Helsingin seudun kauppakamariHelsingin seudun kauppakamari

Kauppakamari ja InHunt Boards alkavat kouluttaa yrityksiin Advisory Boardeja – ”Yritykset tarvitsevat ulkopuolista näkemystä menestyäkseen”

Helsingin seudun kauppakamari ja InHunt Boards Oy käynnistävät yhteistyössä Advisory Board -valmennukset syksyllä 2020. Yhteistyöllä on tarkoitus vahvistaa Advisory Boardien käyttöä suomalaisissa yrityksissä ja organisaatioissa sekä tuoda toimintaan selkeitä malleja ja työkaluja. Kyseessä on InHuntin konseptoima täysin uusi, uraauurtava malli Advisory Board -toiminnan laadun ja jatkuvan kehittämisen takaamiseksi.

Advisory Board on yrityksille erinomainen mahdollisuus tuoda organisaatioon täsmäosaamista esimerkiksi kasvuun tai kansainvälistymiseen liittyen ja saada ulkopuolista sparrausta. Toisin kuin hallitustyötä, Advisory Board -toimintaa ei säännellä laissa, joten se on vapaamuotoisempaa ja samalla mukautettavissa tehokkaasti yrityksen tarpeisiin.

”Olen ollut mukana aloittamassa Advisory Board -toimintaa yrityksissä tämän uuden konseptin mukaan ja nähnyt, miten yritykset kasvavat ja kukoistavat, kun ne saavat uutta strategisen tason osaamista käyttöönsä juuri tarpeeseen sopivassa muodossa”, kertoo InHunt Boardsin toimitusjohtaja Tarja Ilvonen.

”Meillä kauppakamarissa on pitkä kokemus yritysten kouluttamisesta ja haemme jatkuvasti uusia tapoja auttaa yrityksiä menestymään. Hallitusten merkitys aletaan onneksi jo pitkälti tiedostaa yrityksissä. Verrattuna hallitukseen Advisory Board -toiminta on joustavampaa ja siksi monelle yritykselle erinomainen mahdollisuus saada ulkopuolista näkemystä käyttöönsä joko lyhyellä tai pitkällä tähtäimellä. Moni yritysjohtaja sparrailee jo asioita oman verkostonsa kanssa, mutta toiminnan selkiyttäminen Advisory Boardin muotoon valmennuksessa saatavilla toimintamalleilla olisi usein monin verroin tehokkaampaa”, taustoittaa kauppakamarin palveluliiketoiminnan johtaja Antti-Pekka Hulkko.

Kauppakamarin ja InHunt Boardsin kehittämä Hyväksytty Advisory Boardin jäsen -valmennus pätevöittää osallistujat käynnistämään Advisory Board -toiminnan yrityksessä. Valmennuksen hyväksytysti suorittaneille osallistujille myönnetään Hyväksytty Advisory Boardin jäsen -sertifikaatti sekä heidät lisätään julkiseen Advisory Board -rekisteriin.

Ensimmäinen valmennus käynnistyy syksyllä 2020. Ilmoittautuminen on nyt alkanut ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Valmennus koostuu lähipäivistä ja verkko-osiosta.

Lisätietoja:

InHunt Boards Oy

Tarja Ilvonen, toimitusjohtaja

p. +358 50 569 1921

Helsingin seudun kauppakamari/Helsingin Kamari Oy

Antti-Pekka Hulkko, palveluliiketoiminnan johtaja

p. +358 50 343 1574

Hyväksytty Advisory Boardin jäsen -valmennus:

Helsingin seudun kauppakamari/Helsingin Kamari Oy
Antti-Pekka Hulkko, palveluliiketoiminnan johtaja
p. +358 50 343 1574

InHunt Boards Oy
Tarja Ilvonen, toimitusjohtaja
p. +358 50 569 1921

Helsingin kaupungin on sitouduttava matkustaja-autolauttaliikenteen jatkumiseen kantakaupungissa1.7.2020 14:17:04 EESTTiedote

Helsingin Satama on julkistanut pormestari Vapaavuoren toimeksiannon mukaisen selvityksen satamanosien kehittämisskenaarioista vuoteen 2040. Selvitys osoittaa selkeästi, että matkustajaliikenteen säilyttäminen kantakaupungin satamissa on tulevaisuudessakin tarkoituksenmukaisin ratkaisu. Tallinnan matkustaja-autolauttaliikenteen siirtäminen Vuosaareen edellyttäisi mittavia investointeja ja veisi matkailijat kauas Helsingin keskusta-alueelta, millä olisi huomattava negatiivinen vaikutus keskustan yrityksiin ja elinvoimaan. Lisäksi se heikentäisi kansainvälisen rahtiliikenteen sujuvuutta.

