Helsingin seudun kauppakamariHelsingin seudun kauppakamari

Kauppakamari ja InHunt Boards alkavat kouluttaa yrityksiin Advisory Boardeja – ”Yritykset tarvitsevat ulkopuolista näkemystä menestyäkseen”

Helsingin seudun kauppakamari ja InHunt Boards Oy käynnistävät yhteistyössä Advisory Board -valmennukset syksyllä 2020. Yhteistyöllä on tarkoitus vahvistaa Advisory Boardien käyttöä suomalaisissa yrityksissä ja organisaatioissa sekä tuoda toimintaan selkeitä malleja ja työkaluja. Kyseessä on InHuntin konseptoima täysin uusi, uraauurtava malli Advisory Board -toiminnan laadun ja jatkuvan kehittämisen takaamiseksi.

Advisory Board on yrityksille erinomainen mahdollisuus tuoda organisaatioon täsmäosaamista esimerkiksi kasvuun tai kansainvälistymiseen liittyen ja saada ulkopuolista sparrausta. Toisin kuin hallitustyötä, Advisory Board -toimintaa ei säännellä laissa, joten se on vapaamuotoisempaa ja samalla mukautettavissa tehokkaasti yrityksen tarpeisiin.

”Olen ollut mukana aloittamassa Advisory Board -toimintaa yrityksissä tämän uuden konseptin mukaan ja nähnyt, miten yritykset kasvavat ja kukoistavat, kun ne saavat uutta strategisen tason osaamista käyttöönsä juuri tarpeeseen sopivassa muodossa”, kertoo InHunt Boardsin toimitusjohtaja Tarja Ilvonen.

”Meillä kauppakamarissa on pitkä kokemus yritysten kouluttamisesta ja haemme jatkuvasti uusia tapoja auttaa yrityksiä menestymään. Hallitusten merkitys aletaan onneksi jo pitkälti tiedostaa yrityksissä. Verrattuna hallitukseen Advisory Board -toiminta on joustavampaa ja siksi monelle yritykselle erinomainen mahdollisuus saada ulkopuolista näkemystä käyttöönsä joko lyhyellä tai pitkällä tähtäimellä. Moni yritysjohtaja sparrailee jo asioita oman verkostonsa kanssa, mutta toiminnan selkiyttäminen Advisory Boardin muotoon valmennuksessa saatavilla toimintamalleilla olisi usein monin verroin tehokkaampaa”, taustoittaa kauppakamarin palveluliiketoiminnan johtaja Antti-Pekka Hulkko.

Kauppakamarin ja InHunt Boardsin kehittämä Hyväksytty Advisory Boardin jäsen -valmennus pätevöittää osallistujat käynnistämään Advisory Board -toiminnan yrityksessä. Valmennuksen hyväksytysti suorittaneille osallistujille myönnetään Hyväksytty Advisory Boardin jäsen -sertifikaatti sekä heidät lisätään julkiseen Advisory Board -rekisteriin.

Ensimmäinen valmennus käynnistyy syksyllä 2020. Ilmoittautuminen on nyt alkanut ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Valmennus koostuu lähipäivistä ja verkko-osiosta.

Lisätietoja:

InHunt Boards Oy

Tarja Ilvonen, toimitusjohtaja

p. +358 50 569 1921

Helsingin seudun kauppakamari/Helsingin Kamari Oy

Antti-Pekka Hulkko, palveluliiketoiminnan johtaja

p. +358 50 343 1574

Hyväksytty Advisory Boardin jäsen -valmennus:

Helsingin seudun kauppakamari/Helsingin Kamari Oy
Antti-Pekka Hulkko, palveluliiketoiminnan johtaja
p. +358 50 343 1574

InHunt Boards Oy
Tarja Ilvonen, toimitusjohtaja
p. +358 50 569 1921

Kauppakamarit listaavat Suomen tärkeimmät liikennehankkeet: Pisararataan satsattava tulevaisuudessa10.9.2020 06:00:00 EESTTiedote

Helsingin seudun voimakas kasvu ja valtakunnallisen raideliikennejärjestelmän tehokkuuden lisääminen edellyttävät Pisararadan toteuttamista. Tavaraliikenne tarvitsee Kehä IV:sta ja kunnollisia taukopaikkoja pääkaupunkiseudulle. Kauppakamarit kokosivat merkittävimmät maantie-, raide- ja vesiyhteyshankkeet yksiin kansiin, koska haluavat tukea omalla listauksellaan valtakunnallisesti tehtävää 12-vuotista liikennejärjestelmäsuunnitelmaa.