunotto, uusi verkkokauppa ja rohkea panostus uuteen myymälään Nummelassa. Auttaakseen ahdingossa olevia yrittäjäkollegoitaan, Leppänen haluaa nyt rohkaista muita omalla esimerkillään.