Korona alkoi näkyä yritysten liikevaihdossa maaliskuussa - Helsingin seudun väestönkasvu jatkuu vahvana29.6.2020 00:02:00 EESTTiedote

Helsingin seudun talous kasvoi vahvasti vuoden 2020 alkuun asti. Yritysten liiketoiminnan kasvu jatkui erityisesti rakentamisessa, informaatio- ja viestintäalalla sekä liike-elämän palveluissa. Korona alkoi näkyä yritysten liiketoiminnassa maaliskuussa, erityisesti majoitus- ja ravitsemisalalla, kuljetuksessa ja kaupassa. Helsingin seudun väestön kasvu perustuu 75 prosenttisesti vieraskieliseen väestöön, selviää Helsingin seudun kauppakamarin toimialakatsauksesta 2/2020.

Toimialojen erilainen koronakohtelu ihmetyttää – teollisuuden pyörät pidettävä käynnissä25.6.2020 00:05:00 EESTTiedote

Uudenmaan alueen yrityksistä 58 % on pystynyt pitämään ennallaan tai jopa lisäämään henkilöstönsä määrää koronakriisin aikana: tilanne on muuta maata hivenen parempi. Konkurssiriskin koetaan vähentyneen edelliseen kesäkuun alun mittaukseen verrattuna muutamalla prosenttiyksiköllä. Lähes kolmannes vastaajista arvioi liikevaihtonsa vähentyvän 25–100 % seuraavan kahden kuukauden aikana, selviää kauppakamarin seitsemännestä korona-kyselystä.

Helsingin seudun MAL-sopimusneuvotteluissa kohtuullinen lopputulos4.6.2020 08:48:39 EESTTiedote

Valtion ja Helsingin seudun kuntien väliset MAL-sopimusneuvottelut on saatu päätökseen. Neuvottelujen venyminen ehti jo viivästyttää viime vuosina hyvään vauhtiin päässyttä asuntotuotantoa. Neuvottelutulos tarkoittaa merkittävää taloudellista panostusta tulevina vuosina erityisesti seudun raideliikenteeseen. Toteutuslistalle päässeillä hankkeilla on huomattavia positiivisia vaikutuksia niin asuntotuotantoon kuin sekä seudulliseen että valtakunnalliseen liikennejärjestelmään. Valtion odotettua pienempi rahoitusosuus Espoon kaupunkiradan kustannuksista ja Pisararadan sivuuttaminen ovat pettymyksiä.

Yritysten investointeja kannustamalla ja kuluttajien luottamusta vahvistamalla kohti uutta aikaa3.6.2020 00:02:00 EESTTiedote

Uudenmaan alueen yrityksistä 18 % arvioi liikevaihtonsa pysyvän vähintään ennallaan seuraavan kahden kuukauden aikana. Vastaajista viidesosa arvioi henkilöstömääränsä vähenevän 25 % tai enemmän seuraavan kahden kuukauden aikana. 70 % yrityksistä ei usko konkurssiuhan nousseen merkittävästi koronan takia. Kymmenesosa vastaajista on säästynyt koronan vaikutuksilta kokonaan. Uuden tulevaisuuden rakentamisen kannalta verotuksen kannustavuus ja ennustettavuus ovat yrityksille olennaisia luottamusta vahvistavia tekijöitä, selviää kauppakamarin kuudennesta koronakyselystä.

Helsingin seudun MAL-sopimusneuvottelut saatava pikaisesti maaliin – valtion rahoitettava pääosa Espoon kaupunkiradasta28.5.2020 16:13:13 EESTTiedote

Valtion ja Helsingin seudun kuntien väliset MAL-sopimusneuvottelut ovat vielä kesken, vaikka edellinen sopimuskausi päättyi jo viime vuoden lopussa. Sopimukseton tila on myrkkyä seudun asuntotuotannolle, jonka hyytyminen olisi vakava lisäisku koronakriisistä laajasti kärsivälle metropolialueelle. Julkisuudessa olleiden tietojen mukaan sopimukseen pääsemistä viivästyttää erimielisyys valtion rahoitusosuudesta Espoon kaupunkiradan rakentamisessa. Valtion tulee rahoittaa pääosa merkittävistä raskaan raideliikenteen investoinneista, kuten Espoon kaupunkiradasta.