Kati Saonegin Avaimen kustannustoimittajaksi

Kati Saonegin on nimitetty Avaimen kustannustoimittajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 12.8.2021.

Kuva: Kati Saonegin c Kati Saonegin

FM Kati Saonegin vastaa Avaimen kustannustoimittajana muun muassa kustantamon käsikirjoitusten toimittamisesta, kirjailijasuhteiden hoitamisesta ja uusien kirjojen ideoinnista.

Saonegin siirtyy Avaimeen Aalto Arts Booksin kustannustoimittajan ja viestintävastaavan tehtävästä. Hän vastasi tehtävässään kirjojen toimittamisesta, viestinnästä ja markkinoinnista.

Aikaisemmin Saonegin työskenteli pitkään Otavan oppimateriaalisarjojen vastaavana  toimittajana. Saoneginilla on myös vankka asiantuntemus kaunokirjallisuuden parista. Hän valmistui filosofian maisteriksi pääaineenaan yleinen kirjallisuustiede, ja työskenteli uransa alkupuolella Bazar Kustannuksessa.

“Odotan innolla työskentelyä Avaimessa! Tuntuu mukavalta päästä osaksi Avaimen pientä ja osaavaa tiimiä. Odotan jo, että saan uppoutua kiinnostaviin tietokirjoihin, innostaviin lastenkirjoihin ja tärkeisiin selkokirjoihin ja että voin auttaa kirjailijoita antamaan parastaan, jotta lukijat pääsevät uusien maailmojen ja hyvien tarinoiden äärelle”, iloitsee Saonegin uudesta tehtävästään.

Avain on kotimaiseen laatukirjallisuuteen keskittynyt kirjakustantamo, ja se on osa Suomen kirjastopalvelu Oy:tä.

“Kati on sydämeltään kustannustoimittaja ja kirjallisuuden ammattilainen, ja olen todella iloinen, että saamme Katin Avaimen tiimiin tekemään kanssamme laadukasta ja kiinnostavaa tieto-, lasten- ja selkokirjallisuutta”, toteaa Avaimen kustannuspäällikkö Tiina Aalto tyytyväisenä.

Lisätiedot

Avain, Suomen kirjastopalvelu Oy, kustannuspäällikkö Tiina Aalto, tiina.aalto@avain.net

Avain, Suomen kirjastopalvelu Oy, viestintäjohtaja Vilja Perttola, puh. 040 755 3319

www.avain.net

Kuva: Kati Saonegin c Kati Saonegin

Syksyn kirjoissa yhteiskunnallisia teemoja ja puhuttelevaa kulttuuria30.3.2021 15:14:58 EEST | Tiedote

Avaimen syksyn 2021 runsas kustannusohjelma sisältää kirjoja kaikenikäisille lukijoille. Kirjat kuljettavat lukijat muun muassa patikoimaan Sveitsin Alpeille, valloittamaan Kiinan luovien alojen markkinoita ja pohtimaan kotiseutuvierautta sekä suvaitsevaisuuden monia ulottuvuuksia. Nuoremmille lukijoille on tarjolla muun muassa runomittaisia seikkailuja Juha Siron lastenromaanissa sekä ympäristönsuojelua hauskojen Kosan ja Mukan matkassa. Laajan selkokirjakattauksen kruunaa Elina Karjalaisen Uppo-Nalle, jonka on selkomukauttanut Silja Vuorikuru.